Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ombouwproject naar Camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2372
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door spyke »

http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Oskar 725 »

bartt4 schreef:Leuker zullen we het nooit maken. Wel iritanter!!!!

balen man tja inprincipe hebbe ze gelijk natuurlijk maar zijn wel miereneukers. Gelukkig staat de mijne altijd op de oprit.
Maar ze mogen langs komen. Alles klopt.
Hoi Bart,
maar waar hebben ze dan gelijk in? Dat kooktoestel? Ja, misschien maar de rest staat nergens, heb de eisen hier naast me liggen, wordt nergens over maat voering gesproken of over het feit dat je kampeerauto op een caravan moet lijken.
Ze hebben het over afmetingen van de slaapplaatsen, staat hier niet ter discussie.
Over de afmetingen voor de sta hoogte, staat hier ook niet ter discussie en er wordt in de eisen voor kwarttarief gesproken over werkblad hoogte van het keukenblok.
Ik zie verder niks over afmetingen, gewichten, op welke manier iets afgesloten moet zijn, enz. enz. enz.
Eisen staan met naam en toenaam in een wet beschreven zodat iedere Nederlandse staatsburger dit na kan lezen en zich op die manier aan de wet kan houden en dus weet waar hij/zij zich aan te houden heeft.!
Dit is willekeur/machtsmisbruik. en dat kan nooit de bedoeling van de wetgever geweest zijn.
En nog iets: Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen, hoe kunnen ze dit nou verwachten als diegene die de wet moet uitvoeren/handhaven de wet niet eens kennen/respecteren????
Ik HOOP dat ze mee lezen, misschien worden ze dan wakker en fluiten ze de prutsers terug, die op deze manier hun serieuze goed functionerende collega's en diensten in een negatief daglicht zetten. :politie :toppie :kijkt
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door bartt4 »

Geen keuken is dus niet aan de eis voldoen. Tis lullig maar tja zijn amtenaren dat zijn nu eenmaal l.llen
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Oskar 725 »

Wat ik begreep van Peter is dat het keuken blok waarmee de kampeer auto is goedgekeurd als camper er wel in stond, maar alleen de kook gelegenheid niet, omdat deze voor reparatie uitgebouwd was. :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door René »

Uit het telefoongesprek kan ik afleiden dat je in iedergeval wel weer naar het kwart tarief kunt komen.
dat is een pluspunt.

Nu nog succesvol bezwaar zien aan te tekenen.

De bergruimte gaan ze verliezen. Dat is inderdaad nergens in maten omschreven en dus is je dashboard kastje al genoeg.

Blijft enkel de kookgelegenheid als discussiepunt.
Ik zou dan een reparatiefactuur van het kookstelletje overleggen,

Berrie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

het wordt nog vreemder:
heb de beschikking beëindiging bijzonder tarief thuisgekregen, binnen een dag :groteogen

Bij de controle is geconstateerd dat er geen sprake was van:
1- tenminste twee vaste zitplaatsen, de bestuurders-en bijrijders zitplaats niet meegerekend.
2- vaste en afsluitbare opberg faciliteiten
3- een vast keukenblok met een minimale hoogte van het werkblad van 60 cm, voorzien van een ingebouwde (uitneembare) watervoorziening met een spoelbak, een kraan en een afvoer, het geheel bestemd voor gebruik in de binnenruimte.
4- een vast aangebrachte kookgelegenheid bestemd voor gebruik in de binnenruimte.

En daarbij de bezwaarmogelijkheid.

Punt 1,2,3 voldeden en zijn dus uit de lucht gegrepen.
Punt 4 is waar, omdat het ter reparatie werd aangeboden. Er was wel een uitneembaar kookstel op dat moment aanwezig.

Dus bezwaar maken, zal wel ongegrond verklaard worden, ambtenaren zoals ik hierboven van Leo begrepen heb, denken zwart wit.

Wordt nog leuk... ik begin er zin in te krijgen..
Ik wil de controleur ook wel even in de ogen kijken... :knipoog
Zodat ook die weet waar die aan toe is.... de komende tijd...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2372
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door spyke »

in dit land camper bouwen en het land uitgaan :driveT4
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Oskar 725 »

Peter,
Was je bus dan helemaal leeg toen die man kwam???? :bifun
Op de voorstoelen en het hefdak na dan!!
Of heeft hij jouw bus verwart met de auto van de buurman of zo????
Ik snap er niks meer van?! :nuts :nuts :nuts :nuts :nuts :nuts :nuts
Of hadden ze de schoonmaker gestuurd om de controle uit te voeren wegens gebrek aan deskundig personeel?? :ie :bifun
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
multivanapeldoorn
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 aug 2007, 21:35
Locatie: Apeldoorn

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door multivanapeldoorn »

Ook al ben ik al een poos niet meerin bezit van een T4 lees iktoch regelmatig nog hier.

Ik had ook een camper op kenteken en kreeg ook controle en had alles in orde en wat was de uitslag? Gewoon even bijna een jaar terugbetalen aan de belasting + een boete van wat euro's totaal 1200,- nog wat euro.

Gelukkig kon ik mijn bus goed verkopen en heb daarmee ook de boete mee betaald aangezien ik een camper wou.

Denk dat het bij jou wel goed komt aangezien je gewoon een professioneel omgebouwde camper hebt. Wel irritant lijkt mij als je zoveel tijd er in steekt die eikels je het even verzieken.

Maar je kan zeggen wat je wilt je hebt wel een super T4 voor de deur staan ;)

Gr en succes!! :ikrij
DVD Radio met klapscherm zit er in!

Nu nog digitenne :)
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Adri626 »

bartt4 schreef:Leuker zullen we het nooit maken. Wel iritanter!!!!

balen man tja inprincipe hebbe ze gelijk natuurlijk maar zijn wel miereneukers. Gelukkig staat de mijne altijd op de oprit.
Maar ze mogen langs komen. Alles klopt.

Kijk daar maar mee uit..... als er geen (afsluitbare) afscheiding tussen de straat en de oprit is: is het ''gewoon'' openbare weg en mag iedereen er komen....

Ja ook ''jouw'' oprit :muur
Gebruikersavatar
multivanapeldoorn
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 aug 2007, 21:35
Locatie: Apeldoorn

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door multivanapeldoorn »

NL is gewoon een kloteland wat betreft de regeltjes.

In heel veel landen kost een bus rijden bijna niks en hier moet je meer betalen echt waardeloos.
DVD Radio met klapscherm zit er in!

Nu nog digitenne :)
Gebruikersavatar
multivanapeldoorn
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 aug 2007, 21:35
Locatie: Apeldoorn

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door multivanapeldoorn »

Oja die van mij mij stond ACHTER het huis terwijl ze kwamen ik zat in Griekenland en ze hebben toch foto's ed. gemaakt gewoon achter ONS huis ze hebben scheit aan iedereen. Krijg je he met die ambtenaren. Denken dat ze zomaar alles kunnen. Ze zijn niet helemaal goed kunnen hun ook niks aan doen :nuts
DVD Radio met klapscherm zit er in!

Nu nog digitenne :)
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door stijnh »

zo'n rompslomp, leuk is anders

die ambetantenaren toch :muur
wat moeten die anders doen dan de gewone burger pesten
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door bartt4 »

Adri626 schreef:
bartt4 schreef:Leuker zullen we het nooit maken. Wel iritanter!!!!

balen man tja inprincipe hebbe ze gelijk natuurlijk maar zijn wel miereneukers. Gelukkig staat de mijne altijd op de oprit.
Maar ze mogen langs komen. Alles klopt.

Kijk daar maar mee uit..... als er geen (afsluitbare) afscheiding tussen de straat en de oprit is: is het ''gewoon'' openbare weg en mag iedereen er komen....

Ja ook ''jouw'' oprit :muur
Tis me eigen erf dus mag die gene het proberen en anders hebbe we bello ook altijd nog Afbeelding
Maar heb alles in orde kastruimte zat vaste keuken goed bed tafeltjegoede hoogte dus ben niet benauwd voor de inspecteur
RUBBEREXPRESS
Mac
Berichten: 769
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:26
Locatie: Raalte

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Mac »

Hoi Peter, dat is flink balen, vooral de manier waarop.
Je zult je haast schuldig gaan voelen, aan jezelf beginnen te twijfelen, ik ben toch geen zware crimineel !!!
Hoop dat het voor jou allemaal weer goedkomt, maar je hebt er niets aan, een hoop gedonder en gestres , je maakt je er toch druk om.

Groet, Mac MOL 927
It's not what you buy
It's what you create.
Plaats reactie