Goedemiddag,
Ik ben op zoek naar een railsysteem voor een multivan.
Nu kom ik 2 soorten tegen. Een set van 4 enkele rails en een set van 2 enkele en 2 dubbele rails.
Nu is mijn vraag wat het verschil is. Maakt het uit welk systeem je gebruikt voor een 3 persoons bank en 2 stoelen die tegen de bestuurdersstoel en bijrijdersstoel staan.
Ik heb een origineel interieur van een multivan alleen de vloer nog niet.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Railsysteem multivan vloer T5
-
- Berichten: 922
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: Railsysteem multivan vloer T5
Dubbele rails in het midden is puur zodat je bet tafeltje voor de multivan kan gebruikenSerge77 schreef: 28 aug 2023, 17:22 Goedemiddag,
Ik ben op zoek naar een railsysteem voor een multivan.
Nu kom ik 2 soorten tegen. Een set van 4 enkele rails en een set van 2 enkele en 2 dubbele rails.
Nu is mijn vraag wat het verschil is. Maakt het uit welk systeem je gebruikt voor een 3 persoons bank en 2 stoelen die tegen de bestuurdersstoel en bijrijdersstoel staan.
Ik heb een origineel interieur van een multivan alleen de vloer nog niet.
Re: Railsysteem multivan vloer T5
Complete rails en bevestigingen zijn moeilijk aan te geraken en kosten als set al rond de 1000,- zonder de bevestigingen..... . Ik heb daarvoor gelukkig een sloper kunnen vinden in de buurt en alles kunnen uitbouwen.
Let op dat ombouw van een bus met dit systeem mogelijk niet door de RDW komt als goedgekeurde zitplaatsen.
foto is van de bevestiging van een 2004 multivan. Er zit nog al eens verschil in aantal gebruikte bouten blijkbaar. latere versies hebben minder per rail. Tafeltje staat in de binnenste 2 minder diepe gleuven en past ingeklapt tussen de twee stoelen.
Let op dat ombouw van een bus met dit systeem mogelijk niet door de RDW komt als goedgekeurde zitplaatsen.
foto is van de bevestiging van een 2004 multivan. Er zit nog al eens verschil in aantal gebruikte bouten blijkbaar. latere versies hebben minder per rail. Tafeltje staat in de binnenste 2 minder diepe gleuven en past ingeklapt tussen de twee stoelen.
Groet, Ronald
Re: Railsysteem multivan vloer T5
Oh oke. Dan is mij dat duidelijk. Ik heb inderdaad een set gezien die rond de 1000 euro kost.
Maar als ik een bus met 6 of 9 zitplaatsen koop dan wordt hij toch niet meer gekeurd op de zitplaatsen. Deze heeft hij dan toch al. Dat geldt toch alleen als je een bus neemt die geen zitplaatsen achterin heeft?
Maar als ik een bus met 6 of 9 zitplaatsen koop dan wordt hij toch niet meer gekeurd op de zitplaatsen. Deze heeft hij dan toch al. Dat geldt toch alleen als je een bus neemt die geen zitplaatsen achterin heeft?
Re: Railsysteem multivan vloer T5
Wat wil je met de bus, gewoon als personenbus rijden of ombouwen naar camper? RDW is behoorlijk scherp op zitplaatsen, hier valt en staat het met de gordelbevestigingen. Jij moet aantonen dat deze voldoen en enkel het feit dat het 'originele' onderdelen zijn voldoet niet. De bevestiging van het systeem en stoelen zelf is geen probleem. Echter JIJ moet aantonen dat de geïntegreerde gordels en bevestigingen voldoen aan de gevraagde normen. En deze normen/testen zijn gebaseerd op de ingebouwde stoel/bank met gordels en niet enkel het aanwezig keurmerkje op de gordel. Afhankelijk bouwjaar zou dat ook met verklaring van PON kunnen of het laten maken van een berekening. (Pon werkt daar niet aan mee en berekening maken kost meer dan de hele ombouw)
Wat rode vlaggen kunnen zijn is dat je een bus aanbied met 6 of 9 zitplaatsen en met 7 zitplaatsen komt. Met WV1 chassis kan je dan sowieso vergeten. Ook gewicht zal een issue zijn. Meeste kale transporter zijn een 2800kg chassis? Voor multivan heb je al 3000/3200 kg chassis nodig ivm (laad)gewicht en aantal zitplaatsen.
Wat rode vlaggen kunnen zijn is dat je een bus aanbied met 6 of 9 zitplaatsen en met 7 zitplaatsen komt. Met WV1 chassis kan je dan sowieso vergeten. Ook gewicht zal een issue zijn. Meeste kale transporter zijn een 2800kg chassis? Voor multivan heb je al 3000/3200 kg chassis nodig ivm (laad)gewicht en aantal zitplaatsen.
Groet, Ronald
Re: Railsysteem multivan vloer T5
Ik had een bus met zeven zitplaatsen maar doordat de middelste bank eruit was nog maar vijf. Daar werd niet moeilijk over gedaan maar het werd wel met vijf zitplaatsen op kenteken gezet. 

Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) 

Re: Railsysteem multivan vloer T5
SyncRoon schreef: 28 aug 2023, 22:05 Wat wil je met de bus, gewoon als personenbus rijden of ombouwen naar camper? RDW is behoorlijk scherp op zitplaatsen, hier valt en staat het met de gordelbevestigingen. Jij moet aantonen dat deze voldoen en enkel het feit dat het 'originele' onderdelen zijn voldoet niet. De bevestiging van het systeem en stoelen zelf is geen probleem. Echter JIJ moet aantonen dat de geïntegreerde gordels en bevestigingen voldoen aan de gevraagde normen. En deze normen/testen zijn gebaseerd op de ingebouwde stoel/bank met gordels en niet enkel het aanwezig keurmerkje op de gordel. Afhankelijk bouwjaar zou dat ook met verklaring van PON kunnen of het laten maken van een berekening. (Pon werkt daar niet aan mee en berekening maken kost meer dan de hele ombouw)
Wat rode vlaggen kunnen zijn is dat je een bus aanbied met 6 of 9 zitplaatsen en met 7 zitplaatsen komt. Met WV1 chassis kan je dan sowieso vergeten. Ook gewicht zal een issue zijn. Meeste kale transporter zijn een 2800kg chassis? Voor multivan heb je al 3000/3200 kg chassis nodig ivm (laad)gewicht en aantal zitplaatsen.
Hallo Rinald,
Uk heb een caravelle op het oog in Dld. Deze heeft dus 9 zitplaatsen en 3000kg op kenteken.
Het is de bediening om er een interieur van een multivan in te zetten en een slaaphefdak. En hem dan als camper te gebruiken.
Re: Railsysteem multivan vloer T5
https://www.four-teile.de/produkt-kateg ... w-t5-t6-1/
aftermarket beugels voor onderzijde bus
goedkeuring zal m.i. niet aan wensen/eisen RDW voldoen.
aftermarket beugels voor onderzijde bus
goedkeuring zal m.i. niet aan wensen/eisen RDW voldoen.
Groet, Ronald