Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
schuifkanteldak type F1000 large 84 x 50 cm van Ellermeyer
schuifkanteldak type F1000 large 84 x 50 cm van Ellermeyer
Beste mensen en of techneuten van weetjewel,
Wie heeft of weet iemand die verstand heeft omtrent bovenstaande.
Als ik mijn opendak electrisch wil bedienen dan trekt deze scheef.
deze heb ik in het midden zitten van mijn T4.
ik heb ellermeyer al 3 keer een email gestuurd en telefonisch krijg ik ze ook niet te pakken.
een monteur zit niet in mijn regio.
wie oh wie kan mij verder helpen.
met vriendelijke toch dringende groet uit hengelo ov.
André
Wie heeft of weet iemand die verstand heeft omtrent bovenstaande.
Als ik mijn opendak electrisch wil bedienen dan trekt deze scheef.
deze heb ik in het midden zitten van mijn T4.
ik heb ellermeyer al 3 keer een email gestuurd en telefonisch krijg ik ze ook niet te pakken.
een monteur zit niet in mijn regio.
wie oh wie kan mij verder helpen.
met vriendelijke toch dringende groet uit hengelo ov.
André
- koerier T5
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:28
- Locatie: zaandam
hoi louis,koerier T5 schreef:Waarschijnlijk is je motortje los (schroefjes los) getrilt waardoor die bij het sluiten je dakje scheef trekt.
Groetjes Louis
het dak gaat bij het openen helemaal scheef, nu zelfs helemaal niet meer open.
ik heb het motortje, tandwieltjes en de druk stangetjes al een uit elkaar gehad maar niks hielp.
het probleem moet iets in het mechaniek zitten, ik heb ook ergens gelezen omtrent een veiligheids pal of zoiets.
hopelijk volgen er meer reacties
andre
gaat het dak al vanaf het begin scheef open, of is dat sinds een bepaalde tijd ?
er zitten zeer hoogst waarschijnlijk wel vervoerbeschermers in, maar dan gaat je dak normaal ook niet echt open als deze er nog ingegrendeld zitten.
waar en hoe, dat is per dak verschillend.
dan wordt het dus volledig nakijken.
wil er evt wel eens naar kijken, maar dan moet je naar coevorden komen.
stoef
er zitten zeer hoogst waarschijnlijk wel vervoerbeschermers in, maar dan gaat je dak normaal ook niet echt open als deze er nog ingegrendeld zitten.
waar en hoe, dat is per dak verschillend.
dan wordt het dus volledig nakijken.
wil er evt wel eens naar kijken, maar dan moet je naar coevorden komen.
stoef
Andre,kun je het type misschien even doormailen?Ga ik 's informeren in Amsterdam wat het kan zijn h.vangoor50@quicknet.nl
gaat het dak al vanaf het begin scheef open, of is dat sinds een bepaalde tijd ?stoef 631 schreef:gaat het dak al vanaf het begin scheef open, of is dat sinds een bepaalde tijd ?
er zitten zeer hoogst waarschijnlijk wel vervoerbeschermers in, maar dan gaat je dak normaal ook niet echt open als deze er nog ingegrendeld zitten.
waar en hoe, dat is per dak verschillend.
dan wordt het dus volledig nakijken.
wil er evt wel eens naar kijken, maar dan moet je naar coevorden komen.
stoef
Nou Stoef, het dak wat er in zat liep naar een aantal jaren plotseling niet meer goed.
sinds enige maand heb ik via internet een nieuwe gekocht (echt nieuw in doos) zelfde type dak F 1000 van ellermeyer deze geplaatst en stekkertje aangesloten. trok ook meteen van af de eerste keer scheef.
hopelijk heb jij hier meer informatie aan.
indien nodig kom ik graag eens naar coevorden.
groeten andre
Re
@ Andre,
demonteer de motor, zet het dak met je handen in de achterste stand, nu is het dak volledig gecentreerd, monteer de motor, en sluit het dak weer doormiddel van de motor. Dan moet het nu goed zijn. Als hij nu weer scheef trekt dan is er meer aan de hand.
S6.
demonteer de motor, zet het dak met je handen in de achterste stand, nu is het dak volledig gecentreerd, monteer de motor, en sluit het dak weer doormiddel van de motor. Dan moet het nu goed zijn. Als hij nu weer scheef trekt dan is er meer aan de hand.
S6.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
Re: Re
oke dat zal ik ook eens proberen.Stimpy schreef:@ Andre,
demonteer de motor, zet het dak met je handen in de achterste stand, nu is het dak volledig gecentreerd, monteer de motor, en sluit het dak weer doormiddel van de motor. Dan moet het nu goed zijn. Als hij nu weer scheef trekt dan is er meer aan de hand.
S6.
bedankt.
andré