Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

filmpje gevonden over T5 en motorproblemen --> uitleg

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

filmpje gevonden over T5 en motorproblemen --> uitleg

Bericht door Multivan Generation »

Hierbij een filmpje over motorproblemen bij de T5 en T5-GP-180





Misschien interessant voor sommige(n)

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: filmpje gevonden over T5 en motorproblemen --> uitleg

Bericht door jos_br »

Alles in het onderste filmpje komt me bekend voor.... :knipoog

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
freek
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: filmpje gevonden over T5 en motorproblemen --> uitleg

Bericht door freek »

Interessante post! Duidelijk wordt aangegeven dat het essentieel is dat je naar de bron van de problemen op zoek moet ipv geld uitgeven aan symptoombestrijding.
Bijvoorbeeld het vervangen van een kapotte turbo terwijl dit geen slijtagedeel is zoals heel duidelijk wordt gesteld. Ook interessant is de bijdrage over malafide bedrijven die op ebay zogenaamde gereviseerde motoren aanbieden. Wat een ellende krijg je dan...
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: filmpje gevonden over T5 en motorproblemen --> uitleg

Bericht door jos_br »

freek schreef: 25 dec 2019, 14:39 Interessante post! Duidelijk wordt aangegeven dat het essentieel is dat je naar de bron van de problemen op zoek moet ipv geld uitgeven aan symptoombestrijding.
Bijvoorbeeld het vervangen van een kapotte turbo terwijl dit geen slijtagedeel is zoals heel duidelijk wordt gesteld. Ook interessant is de bijdrage over malafide bedrijven die op ebay zogenaamde gereviseerde motoren aanbieden. Wat een ellende krijg je dan...
Dat ebay verhaal is waar, die z.g. generall überholte motoren heb ik altijd mijn twijfels over. Het enige wat ik niet begrijp is de uitleg dat zij andere modificaties uitvoeren om het olieprobleem aan te pakken. Wanneer je bij deze motor de overmaat zuigers plaatst en de kop voorziet van nieuwe kleppen en geleiders, nieuwe lagers en de beide turbo's vervangt blijft zo'n motor goed draaien. Het enige wat echt belangrijk is, is het vervangen of dichtmaken van de egr! Ook hier hebben we klanten die al meer dan 200dkm met hun "nieuwe" motor gereden hebben. Overigens hebben wij eerst alleen fabrieks nieuwe motoren geplaatst, de laatste 5 hebben we laten boren en de kop laten reviseren, of een nieuwe kop geplaatst. De nieuwe motoren zijn niet meer voor fatsoenlijk geld te koop.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: filmpje gevonden over T5 en motorproblemen --> uitleg

Bericht door ktmkrik »

Deze filmpjes op YouTube ook gezien en volg deze mannen van Redhead zylinderkopftechnik nu ook, ook van andere vooraanstaande automerken filmpjes bekeken en je wil niet weten wat hun soms tegenkomen.
Vind de manier van filmen en de uitleg er bij ook super waar alles dan ook duidelijk van word i.p.v. een vette factuur krijgen bij een dealer en dan eigenlijk nog niet weten wat er aan een auto gebeurd is.

https://www.youtube.com/user/Redhead57635/videos
freek
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: filmpje gevonden over T5 en motorproblemen --> uitleg

Bericht door freek »

Heb nu ook behoorlijk wat video's op hun kanaal bekeken. Het is toch wel bedroevend wat ze daar aan ellende binnenkrijgen. Behoorlijk wat vw/audi producten waarvan de eigenaren na nog geen 1,5ton (soms minder dan 100.000km!) duizenden euro's moeten neerleggen om weer een paar jaar probleemloos te rijden. Goed wordt geillustreerd dat de moderne motoren met een hoge pk/cc verhouding zeer complex zijn, allemaal hun zwakke punten hebben en zwaar worden belast. Dat geldt bijvoorbeeld voor onze krachtige t5 tdi's (r5 en 2liter 4 cil) maar ook de tfsi's met directe inspuiting. Prachtige techniek (die mannen hebben een fantastisch beroep vind ik) maar je moet ook een fors budget achter de hand hebben wil je er jaren van kunnen genieten. En je moet een adres weten waar ze de techniek begrijpen en niet klakkeloos vervangen. Heel wat anders dan de oerdegelijke motoren uit het verleden (onze t4 tdi AXL heeft probleemloos de 610.000km gepasseeerd. Bij onze T5 R5 blijft het spannend wanneer iets de geest geeft ;-)
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Plaats reactie