Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Snel nog even tanken! Tijdelijk tekort aan dieselolie dreigt
Snel nog even tanken! Tijdelijk tekort aan dieselolie dreigt
Snel nog even tanken! Tijdelijk tekort aan dieselolie dreigt!
Gepost op Thursday, 1 November 2007 om 16:13 door Dennis in Diesel |
Shell Diesel Extra We hebben een logistiek dieselprobleempje. Oliehandelaren en tankstations in Nederland moeten alle zeilen bij zetten om nog aan diesel te komen, want volgens ingewijden staan verschillende grote oliedepots zoals in Roermond, Venlo, Wageningen, Cuijk en Geertruidenberg momenteel al droog. Dit wordt veroorzaakt doordat twee grote raffinaderijen in Nederland en België gelijktijdig in onderhoud gingen en alsof Murphy er hoogstpersoonlijk mee speelde, kreeg een derde ook nog eens productieproblemen. Tussenhandelaren ontvangen al geen voorraad meer en proberen nu op eigen kracht met tankauto’s diesel te halen in de havens van Rotterdam en Antwerpen.
Tankstations staan nog net niet droog maar hebben doorgaans hooguit voor drie à vier dagen voorraad, aldus Pieter Peeters, directeur van de Van der Sluijsgroep in Geertruidenberg, de grootste onafhankelijke oliehandel van Nederland.
De weggevallen productiecapaciteit kunnen de overige raffinaderijen, met name Pernis en Antwerpen, niet kunnen opvangen. In de Rotterdamse haven wachten zeker zestig schepen al een week op een lading diesel, maar er is niet voldoende productie en er zijn allerlei laadproblemen. De schepen worden van het kastje naar de muur gestuurd.
Hoewel er volgens Peeters nog geen reden is tot paniek, is de situatie wel zeer nijpend. De hele cirkel van productie en bevoorrading sluit zo nauw, dat er eigenlijk nergens iets mis mag gaan. Hij hoopt dat de diesel productie binnen een week weer normaal is, want veel langer moet het niet duren, aangezien het ook nog eens 18 tot 28 uur duurt voordat de diesel vanuit Rotterdam met schepen in Groningen en Limburg is. Momenteel rijden er heel wat tankauto’s door Nederland en België af en aan. Iedereen probeert nog ergens diesel te bemachtigen. Voorkomen moet worden dat de transportsector in de Benelux stil komt te liggen, aldus Peeters. (via: pzc)
Gepost op Thursday, 1 November 2007 om 16:13 door Dennis in Diesel |
Shell Diesel Extra We hebben een logistiek dieselprobleempje. Oliehandelaren en tankstations in Nederland moeten alle zeilen bij zetten om nog aan diesel te komen, want volgens ingewijden staan verschillende grote oliedepots zoals in Roermond, Venlo, Wageningen, Cuijk en Geertruidenberg momenteel al droog. Dit wordt veroorzaakt doordat twee grote raffinaderijen in Nederland en België gelijktijdig in onderhoud gingen en alsof Murphy er hoogstpersoonlijk mee speelde, kreeg een derde ook nog eens productieproblemen. Tussenhandelaren ontvangen al geen voorraad meer en proberen nu op eigen kracht met tankauto’s diesel te halen in de havens van Rotterdam en Antwerpen.
Tankstations staan nog net niet droog maar hebben doorgaans hooguit voor drie à vier dagen voorraad, aldus Pieter Peeters, directeur van de Van der Sluijsgroep in Geertruidenberg, de grootste onafhankelijke oliehandel van Nederland.
De weggevallen productiecapaciteit kunnen de overige raffinaderijen, met name Pernis en Antwerpen, niet kunnen opvangen. In de Rotterdamse haven wachten zeker zestig schepen al een week op een lading diesel, maar er is niet voldoende productie en er zijn allerlei laadproblemen. De schepen worden van het kastje naar de muur gestuurd.
Hoewel er volgens Peeters nog geen reden is tot paniek, is de situatie wel zeer nijpend. De hele cirkel van productie en bevoorrading sluit zo nauw, dat er eigenlijk nergens iets mis mag gaan. Hij hoopt dat de diesel productie binnen een week weer normaal is, want veel langer moet het niet duren, aangezien het ook nog eens 18 tot 28 uur duurt voordat de diesel vanuit Rotterdam met schepen in Groningen en Limburg is. Momenteel rijden er heel wat tankauto’s door Nederland en België af en aan. Iedereen probeert nog ergens diesel te bemachtigen. Voorkomen moet worden dat de transportsector in de Benelux stil komt te liggen, aldus Peeters. (via: pzc)
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
nog niet zo heel lang geleden was er nog in het nieuws dat er een overschot aan brandstof was, er werd meer geproduceerd dan verbruikt werd (wel wereldwijd bekeken.... apart daat de benelux dan zo'n penibel probleem kan hebben door wat onderhoudsfoutjes (hoezo planning)
dan maar iets duurder in bij ons in het dorp tanken.....
dan maar iets duurder in bij ons in het dorp tanken.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- m.c van den berg
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Rene het is meer dan logisch.
De dollar staat momenteel historisch laag,
De olie wordt nog steeds afgerekend in Dollars en is momenteel niet heel veel duurder als hoogtij augustus 2006. en toen was de diesel een euro.
Dat zou betekenen dat de brandstof prijzen in europa moeten zakken.
Maar, het westerse oliekartel heeft daar de schurft aan.
Dus gooien ze maar 2 rafinaarderijen tijdelijk dicht, dan creer je een schaarste en kan je je hoge brandstofprijzen blijven hanteren.
Dat is bescherming van je eigen markt,
T zou verboten moeten worden. :
Berrie
De dollar staat momenteel historisch laag,
De olie wordt nog steeds afgerekend in Dollars en is momenteel niet heel veel duurder als hoogtij augustus 2006. en toen was de diesel een euro.
Dat zou betekenen dat de brandstof prijzen in europa moeten zakken.
Maar, het westerse oliekartel heeft daar de schurft aan.
Dus gooien ze maar 2 rafinaarderijen tijdelijk dicht, dan creer je een schaarste en kan je je hoge brandstofprijzen blijven hanteren.
Dat is bescherming van je eigen markt,
T zou verboten moeten worden. :
Berrie
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
wouter B. doet er 1-1-2008 nog 3 cent accijns bovenop en 1% btw erbijbruun schreef:Hier zag ik een prijs van €1,17 . Was aan het begin van het jaar zo rond de €1,- per ltrBerrie en Rene schreef:Reed net langs de pomp, diesel is alweer 1 euro en 12 eurocent![]()
![]()
![]()
![]()
Wanneer stoppenze deze absurde verhogingen eens
René
en dat heeft hij weer wat centjes om dingen mee te doen waar de meeste
mensen niks aan hebben.
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
BTW gaat pas in 2009 omhoog.frank884 schreef:bruun schreef:
wouter B. doet er 1-1-2008 nog 3 cent accijns bovenop en 1% btw erbij
en dat heeft hij weer wat centjes om dingen mee te doen waar de meeste
mensen niks aan hebben.
http://www.accountancynieuws.nl/?menu%3 ... lId%3D3181
- m.c van den berg
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
De dollar staat momenteel historisch laag,
De olie wordt nog steeds afgerekend in Dollars en is momenteel niet heel veel duurder als hoogtij augustus 2006. en toen was de diesel een euro.
Dat zou betekenen dat de brandstof prijzen in europa moeten zakken.
Moet je je eens indenken als de dollar weer omhoog gaat.
wat gaan we dan betalen?
De olie wordt nog steeds afgerekend in Dollars en is momenteel niet heel veel duurder als hoogtij augustus 2006. en toen was de diesel een euro.
Dat zou betekenen dat de brandstof prijzen in europa moeten zakken.
Moet je je eens indenken als de dollar weer omhoog gaat.
wat gaan we dan betalen?
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
- Charles 1065
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
- Locatie: Silvolde
en wat ik nog steeds niet snap is het volgende:
-ja, idd de lage dollar die blijft zakken... prijs blijft hoog.
-waarom doe Den Haag nog steeds niet de PPO als brandstof vrijgeven, maar moet er nog steeds 0,37 ct/liter accijns op? Ze willen toch uitstoot reduceren?
-Waarom heeft Duitsland allang veel bio-diesel en wij nog niet?
Als ondernemer zijnde is het ook nog steeds niet voordelig om op ppo te rijden, daar zit 6% btw (voeding) op, op diesel 19%. Ik kan dus de btw aftrekken... maar dan is ppo nog steeds vrij duur, als je alles doorrekent.
-ja, idd de lage dollar die blijft zakken... prijs blijft hoog.
-waarom doe Den Haag nog steeds niet de PPO als brandstof vrijgeven, maar moet er nog steeds 0,37 ct/liter accijns op? Ze willen toch uitstoot reduceren?
-Waarom heeft Duitsland allang veel bio-diesel en wij nog niet?
Als ondernemer zijnde is het ook nog steeds niet voordelig om op ppo te rijden, daar zit 6% btw (voeding) op, op diesel 19%. Ik kan dus de btw aftrekken... maar dan is ppo nog steeds vrij duur, als je alles doorrekent.
Offroad, of the road