Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 beter rijden dan T5 ?
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
T4 beter rijden dan T5 ?
Hey allemaal,
Sinds enkele dagen heb ik mn transporter DC, 2.5 130pk , Comfort, comfortzetels, airco,cruise-control .... eigenlijk wel lekker uitgerust met een pak opties dus.
Nu heb 'k 700 km gereden en ik begin te denken dat mn T4 lekkerder reed. De uitvoering van de T4 was nagenoeg dezelfde.
Heeft iemand soortgelijke ervaring ?
Laat eens weten via het forum ?
Johnny
Sinds enkele dagen heb ik mn transporter DC, 2.5 130pk , Comfort, comfortzetels, airco,cruise-control .... eigenlijk wel lekker uitgerust met een pak opties dus.
Nu heb 'k 700 km gereden en ik begin te denken dat mn T4 lekkerder reed. De uitvoering van de T4 was nagenoeg dezelfde.
Heeft iemand soortgelijke ervaring ?
Laat eens weten via het forum ?
Johnny
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Ik vind hem vooral "harder" ! In Belgie liggen er om de haverklap vluchtheuvels in de bebouwde kom, nergens ter wereld vind je dr zoveel als hier ! Het is net bij die vluchtheuvels dat als je erop en eraf rijdt , de passagiers het hard te verduren krijgen.
Nu heb Ik vanavond de bandenspanning met 0,3 bar (oftewel 300psi) laten zakken.
Morgen uittesten wat dit word , Ik heb namelijk een rit van 400 km voor de boeg, door enkele dorpen incluis.
Ik ben benieuwd.
Tevens ben Ik al een spatlap kwijt, rechts vooraan ! Na controle blijkt dat die dingen gewoon vastzitten met 1 schroefje ??? Naar mijn mening ontbreken er schroeven in de onderkant van die spatlap, er is nb. een schroefgat !
Morgen ook eens bellen naar de dealer hiervoor .
Nog reacties van anderen hieromtrent ?
Fijne zondag,
John.
Nu heb Ik vanavond de bandenspanning met 0,3 bar (oftewel 300psi) laten zakken.
Morgen uittesten wat dit word , Ik heb namelijk een rit van 400 km voor de boeg, door enkele dorpen incluis.
Ik ben benieuwd.
Tevens ben Ik al een spatlap kwijt, rechts vooraan ! Na controle blijkt dat die dingen gewoon vastzitten met 1 schroefje ??? Naar mijn mening ontbreken er schroeven in de onderkant van die spatlap, er is nb. een schroefgat !
Morgen ook eens bellen naar de dealer hiervoor .
Nog reacties van anderen hieromtrent ?
Fijne zondag,
John.
deze reactie heb ik vaker gehoord.
Ken zelfs personen die een T5 weer ingeruild hebben voor een T4, vooral vanwege nogal wat problemen en storingen met de T5. Ik vind de 174pk handbak een drama ding, vooral bij nat weer. Een btje vlot wegkomen is er niet fatsoenlijk bij, en je blijft schakelen. Vind de automaat hierbij een betere combi. Tevens ben ik van mening dat de T5 erg lawaaiig is, zeker als je het vergelijkt met de huidige concurentie en zelfs met sommige T4's
Ken zelfs personen die een T5 weer ingeruild hebben voor een T4, vooral vanwege nogal wat problemen en storingen met de T5. Ik vind de 174pk handbak een drama ding, vooral bij nat weer. Een btje vlot wegkomen is er niet fatsoenlijk bij, en je blijft schakelen. Vind de automaat hierbij een betere combi. Tevens ben ik van mening dat de T5 erg lawaaiig is, zeker als je het vergelijkt met de huidige concurentie en zelfs met sommige T4's
T4 2.5TDI 88pk 1999
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Ja inderdaad, hij maakt een hoop kabaal !
Ik maakte eerst een proefrit met een vito. deze was stiller en comfortabeler uitgerust. Enkel de zithouding viel me tegen. Ook de 4-cilinder kon me niet echt bekoren. Daarom zonder testen een T5 genomen , die zou wel nog beter zijn dan de T4. Ik ben benieuwd of ik hem inderdaad gewoon moet worden.
Hopelijk rijdt hij morgen beter met die "slappere" banden.
Hoje !
John
Ik maakte eerst een proefrit met een vito. deze was stiller en comfortabeler uitgerust. Enkel de zithouding viel me tegen. Ook de 4-cilinder kon me niet echt bekoren. Daarom zonder testen een T5 genomen , die zou wel nog beter zijn dan de T4. Ik ben benieuwd of ik hem inderdaad gewoon moet worden.
Hopelijk rijdt hij morgen beter met die "slappere" banden.
Hoje !
John
- bob de bosbouwer
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 22:54
- Locatie: zaandam
was in het begin wel ff wennen aan mn t5 maar zou echt niet meer terug willen naar mn t4.. ook om de reden dat ik met de t4 alleen maar problemen had(is bedrijfsmatig niet echt handig
) en met de t5 nog helemaal niets heb gehad..
heb ook een 174pk hand geschakelde bak, maar met 4motion dit geeft heel veel plezier, in de bagger maar ook bij nat weer, je kunt zo rap optrekken als je wilt
groeten
bob

heb ook een 174pk hand geschakelde bak, maar met 4motion dit geeft heel veel plezier, in de bagger maar ook bij nat weer, je kunt zo rap optrekken als je wilt

groeten
bob
4-motion 215pk.... ga over land en zand....(bijna) niets kan me stoppen.........
- koffie anan
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:32
- Locatie: Roosendaal
hallo
Ik vind de t5 beter rijden als de t4,
MAAR op lange ritten rijd ik liever met een t4 krijg last van mijn rechterbeen .
Omdat deze veel te recht op moet staan .
Omdat de versnellingpook te veel naar links zit op het dashboard.
En daar had je bij een t4 geen last van.zolang je de asbak maar dicht houd
want dan had ik ook dat probleem dat me knie te recht op moest staan.
Groet koffie anan
Ik vind de t5 beter rijden als de t4,
MAAR op lange ritten rijd ik liever met een t4 krijg last van mijn rechterbeen .
Omdat deze veel te recht op moet staan .
Omdat de versnellingpook te veel naar links zit op het dashboard.
En daar had je bij een t4 geen last van.zolang je de asbak maar dicht houd
want dan had ik ook dat probleem dat me knie te recht op moest staan.

Groet koffie anan
-
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 21:35
- Locatie: De Steeg , parel v. Gelderland
- Contacteer:
Toen ik m'n 4 inruilde voor de 5 wilde ik de eerste maand m'n ouwe bus weer terug . Het was mijn bussie en hij reed veel lekkerder volgens mijn geheugen.
De koppeling van de 5 was zo verrekte direct dat m'n motor regelmatig afsloeg en ik zat ook niet zo lekker als in de 4 .
Na een dikke maand moest er iets aan de bus gebeuren ( knak stuurkolom ) en ahhhh heerlijk ik kreeg een T4 mee als leenauto .
Ik was na een minuut of 3 genezen , nee ik wilde de 4 niet terug , wat een verschil met de 5 zeg . Vanaf die tijd nooit geen spijt meer gehad van de nieuwe , zit heerlijk , koppeling staat nu naar m'n voet en ik ben er errug blij mee .
Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat ik nu ineens de 4 helemaal niks meer vindt natuurlijk , ik heb er nog steeds hele fijne herinneringen aan en het is zeker geen straf om erin te rijden .
De koppeling van de 5 was zo verrekte direct dat m'n motor regelmatig afsloeg en ik zat ook niet zo lekker als in de 4 .
Na een dikke maand moest er iets aan de bus gebeuren ( knak stuurkolom ) en ahhhh heerlijk ik kreeg een T4 mee als leenauto .
Ik was na een minuut of 3 genezen , nee ik wilde de 4 niet terug , wat een verschil met de 5 zeg . Vanaf die tijd nooit geen spijt meer gehad van de nieuwe , zit heerlijk , koppeling staat nu naar m'n voet en ik ben er errug blij mee .
Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat ik nu ineens de 4 helemaal niks meer vindt natuurlijk , ik heb er nog steeds hele fijne herinneringen aan en het is zeker geen straf om erin te rijden .
Groet Kees


zelfde hier, in het begin vond ik de T5 ook niet zo fijn rijden... maar je moet er aan wennen. De feeling met de auto is anders omdat je versnellingspook nu op het dashboard zit, en om nog maar te zwijgen over die koppeling
. Nu ben ik het gewend, en 1 woord: zalig
Vooral de wegligging is enorm verbeterd tegenover de T4 (maar wel harder)! En als het wat geregend heeft is die 4motion héél leuk speelgoed 



- Johan nr.46
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33
Mooie herineringen zijn altijd goed, alleen zijn deze dromen vaak bedrog.
Heb het gehad met een Golf II GTI, ooit eens 3 van die dingen gehad, liep als een speer, wou er na een jaar of 5 weer 1 omdat het toen zo mooi was.
Viel errug tegen.
Ik heb 2 T4 bussen gehad, beviel super goed, maar nu toch een T5 :klappen
Heb het gehad met een Golf II GTI, ooit eens 3 van die dingen gehad, liep als een speer, wou er na een jaar of 5 weer 1 omdat het toen zo mooi was.
Viel errug tegen.
Ik heb 2 T4 bussen gehad, beviel super goed, maar nu toch een T5 :klappen
Gij zult niet stelen, de overheid duld geen concurrentie.
http://www.ehtechnics.nl
http://www.ehtechnics.nl
hey ik rijd een t5 multivan en ja het geluid van buitenaf is minder als de t4 maja mag het een auto van een pak geld ik heb de 174 pk maar ook ik vind de koppeling niet helemaal top heb hiervoor 2 t4s gereden een 2.4 en een tdi automaat projekt zwo plus gekitelde moter naar 165 pk ( getest op de rollerbank) en voor mijn gevoel trok hij veel sneller op maarja kan ook zo lijken want ik heb voor de t5 nog even een bmw 750 12 cyl gehad en ja daar is niks mee tevergelijken hahah maar vind het verbruik erg tegen vallen zeker in combinatie met mijn 22 inch heb nu voor nood 2 16 inch wielen eronder maar mijn verbruik is beduidend beter rijd nu 1 op 9 a 1 op 10 maar met die 22 inch is het 1 op 7 gr ferry