Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Paravan transporter

vragen over de T5
Plaats reactie
lexy
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:02
Locatie: Maassluis

Paravan transporter

Bericht door lexy »

Goedemorgen
Ik heb al 2 maanden een lopende kwestie met diverse dealers.
In Januarie heeft carglas mijn voorruit vervangen.
Daarbij is de paravan gesneuveld(kan gebeuren)
Nu is de paravan niet meer te bestellen.
Alleen een model die ook geschikt is voor een engelse uitvoering.
Hierbij zitten 2 rubber doppen om de ruitewissers te verplaatsen.
Opzich niet zo'n probleem , maar deze is langer.
Omdat deze langer is , kunnen de zijkappen er niet meer op.
Hierdoor ontstaat er een gat tussen het raam en de spatborden.
Het is echt geen gezicht.
Commentaar van diverse dealers is , Bij aflevering van je bus word er een 3 delige paravan gemonteerd.
Als deze vervangen moet worden , is dit onderdeel niet meer te bestellen.
Wie weet raad , of heeft dit ook al eens meegemaakt.
Voor alle duidelijkheid , een paravan is de kunstofstrip achter je ruitenwissers(afdekplaat)

Ik weet het niet meer.

MVG Lexy
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Paravan transporter

Bericht door Donald4Motion »

Oja een paravan :nuts ik wist ook gelijk wat dat was :knipoog

Kan je niet bij een onderdelen centrum zoiets kopen,
en misschien heeft iemand hier op :wjw wel zo'n ding liggen.
Ik denk wel dat je zelf moet gaan kijken want als je om een 'paravan' vraagt zeggen ze eerder ik het niet als wel.
Louis
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 apr 2007, 11:38

Re: Paravan transporter

Bericht door Louis »

Afdekking watervangbak (paravan) midden 7H0 819 403A 9B9
Afdekking watervangbak links 7H0 819 415A 9B9
Afdekking watervangbak rechts 7H0 819 416A 9B9

Elke dealer kan ze gewoon bestellen, voldoende op voorraad bij de importeur.
lexy
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:02
Locatie: Maassluis

Re: Paravan transporter

Bericht door lexy »

Afdekking watervangbak (paravan) midden 7H0 819 403A 9B9 (deze is breder dan originele)
Afdekking watervangbak links 7H0 819 415A 9B9 (komt te vervallen bij nieuwe paravan)
Afdekking watervangbak rechts 7H0 819 416A 9B9 (komt te vervallen bij nieuwe paravan)

Vandaag bericht gehad van dealer , ik moet het ermaar mee doen zeggen ze bij inporteur.
Ik neem daar geen genoegen mee.
Ze hebben hier al veel klachten over gehad.
Word vervolgd.
Multivan
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 jan 2007, 18:39
Locatie: Delfzijl

Re: Paravan transporter

Bericht door Multivan »

Kijk eens bij BM in Surhuisterveen. Ik weet zo niet het internet adres, maar Google even en geef in de vw winkel.

succes
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Paravan transporter

Bericht door Kobus »

Een fabrikant is wettelijk verplicht 10 jaar lang onderdelen te kunnen leveren voor geleverde voertuigen, dussss.....
stop the rat race
Lisboa

Re: Paravan transporter

Bericht door Lisboa »

Carglass zei je?

Deze organisatie komt wat mij betreft nooit meer aan mijn auto's.

Vorig jaar ruitschade door steenslag, pit in de ruit en meteen een scheur, moet vervangen worden dus.
Afspraak gemaakt, auto gebracht en men gaat aan het werk.
Wantrouwend als ik ben ga ik tussendoor even kijken hoe de klus verloopt, de ruit is er al uit, zie ik dat ze met een ijzerdraad naast de autoruit een stuk in m'n dasboard gezaagd/gesneden hebben :ie :ie :ie
Ik zeg tegen die knaap, 'wanneer waren jullie van plan mij hiervan op de hoogte te stellen?'
Antwoordt: 'Als de nieuwe ruit erin zit dan zie je er niets meer van'
Daarna heb ik de vestigingsmanager hier van op de hoogte gesteld, en zou afwachten of het inderdaad onzichtbaar zou zijn.
Toen die knaap opnieuw bij me kwam om een probleem te melden zakte ik bijna door de grond: 'meneer, uw nieuwe ruit is ook gescheurd tijdens het plaatsen' :bonk :bonk :bonk
Dus 2 uur later verlaat ik dit bedrijf met een nieuwe ruit met een nieuwe scheur, een beschadigd dasboard en een met glassplinters bezaaide werkvloer waarop ze mijn T5 parkeerden :muur :muur :muur
Om te voorkomen dat ik de vestigingsmanager over de balie zou trekken ben ik even een stukje gaan rijden met m'n T5 en met de airco vol aan even afkoelen van wat ik mee had gemaakt :muur
Maken ze nu van hun fouten mijn probleem? Dacht 't niet, ff bellen met de rechtsbijstand voor meer informatie.
Later ben ik terug gegaan en aansprakelijk gesteld voor de geleden schade, dit per brief bevestigd, en ze de gelegenheid gegeven om met een passende oplosing te komen. Genoemde vestigingsmanager was werkelijk tot niets bereid en het was vrijdagmiddag en meneer wou naar huis.
Vervolgens heb ik er zo veel druk op gezet dat hij toch maar besloot om de nieuwe scheur vol te laten lopen met de wel bekende lijm om te voorkomen dat de scheur alsmaar verder zou uitlopen. Het was vakantie tijd en een maand later nog geen reactie van carglass, uiteindelijk is de ruit vervangen bij mijn eigen VW dealer waar ook het dashboard gerepareerd is. :werkaanT4
Dit alles op kosten van carglass inclusief 2 dagen vervangend vervoer wat ik geeist heb.
Voor mij dus nooit meer carglass, dit alles door een niet bereidwillende vestigingsmanager die later assistent blijkt te zijn.
Op het hoofdkantoor was men echter wel bereid om tot een oplossing te komen.

Wees zuinig op je spullen en kijk af en toe mee met degene die werkzaamheden uitvoert aan je bus :driveT5


Groeten,

Luuk
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Paravan transporter

Bericht door Jeroen T5 204 »

Soortgelijke dingen gebeuren ook bij VW dealers, praat me er niet van. Bij de dealer hadden ze mijn dashbord ook beschadigd, inclusief radio en niet te zuinig ook, bekleding smerig gemaakt. Meneer het is maar een bedrijfsauto, wat klaagd u toch!! :bonk :bonk

Heb na een boel gezeik net alles weer klaar, alles netjes opgelost later na een klacht bij het hoofdkantoor.
Jammer dat het altijd zo moet gaan en mensen niet zuinig zijn op andermans spullen.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
lexy
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:02
Locatie: Maassluis

Re: Paravan transporter

Bericht door lexy »

Kobus schreef:Een fabrikant is wettelijk verplicht 10 jaar lang onderdelen te kunnen leveren voor geleverde voertuigen, dussss.....
Dat zeg jij , ik zou zeggen , bel een dealer en vraag of hij deze wil bestellen.
Je zult zien dat de originele niet meer leverbaar is.
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Paravan transporter

Bericht door dvr »

Zelfde gehad bij carglass heb het probleem bij hun neer gelegd termijn van tien dagen gegeven
toen hebben zij het via de dealer geregeld de parvan plaat zat in de verpaking want ik nam er geen genoegen mee
maar ja het is al eerde genoemd het is voor hun niet allemaal zo makelijk want bij het lostrekken van de multivan ruitwissers sprong de ruit weer kapot (hoe stom kan je zijn want ik zeg tegen de monteur moet je geen poelie trekker hebben want die had ik toen ook nodig met het verwijderen van de orginele wissers en plaatsen van de multivan wissers want dat had ik op het forum hier gelezen)toen keek hij me aan zo van ik ben de monteur jij de bouwvakker en ben toen lachend toe gaan kijken tot het mis ging en dan vraagen of ik de bus een dagje kon missen toen maar voorzichtig de mededeling gedaan dat ik hem niet aan hun toevertrouwd en dat er maar iemand naar de bouw moest komen.
dvr nr 285
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Paravan transporter

Bericht door hendrikus »

dvr schreef:en dat er maar iemand naar de bouw moest komen.
en dan een ruit plaatsen in de buitenlucht waar de omstandigheden vaak verre van ideaal zijn en meestal er geen mooie vlakke ondergrond te bekennen is? Wil je dat zoiets goed gebeurt zorg er dan minimaal voor dat je auto gewoon binnen in een werkplaats kan staan. De dealer werkt toch ook niet buiten op de parkeerplaats voor onderhoud.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Paravan transporter

Bericht door dvr »

Dat kan wel zo wezen maar de vloer van de garage is ook niet vlak en gezien
dat me deuren nog gewoon open gaan en net als voor het vervangen naar links trek en het binnen nog steeds droog is zie ik even het
probleem niet
dvr nr 285
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: Paravan transporter

Bericht door Pim 328 »

Probeer dit nummer eens 7H1 819 403a 9b9
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
lexy
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:02
Locatie: Maassluis

Re: Paravan transporter

Bericht door lexy »

Pim 328 schreef:Probeer dit nummer eens 7H1 819 403a 9b9
Ze hebben alle nummers geprobeerd (ook model 2009)
Tot zover ging het goed.
Maar als ze hem wilde bestellen , kregen ze toch weer het ene verkrijgbare nummer.

Maar het probleem is opgelost.
Ik heb nu weer een goede paravan.
Prima service van de dealer uit Den Haag (Fore park)
Toppie
dokterX
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jan 2008, 16:14

Re: Paravan transporter

Bericht door dokterX »

hallo kijk eens op deze site voor de paravan
http://www.bm-onderdelenshop.nl/
Plaats reactie