Hierbij een filmpje over motorproblemen bij de T5 en T5-GP-180
Misschien interessant voor sommige(n)
Groetjes Peter
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
filmpje gevonden over T5 en motorproblemen --> uitleg
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
filmpje gevonden over T5 en motorproblemen --> uitleg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: filmpje gevonden over T5 en motorproblemen --> uitleg
Alles in het onderste filmpje komt me bekend voor....
Jos.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: filmpje gevonden over T5 en motorproblemen --> uitleg
Interessante post! Duidelijk wordt aangegeven dat het essentieel is dat je naar de bron van de problemen op zoek moet ipv geld uitgeven aan symptoombestrijding.
Bijvoorbeeld het vervangen van een kapotte turbo terwijl dit geen slijtagedeel is zoals heel duidelijk wordt gesteld. Ook interessant is de bijdrage over malafide bedrijven die op ebay zogenaamde gereviseerde motoren aanbieden. Wat een ellende krijg je dan...
Bijvoorbeeld het vervangen van een kapotte turbo terwijl dit geen slijtagedeel is zoals heel duidelijk wordt gesteld. Ook interessant is de bijdrage over malafide bedrijven die op ebay zogenaamde gereviseerde motoren aanbieden. Wat een ellende krijg je dan...
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: filmpje gevonden over T5 en motorproblemen --> uitleg
Dat ebay verhaal is waar, die z.g. generall überholte motoren heb ik altijd mijn twijfels over. Het enige wat ik niet begrijp is de uitleg dat zij andere modificaties uitvoeren om het olieprobleem aan te pakken. Wanneer je bij deze motor de overmaat zuigers plaatst en de kop voorziet van nieuwe kleppen en geleiders, nieuwe lagers en de beide turbo's vervangt blijft zo'n motor goed draaien. Het enige wat echt belangrijk is, is het vervangen of dichtmaken van de egr! Ook hier hebben we klanten die al meer dan 200dkm met hun "nieuwe" motor gereden hebben. Overigens hebben wij eerst alleen fabrieks nieuwe motoren geplaatst, de laatste 5 hebben we laten boren en de kop laten reviseren, of een nieuwe kop geplaatst. De nieuwe motoren zijn niet meer voor fatsoenlijk geld te koop.freek schreef: 25 dec 2019, 14:39 Interessante post! Duidelijk wordt aangegeven dat het essentieel is dat je naar de bron van de problemen op zoek moet ipv geld uitgeven aan symptoombestrijding.
Bijvoorbeeld het vervangen van een kapotte turbo terwijl dit geen slijtagedeel is zoals heel duidelijk wordt gesteld. Ook interessant is de bijdrage over malafide bedrijven die op ebay zogenaamde gereviseerde motoren aanbieden. Wat een ellende krijg je dan...
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: filmpje gevonden over T5 en motorproblemen --> uitleg
Deze filmpjes op YouTube ook gezien en volg deze mannen van Redhead zylinderkopftechnik nu ook, ook van andere vooraanstaande automerken filmpjes bekeken en je wil niet weten wat hun soms tegenkomen.
Vind de manier van filmen en de uitleg er bij ook super waar alles dan ook duidelijk van word i.p.v. een vette factuur krijgen bij een dealer en dan eigenlijk nog niet weten wat er aan een auto gebeurd is.
https://www.youtube.com/user/Redhead57635/videos
Vind de manier van filmen en de uitleg er bij ook super waar alles dan ook duidelijk van word i.p.v. een vette factuur krijgen bij een dealer en dan eigenlijk nog niet weten wat er aan een auto gebeurd is.
https://www.youtube.com/user/Redhead57635/videos
Re: filmpje gevonden over T5 en motorproblemen --> uitleg
Heb nu ook behoorlijk wat video's op hun kanaal bekeken. Het is toch wel bedroevend wat ze daar aan ellende binnenkrijgen. Behoorlijk wat vw/audi producten waarvan de eigenaren na nog geen 1,5ton (soms minder dan 100.000km!) duizenden euro's moeten neerleggen om weer een paar jaar probleemloos te rijden. Goed wordt geillustreerd dat de moderne motoren met een hoge pk/cc verhouding zeer complex zijn, allemaal hun zwakke punten hebben en zwaar worden belast. Dat geldt bijvoorbeeld voor onze krachtige t5 tdi's (r5 en 2liter 4 cil) maar ook de tfsi's met directe inspuiting. Prachtige techniek (die mannen hebben een fantastisch beroep vind ik) maar je moet ook een fors budget achter de hand hebben wil je er jaren van kunnen genieten. En je moet een adres weten waar ze de techniek begrijpen en niet klakkeloos vervangen. Heel wat anders dan de oerdegelijke motoren uit het verleden (onze t4 tdi AXL heeft probleemloos de 610.000km gepasseeerd. Bij onze T5 R5 blijft het spannend wanneer iets de geest geeft ;-)
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986