Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Starthulp ?

vragen over de T4
Plaats reactie
tsooj
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jan 2007, 11:12
Locatie: Bloemendaal

Starthulp ?

Bericht door tsooj »

Beste forummers,

Zou iemand mij kunnen vertellen wat een starthulp precies doet? links naast het stuur...Ik rij een T4 2.4D uit `96, pick-up. Soms heb ik het idee dat hij met starthulp zelfs beter rijdt.

b.v.d. Joost
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

Bericht door bas caravelle »

de "choke" knop vervroegt het inspuitmoment waardoor je bij een koude motor beter loopt, zodra de motor op temp. is kan je hem terug duwen. Het zou kunnen dat het lijkt tijdens versneller dat dat beter gaat met de knop uitgetrokken.

Bas
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
lastoppertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2007, 00:19
Locatie: amstelveen

Re: Starthulp ?

Bericht door lastoppertje »

starthulp is voor vervroegde inspuiting van brandstof. deze gebruik je normaal alleen bij bv -5/ -10 graden onder nul.
nu komt dit verhaal mijn bekent voor.na de verwisseling van de distributie snaar vond ik dat de 2.4 D niet zo veel trekkracht meer had, zeker met de caravan er achter .dit bleek later in de bergen in frankrijk wel een 1.9 D.
tijdens deze rit was ik aan het spelen met de starthulp en bleek deze duidelijk verschil in trekkracht tegeven.na een herbezoek bij de dealer(VW) kon men niets vinden!!! dit bleek later bij de niet VW dealer anders,NAMELIJK de brandstofpomp stond niet optijd!! alles weer OK.nu heeft de starthulp tijdens trekken met caravangeen invloed meer op trekkracht . tot zover groeten! :muur
groeten van lastopper
tsooj
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jan 2007, 11:12
Locatie: Bloemendaal

Bericht door tsooj »

Beste Lastopper,

Mijn bus komt bij de firma Vermeer vandaan. Nu heb ik gehoord dat ze daar misschien d.m.v. de brandstofpomp de boel willen begrenzen. Jou verhaal over die brandstofpomp zou dus kunnen kloppen...
Weet jij misschien hoe dit is op te lossen of te controleren valt?

b.v.d. Joost
Plaats reactie