Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

spiegels klappen niet meer terug

vragen over de T5
Plaats reactie
evertvink
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 feb 2007, 15:32
Locatie: stolwijk
Contacteer:

spiegels klappen niet meer terug

Bericht door evertvink »

Hallo,

Ik heb electrisch inklapbare spiegels, welke niet meer terug gaan.
Ik klapte ze in dat ging goed maar ze willen nooit meer terug.

wie weet er raad.
koning232
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:57
Locatie: Volendam

Re: spiegels klappen niet meer terug

Bericht door koning232 »

Met de hand ook niet?

Misschien vast gevroren. :winter :winter
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: spiegels klappen niet meer terug

Bericht door vaniac »

Misschien zekering defect. Als dat niet de oorzaak is, wil het nog wel eens helpen als je de minpool van de accu gedurende 10 minuten losmaakt. De comfortbesturing die de spiegels aanstuurt wordt hierdoor gereset. Daarna zou de klacht verholpen kunnen zijn. Je kunt ook het storingsgeheugen bij de dealer laten uitlezen.
T30 Sportline
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 jan 2008, 18:54

Re: spiegels klappen niet meer terug

Bericht door T30 Sportline »

misschien een draadbreuk?? wel moeilijk naar te kijken....
herman94
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16
Locatie: eindhoven

Re: spiegels klappen niet meer terug

Bericht door herman94 »

ik had hetzelfde probleem ,alles na laten kijken bij de vw garage in oirschot en daar konden ze ook niets vinden 2 uur lang gezocht .
nu heeft mijn auto ongeveer een week binnen gestaan bij een autospuiter om het een en ander bij te laten werken ,en toen ik hem ophaalde deed alles het weer ,daar het bij de spuiter alles verwarm is denk ik toch aan een vochtprobleem of iets dergelijks .
ze waren zeker niet vastgevroren want ik heb de auto bij mezelf ook 2 dagen binnen gehad en toen deed hij het nog steeds niet garage was niet verwarmt maar wel vorstvrij .
herman 94
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: spiegels klappen niet meer terug

Bericht door Roger B. (11)61 »

Mijn T5 had dit destijds ook (begin 2004 geleverd en tot sept 2005 mee gereden) af en toe wilde de spiegels niet in of uit klappen, soms eentje niet, soms alletwee.

Uiteindelijk is er een nieuwe stuureenheid in gezet omdat de beveiliging te strak ingesteld was.

De stuurunit meet hoeveel stroom de electro motor in de spiegel trekt om te bewegen, als een electromotor geblokkeerd wordt, trekt ie meer stroom. Hoe zwaarder ie loopt (meer blokkade), hoe meer stroom. De beveiliging schakelt de spanning af als de stroom boven een bepaalde waarde komt.

Als het koud is bewegen de onderdelen van de spiegel zwaarder en trekt ie meer stroom, kan dus zijn dat ie daardoor je spiegels niet meer beweegt.

Weet niet of er een modificatie is geweest of dat sommige units gewoon wat strak afgeregeld zijn.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
evertvink
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 feb 2007, 15:32
Locatie: stolwijk
Contacteer:

Re: spiegels klappen niet meer terug

Bericht door evertvink »

Dinsdag deden ze het weer spontaan
Een beetje vreemd maar de vorst was uit de lucht
misschien daar aan gelegen
Plaats reactie