Goedemiddag mede,,jeweetwellers,,ik ben Raymond 57jr woonachtig en brabant en heb een T5 van 2014 een 180pk biturbo dsg7,ik heb de bus nog niet zolang maar als ik em even stationair laat draaien en rij daarna weg dan staat de hele straat blauw van de rook en als ik bijgeleverde paperassen moet geloven dan is er een revisiemotor ingekomen maar dat laat ik in het midden,vervolgens hebben we bij een tuner gekeken of de egr/roetfilter enz....was uitgeleerd dus omdat te weten te komen moest de orginele software erop gezet zijn om de storingen(die er tot dan niet waren)naar boven zouden komen en ja hoor daar kwam die,egr was eruit en het roetfilter ook en die zat verstopt dus die hebben we leeggehaald en zijn gaan rijden dus hij trok weer zoals het een 180pk betaamd maar rookte heel veel blauwe rook.
Graag zou ik van iemand horen met de nodige technische kennis of dezelfde ervaring heeft wat het zou kunnen zijn en wat we eraan kunnen doen om het weer normaal te laten functioneren.
Graag hoor ik iets van jullie,grt Ray
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Blauwe rook na even stationair te hebben gedraaid
- krekwakwol
Re: Blauwe rook na even stationair te hebben gedraaid
Hallo Ray,
Welkom hier, je zou eerst de zoekfunctie rechtsboven eens kunnen raadplegen, met zoekwoorden als olie verbruik.
Want blauwe rook duidt op verbrande olie.
Daar kun je ook T5 selecteren.
Welkom hier, je zou eerst de zoekfunctie rechtsboven eens kunnen raadplegen, met zoekwoorden als olie verbruik.
Want blauwe rook duidt op verbrande olie.
Daar kun je ook T5 selecteren.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: Blauwe rook na even stationair te hebben gedraaid
Okee bedankt voor de (snelle) reactie
Grt Ray
Grt Ray