Hallo,
We zitten even te kijken tussen het verschil tussen een normale neus
en een wijsneus mbt tot wielkast.
We kunnen een verbredingset kopen, maar volgens mij zit er verschil
in ronding tussen beide wielkast, wie weet dit ?????
Achter is hetzelfde dat is bekend maar voor lijkt de ronding bij een
wijsneus langer........
Mvgr bvd hans
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Verschil wijneus/normale neus
Hallo Hansie,
Ik weet niet of er tussen een gewone neus en wijsneus verschil zit in de wielkasten. Wel zit er verschil in de wielkasten van een transporter en een caravelle. De omgebogen kant, dus zeg maar de onderkant van het bovenste gedeelte van de ronding (he he) is bij een caravelle smaller dan van een transporter. Dit ivm de standaart 16 inch velgen van de caravelle.
Succes

Ik weet niet of er tussen een gewone neus en wijsneus verschil zit in de wielkasten. Wel zit er verschil in de wielkasten van een transporter en een caravelle. De omgebogen kant, dus zeg maar de onderkant van het bovenste gedeelte van de ronding (he he) is bij een caravelle smaller dan van een transporter. Dit ivm de standaart 16 inch velgen van de caravelle.
Succes

He ron,
Dat klopt ook, maar dat is op te lossen door er een paar "pas" stukjes
tussen te maken. We zijn gisteren even naar de de leverancier gereden
en het achterste gedeelte past goed, de voorste "lijken" wel te lang, ze
passen niet fijn, de leverancier zij dat je eerst met een fohn de zaak moet
voor verwarmen en dan meteen monteren met schroeven of popnagels
en daarna met kit.
Dan nog past achter perfect, en staat volgens ons de voorkant onder grote
spanning, houden gedeelte voor de wielkasten er normaal voor dan komt
of de onderkant (lees side skirt gedeelte) niet goed uit, of we houden
aan de voorkant bij de bumper een stukje van de ronding over (ca. 2 a 3
centimeter) dat volgens de leverancier ook aan te passen is, lees afzagen.
Verbredingset is van polyster of glasfiber, weet niet of het inderdaad door
warmte te verbuigen is............
Wil graag wel van te voren weten waar we aan toe zijn (we kopen allebei een set) van 200 euro per stuk, komt strak maken en spuiten nog bij dus een setje
zit zo op 300 euries.......
Dat klopt ook, maar dat is op te lossen door er een paar "pas" stukjes
tussen te maken. We zijn gisteren even naar de de leverancier gereden
en het achterste gedeelte past goed, de voorste "lijken" wel te lang, ze
passen niet fijn, de leverancier zij dat je eerst met een fohn de zaak moet
voor verwarmen en dan meteen monteren met schroeven of popnagels
en daarna met kit.
Dan nog past achter perfect, en staat volgens ons de voorkant onder grote
spanning, houden gedeelte voor de wielkasten er normaal voor dan komt
of de onderkant (lees side skirt gedeelte) niet goed uit, of we houden
aan de voorkant bij de bumper een stukje van de ronding over (ca. 2 a 3
centimeter) dat volgens de leverancier ook aan te passen is, lees afzagen.
Verbredingset is van polyster of glasfiber, weet niet of het inderdaad door
warmte te verbuigen is............
Wil graag wel van te voren weten waar we aan toe zijn (we kopen allebei een set) van 200 euro per stuk, komt strak maken en spuiten nog bij dus een setje
zit zo op 300 euries.......
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
glasfiber/polyester is niet echt veel vervormbaar door matig verwarmen.... (niet zoals pp en pe en soortgelijke plastics in elk geval.)
kan niet verklaren waarom, lijkt me dat de wielboog niet anders zou zijn..... maar blijkbaar toch (al kan aansluiten op bumper anders zijn omdat bumpers ook anders zijn)
afzagen en zo kan wel vrij goed met glasfiber/polyester delen.
mijn ervaring is ook dat glasfiber delen vaak niet 100% pas zijn.... (ook op "oude type"neus geprobeerd?
kan niet verklaren waarom, lijkt me dat de wielboog niet anders zou zijn..... maar blijkbaar toch (al kan aansluiten op bumper anders zijn omdat bumpers ook anders zijn)
afzagen en zo kan wel vrij goed met glasfiber/polyester delen.
mijn ervaring is ook dat glasfiber delen vaak niet 100% pas zijn.... (ook op "oude type"neus geprobeerd?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Verschil wijneus/normale neus
Via een ander topic kwam ik bij een carstylingwinkel terecht waar ze ook RVS wielkastomranding leveren. Daar maakt men onderscheid tussen Wijsneus en niet, er zal dus wel iets van verschil in zitten.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Verschil wijneus/normale neus
Da's mooi, maar er dus niemand die het exact weet ??? of dat ik
bv de versie voor een normale neus kan ombouwen naar
wijsneus..........
bv de versie voor een normale neus kan ombouwen naar
wijsneus..........