Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

starthulp voorziening

vragen over de T4
Plaats reactie
erikt4
Berichten: 204
Lid geworden op: 05 mei 2007, 23:12
Locatie: maarssen

starthulp voorziening

Bericht door erikt4 »

na en zoveelste keer,te hebben lopen kloten met te dunne en te korte startkabels,was ik het zat.ik heb nu een laadstroom stekker gemonteerd onder de motor kap.deze heb ik naast de accu ruimte gemaakt op een steuntje.dus als ik starthulp moet geven(of moet krijgen)hoef ik alleen de motorkap maar te openen en ik kan de kabel zo in pluggen.
Afbeelding

Afbeelding

ik heb onlangs in de service bus van mijn werk een soortgelijk systeem ingebouwd,en een aantal keer gebruikt,en het werkt perfect.ik heb nu een kabel van 5 mtr lang en 35mmq.
voordelen:kabel lang en dik genoeg,makkelijk en snel te pakken.je kan de kabel niet uitlenen dus ben je hem ook niet meer kwijt op het moment dat je hem nodig hebt.

groetjes erik
van alles wat ik in mijn leven ben kwijtgeraakt,mis ik mijn verstand het meest
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: starthulp voorziening

Bericht door koos 890 »

Dat is een hele mooie oplossing Erik :klappen :klappen :klappen
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: starthulp voorziening

Bericht door Roger B. (11)61 »

perfecte oplossing! heb dit hier of op een ander forum (mx5) al eens geopperd, als je zo'n accu hebt (zoals bij ons) waar je een van de polen maar lastig kunt bereiken met een klem, dan is dit een ideale oplossing (als je het niet eens in de tig jaar nodig hebt.

vraagje, wat kost zo'n stekker? (moet het bij mij ook nog steeds een keer doen bij voor en achterbumper (ook voor de lier van de aanhanger die ik demontabel ook op de bus wil kunnen zetten)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
erikt4
Berichten: 204
Lid geworden op: 05 mei 2007, 23:12
Locatie: maarssen

Re: starthulp voorziening

Bericht door erikt4 »

de factuur van stekkers ed heb ik nog niet gehad,omdat ik het ook in de servicebus heb gebouwd had ik 2 setjes besteld.ik vraag het wel even na,dan hoor je dat nog van me.
groetjes erik
van alles wat ik in mijn leven ben kwijtgeraakt,mis ik mijn verstand het meest
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: starthulp voorziening

Bericht door Rotor »

Een mooie oplossing, maar ik denk dat je niet lang moet gaan starten, omdat er dan wel een paar honderd Ampère door die stekker gaat lopen, je zegt het zelf al...een laadstroom stekker ...
mvg Ton.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: starthulp voorziening

Bericht door Roger B. (11)61 »

Rotor schreef:Een mooie oplossing, maar ik denk dat je niet lang moet gaan starten, omdat er dan wel een paar honderd Ampère door die stekker gaat lopen, je zegt het zelf al...een laadstroom stekker ...
mvg Ton.
deze stekkers worden veel gebruikt voor (boot)trailerlieren die trekken net zoveel als een startmotor
daarnaast zie je ze ook vaak als stekker van het laadstation van electrische heftrucks (geen idee met hoeveel die laden)

Ik heb ze al heel vaak als startkabel aansluiting gezien (bergingstrucks) die kopercontacten zzijn zo knoeperig groot, dat kan wel wat hebben
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
erikt4
Berichten: 204
Lid geworden op: 05 mei 2007, 23:12
Locatie: maarssen

Re: starthulp voorziening

Bericht door erikt4 »

alles is voor minimaal 200 ampere.ik denk dat de klemmen op de andere accu nog de meeste weerstand geven.ik weet wel dat de meeste "heavy duty"startkabels van de gemiddelde bouwmarkt meer problemen geeft,dat zijn wel dikke kabels,maar de kern is vaak niet meer dan 10mmq.
groetjes erik
van alles wat ik in mijn leven ben kwijtgeraakt,mis ik mijn verstand het meest
Plaats reactie