Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 2005 1.9 TDI start wel, slaat niet aan. (soms)

vragen over de T5
Plaats reactie
ponk
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2011, 10:13

T5 2005 1.9 TDI start wel, slaat niet aan. (soms)

Bericht door ponk »

Mijn T5 uit 2005 1.9 TDI 63 KW is al wat ouder maar rijdt nog top. Start ook goed, maar soms dus niet. In de ochtend nooit een probleem. nat sneeuw zon maakt niet uit. niks probleem met accu.
Maar als je nu maar een klein stukje rijdt en je zet m af kan het zijn, dat hij niet meer start. Dan probeer je nog een keer te starten en nog een keer, en als je echt langer probeert te starten gaan er plots meer lampjes branden. stuk of 5. Zoals olie en de gloeiveer .. Dat is voor mij altijd een moment om maar even te wachten. Ik maak me niet gelijk zorgen. Ik weet nu, na een half jaar dat ie het zo toch weer gaat doen. Soms 15 min wachten, soms half uur.. en dan, uit het niets doet ie t weer, alsof er niks aan de hand is.
Bij de garage doet ie t natuurlijk altijd goed. De beste man, weet t ook niet. En als je de ANWB belt dan zijn die er nooit op tijd, want voor die tijd start mijn bus weer. Dan bel ik maar weer af.

Dus het is soms, t probleem lost zich vooralsnog steeds zelf op. Daarna ook niks meer aan de hand, tot de volgende keer. Altijd na kort ritje
Het klinkt also ie geen diesel krijgt. Maar ben een leek.
Ik weet ook niet of dat ellenlang doorstarten nou een goed idee is of niet.. vooral de hoeveelheid lampjes die gaat flikkeren helpt niet mee dan.

grt Ponk
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3697
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: T5 2005 1.9 TDI start wel, slaat niet aan. (soms)

Bericht door krekwakwol »

Is dat een motor met pompverstuivers? Dan zou daar het probleem misschien kunnen zitten, dat de verstuiver afdichtingen niet meer volledig afdichten. Of er is een andere lekkage waardoor de diesel terug loopt.
Heb je een motorcode?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
ponk
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2011, 10:13

Re: T5 2005 1.9 TDI start wel, slaat niet aan. (soms)

Bericht door ponk »

krekwakwol schreef: 07 sep 2023, 16:50 Is dat een motor met pompverstuivers? Dan zou daar het probleem misschien kunnen zitten, dat de verstuiver afdichtingen niet meer volledig afdichten. Of er is een andere lekkage waardoor de diesel terug loopt.
Heb je een motorcode?
sorry geen flauw idee wat betreft de pompverstuivers.
Ik weet niet of de oorzaak van het niet starten de diesel is terugloopt.. want als ik wacht (soms 15 min soms langer, maar nooit langer dan een uur) start hij dus uiteindelijk gewoon goed. Ik start niet de hele tijd door, vooral omdat er allemaal lampjes gaan branden. Tot nu toe is het zo dat als ik m met rustlaat, hij t dan weer gaat doen.. best bizar. in de ochtend start hij altijd meteen .... dan zou de diesel dus nooit teruggelopen zijn. Alleen na korte ritjes gebeurd het.
motorcode: moest wel even zoeken maar denk dat het AXC 062275 is, waarbij de laatste 2 cijfers onduidelijk te lezen zijn.
Plaats reactie