Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koelwater voorverwarming

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Koelwater voorverwarming

Bericht door Inbouwer »

Bij de aanschaf van mijn nieuw T-edition T5 (130 pk) ben ik vergeten het koelwater voorverwarmen te bestellen. De kosten van deze optie zijn 275 excl. BTW bij de aanschaf van een nieuwe bus.
Volgens mij gaat het om een "thermo top c" van Webasto.

- Weet iemand wat er precies nu extra zit in de bussen waar het wel in zit vanaf de fabriek?

- Waar zit de kachel gemonteerd?

- Is het achteraf als nog te installeren en zijn er achteraf inbouwsets, inclusief goede kabelbomen en wat zijn de kosten dan? :driveT5

m.v.g. Johan
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: Koelwater voorverwarming

Bericht door zeef »

Inbouwer schreef:Bij de aanschaf van mijn nieuw T-edition T5 (130 pk) ben ik vergeten het koelwater voorverwarmen te bestellen. De kosten van deze optie zijn 275 excl. BTW bij de aanschaf van een nieuwe bus.
Volgens mij gaat het om een "thermo top c" van Webasto.
klopt

- Weet iemand wat er precies nu extra zit in de bussen waar het wel in zit vanaf de fabriek?
een thermotop C, koppeling naar koelwaterreservoir, brandstofleiding, accu en blowers, uitlaat en regelelectronica. Klik hier voor een foto
- Waar zit de kachel gemonteerd?
Onder de bestuurdersstoel

- Is het achteraf als nog te installeren en zijn er achteraf inbouwsets, inclusief goede kabelbomen en wat zijn de kosten dan? :driveT5
Ja, kan. Kosten : dat hangt af van de configuratie en of je handig genoeg bent om het zelf te doen.
m.v.g. Johan
Groeten terug ;-)

meer info : zie hier (duits)
Multivan T5 Comfortline 130pk
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Koelwater voorverwarming

Bericht door Inbouwer »

IK heb van de week een nieuwe T-edition gestript om te voorzien van een dikke geluidinstallatie. Alles is er uit geweest maar ik heb geen webasto kunnen vinden. Het gaat hier om een handgeschakelde 174 PK DC voorzien van koelwater voorverwarming. Onder de bestuurderstoel was de 2e accu aanwezig. De Accu is er ook uitgeweest.
Zit de webasto dan nog lager dan de accu? Onder het vloer niveau?
CARVER
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 okt 2007, 23:40
Locatie: vw-dorp aan zee

Re: Koelwater voorverwarming

Bericht door CARVER »

De thermotop van webasto is gemonteerd aan de linker-onderzijde thv; bestuurder positie, om erbij te komen moet je de beschermplaat verwijderen. In het algemeen monteerd men daar ook de achteraf ingebouwde webasto-kachels, van een ander type uiteraard. Info bij een webasto center o.a. Jong &Zn auto-electro, 071-5796969. Wellicht heb je hier wat aan.
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Koelwater voorverwarming

Bericht door Danny »

't uitlaatje zie je duidelijk buiten "hangen" net in de buurt van de dieselkoeler....
Lisboa

Re: Koelwater voorverwarming

Bericht door Lisboa »

Inbouwer schreef:IK heb van de week een nieuwe T-edition gestript om te voorzien van een dikke geluidinstallatie. Alles is er uit geweest maar ik heb geen webasto kunnen vinden. Het gaat hier om een handgeschakelde 174 PK DC voorzien van koelwater voorverwarming. Onder de bestuurderstoel was de 2e accu aanwezig. De Accu is er ook uitgeweest.
Zit de webasto dan nog lager dan de accu? Onder het vloer niveau?
Ik ben ook erg blij dat de standkachel aan de buitenzijde van de auto is gemonteerd, gaat anders zo roken binnen.
:bifun :bifun :bifun :bifun :bifun
Kruip maar eens onder de auto ter hoogte van de linkerportier, dan zie je 'm wel zitten.

Groeten,

Luuk
Gebruikersavatar
koos 1008
Berichten: 231
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:21
Locatie: venhuizen
Contacteer:

Re: Koelwater voorverwarming

Bericht door koos 1008 »

ik heb net mijn webasto laten monteren bij de vw en het kost 400 euro
en ja hij doet het nu ook niet :jumpklap :driveT5
koos 1008
Laatst gewijzigd door koos 1008 op 10 okt 2009, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn vrouw rijd net als een t4
Gebruikersavatar
dennie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 nov 2008, 18:18

Re: Koelwater voorverwarming

Bericht door dennie »

heey inbouwer

was dat niet toevallig mijn bus die uit elkaar laag :adhd voor een dikke geluidinstalatie en dan vergeet je nog het clifford alarm met automatische sluiten van de ramen wat bij iedereen niet lukt (bij het opslot doen) :jumpklap

zoek gelijk ook even uit wat het kost om er een stand kachel van temaken als je al koelwater voorverwarming al heb

of misschien weet iemand dit al?

groeten dennie
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Koelwater voorverwarming

Bericht door Inbouwer »

dennie schreef:heey inbouwer

was dat niet toevallig mijn bus die uit elkaar laag :adhd voor een dikke geluidinstalatie en dan vergeet je nog het clifford alarm met automatische sluiten van de ramen wat bij iedereen niet lukt (bij het opslot doen) :jumpklap

zoek gelijk ook even uit wat het kost om er een stand kachel van temaken als je al koelwater voorverwarming al heb

of misschien weet iemand dit al?

groeten dennie
Ja, het gaat inderdaad om die mooie bus van jouw. :gekte Lekker geluidje en chip, chip Clifford :jumpklap :jumpklap
Plaats reactie