Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraagje: wat zou bedoeld worden met...

vragen over de T4
Plaats reactie
Pat 382
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:07
Locatie: ASD

Vraagje: wat zou bedoeld worden met...

Bericht door Pat 382 »

.... "Fuseearm rubber Rv (V) speling". Dit staat op m'n APK-afkeur ( :boos) briefje, afkeurcode 502.

Het gaat om iets met speling rechts-voor, en dan aan de voorkant, tot zover is 't mij duidelijk.
De fuseekogels en de rubbers die daar omheen zitten zijn geheel goed, dat is het dus niet.
Zou het het de voorste rubberlager van de (onderste of bovenste?) wieldraagarm kunnen zijn? Maar dan, waarom staat er niet onder of boven bij...? Iemand andere ideeen?


Natuurlijk ga ik van de week terug om duidelijkheid te vragen maar ik wil juist weten of het nou aan mij ligt dat ik niet meteen weet wat het probleem is of dat de keurmeester onzorvuldig en/of onvolledig is met de afkeur-omschrijving. Het lijkt me dat de omschrijving duidelijk moet zijn en dat er niet nogeens onder de auto moet worden gekropen om zelf nog eens te testen waar speling zit.

Dank voor jullie gedachtes!

:ikrij Pat 382
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Bericht door Oskar 725 »

Hij bedoelt je onderste draagarm Rechts voor, en dan de rubber bussen waarmee deze aan de auto(subframe) vast zit.
Moet nogal wat ruimte opzitten wil hij er op afgekeurd kunnen worden, of is er wat anders mis mee? :groteogen
Groet, Oskar.
Pat 382
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:07
Locatie: ASD

Bericht door Pat 382 »

Hoi Oskar,

Dank, ik ga daar zo even gericht naar kijken. Ben ook wel benieuwd.... Heb jij toevallig enig idee wat reparatie zou kosten? Ik kan zelf geen nieuwe lagers/rubbers inpersen, dat moet de garage doen.

Groeten,

Pat 382
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Bericht door Oskar 725 »

Als je uitgaat van de onderste draagarm, reken op 2uur werk en twee rubber bussen van ongeveer 20,- euro per stuk.
De bovenste is een ander verhaal want hier zit je torsie staaf aan vast dus iets meer werk, de rubber bussen voor boven zijn goedkoper +/- 10,- euro per stuk.
laat na reparatie ook even de uitlijning controleren, kan je een paar banden schelen.
O ja, een komplete onderste draagarm kost ongeveer 175,- euro.
Succes, :toppie
Groet, Oskar.
Plaats reactie