Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achterklep sluiting

vragen over de T5
Plaats reactie
Transporterlover
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2008, 10:33

Achterklep sluiting

Bericht door Transporterlover »

Hallo weetjewellers

Even een vraagje waar ik zeker van weet dat iemand mij het antwoord wel kan geven
Ik wil namelijk weten of er transporters/multivans zijn waarbij het mogelijk is de
achterklep van binnenuit te openen
Mijn vrouw is namelijk gehandicapt en ik heb voor haar een chemisch toillet achter-
in staan maar zij durft deze niet te gebruiken omdat zij bang is dat de klep dicht
raakt en dat zij deze dan niet meer open kan krijgen
Is het mogelijk zoja wat heb ik hier dan voor nodig
Ook wil ik graag weten of er een instapbeugel/hendel is om in de zijdeur te monteren
om het instappen te vergemakkelijken (net zoals bij de bijrijders deur) of is het misschien
mogelijk dezelfde beugel/hendel/greep daar ook te monteren

Wachten op jullie wijze raad en tips Groet Ernst (Transporterlover)
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Achterklep sluiting

Bericht door Jeroen T5 204 »

Neem even contact op met Kemperink, zij doen aanpassingen aan Volkswagens voor gehandicapten.
Zij weten goed wat er wel en niet mogelijk is.

http://www.kemperink-autoaanpassingen.nl
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Achterklep sluiting

Bericht door Rico »

Wij hebben ook een chemisch toilet achterin de auto staan omdat m'n vrouw gehandicapt is. Ik blijf dan altijd even buiten bij de achterklep staan en dan klopt ze even tegen het raam, dan doe ik de achterklep weer open, want ook al zou ze een bediening van het slot aan de binnenkant hebben, ze heeft toch de kracht niet om hem open te duwen. Trouwens, hoe stapt jouw vrouw achterin? Wij gebruiken een caravanopstapje.

Ik heb niet zo'n bijster hoge pet op van aanpassingsbedrijven. De techniek is meestal wel leuk, maar het lachen vergaat je als je dan de bijbehorende prijs hoort. Dus ik verzin alle aanpassingen zelf en voer dat ook uit. Tenzij het te lastig wordt, een maatwerkstoel verzin je immers zelf niet snel. Die dus niet bij een aanpassingsbedrijf gekocht maar rechtstreeks bij ASS. Zo'n handgreep moet zelf te verzinnen zijn, daar ben ik van overtuigd. Wij hebben een enkele cabine, dus ze hoeft niet via de schuifdeur in te stappen.
Gebruikersavatar
Evert-Jan (T5 180)
Berichten: 299
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
Locatie: Gelderland

Re: Achterklep sluiting

Bericht door Evert-Jan (T5 180) »

Bij de T5 is dit een optie af fabriek, ik heb het bij mijn nieuwe T5 ook mee besteld. lijkt mij dat de onderdelen ook lost te bestellen zijn bij de VW dealer.
Zelf kleed ik mij nog wel eens om achter in de bus als ik met de moutainbike ergens een tocht heb gereden, bij de huidige bus leg ik dan altijd wat tussen de sluit plaat zodat de klep niet in het slot valt als ik er inzit.
Evert-Jan (voorheen T5 180)
MLAflyer
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 feb 2007, 09:45
Locatie: Hurdegaryp

Re: Achterklep sluiting

Bericht door MLAflyer »

Zelf heb ik een ontgrendeling met een binnen en buitenkabel (remkabel fiets) :nuts , met aan het uiteinde een ring, aan het slot gemaakt. Is vrij eenvoudig te doen, ziet er wat amateuristisch uit maar werkt perfect. Bekleding achterklep losmaken, kabel aansluiten en de bekleding er weer op. Voldoet mij iig goed. :gekte

Groet, Alan
Plaats reactie