Ik ben Alexander en sinds begin dit jaar eigenaar van een VW T5 Multivan Highline uit 2011. Hiervoor heb ik een t4 camper gehad met een alkoof (2.4d).
Ik gebruik de bus voor vakanties en dagelijks vervoer, en ben er erg blij mee. En het plan is om zsm de bus om te keuren tot camper, binnenkort wordt er een hefdak geplaatst.
Nu zit ik echhter met een probleem:
De derde rij bank (driezit) is naar voren geklapt, maar de middelste veiligheidsgordel zit vast. Daardoor krijg ik de bank niet meer omhoog, alleen zo’n 20 cm, omdat de gordel strak staat en het oprolmechanisme laat niet los.
Heeft iemand tips hoe ik dit veilig kan oplossen?
En kan ik op een makkelijke manier bij het gordelmechanisme komen zonder de hele bank eruit te halen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Bank vast door gordel – VW T5 Multivan
Re: Bank vast door gordel – VW T5 Multivan
Als je de bank die 20 cm optilt, dan de gordel vasthoudt en de bank weer een stukje naar beneden laat, dan is de spanning van de gordel en kan je hem met de hand misschien heel rustig verder uittrekken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: Bank vast door gordel – VW T5 Multivan
je blokkeringskogeltje in je gordelhouder zit niet helemaal lekker waardoor je gordel niet vrijgegeven wordt.
Je kunt aan de achterzijde van de bank, de desbetreffende onderzijde van de gordelband los maken door het Torxboutje er uit te draaien.
Dan krijg je meer ruimte op de gordel en kun je de bankleuning rechtop zetten.
Dan staat de gordelhouder ook in de juiste hoek, kogeltje weer op de juist plaats en zou je de gordelband weer met meer ruimte terug kunnen plaatsen. Gebruik dan even 2 wasknijpers om de gordelband met voldoende overlengte op zijn plek te houden boven bij de rugleuning.
Succes
Je kunt aan de achterzijde van de bank, de desbetreffende onderzijde van de gordelband los maken door het Torxboutje er uit te draaien.
Dan krijg je meer ruimte op de gordel en kun je de bankleuning rechtop zetten.
Dan staat de gordelhouder ook in de juiste hoek, kogeltje weer op de juist plaats en zou je de gordelband weer met meer ruimte terug kunnen plaatsen. Gebruik dan even 2 wasknijpers om de gordelband met voldoende overlengte op zijn plek te houden boven bij de rugleuning.
Succes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...