Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Turboslang schiet telkens los

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pet
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 feb 2009, 09:37
Locatie: Hoorn

Turboslang schiet telkens los

Bericht door pet »

Vanavond na een doffe klap is mijn turboslang losgeschoten (T5 130 pk) de wegenwacht erbij geweest en hem er terug opgezet, zelf extra vast gezet maar na 40 meter rustig wegrijden klapte de boel weer los en weer geen vermogen, ben door gereden naar huis maar trek een rookgordijn achter mij aan waar je niet eens doorheen kan kijken!
Kan het zijn dat de turbo toch stuk is en hij daardoor druk op gaat bouwen of is de slang niet zo best meer?

Wel sinds gisteren bij ongeveer 3000 tpm een iets raar geluidje onder de kap maar kon ook wezen van slang die niet helemaal goed zat.

Graag reaktie of er iemand ervaring mee heeft.

P.s bus heeft 125000 gereden maar is wel getuned (al vanaf begin in 2004)

Inmiddels is dit verholpen, het nokje van de turbo slang was eraf en dat veroorzaakte het losschieten.

teller staat inmiddels weer op de 129000 en rijdt als een dijk.
Laatst gewijzigd door pet op 20 apr 2009, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Turboslang schiet telkens los

Bericht door edjeraketje »

Hallo, je krijgt slijtage op je turboslang na verloop van tijd. Wanneer je er een nwe slang op zet is het probleem opgelost.
Als je je oude slang bekijkt zul je zien dat de nokjes op de flens zijn weggesleten. Heb dit ook een keer gehad en dit is toen vervangen onder garantie, tevens zat er destijds een terugroepactie op.
GroetenEdje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Turboslang schiet telkens los

Bericht door olle griese »

Ik heb er vorige week een nieuwe turboslang op gekregen (geen garantie meer)
Was ook versleten.
Onvoorstelbaar dat ze het zo kunnen maken dat het na 100.000 km versleten is.
Vroeger gingen slangen nooit stuk, maarja, dan werd er niks meer aan verdiend :muur
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Turboslang schiet telkens los

Bericht door Guus NLB »

Vorige week ook gehad.
Auto naar dealer gebracht voor remblokken achter (lampje was gaan branden) en APK.
Maar er mankeerde teveel aan dus moest de auto van de leasemaatschappij naar een bedrijf in Rotterdam. Die kwamen met een Polo'tje van Hertz en namen de mijne mee.
Drie dagen later weer terug. Was o.a. nieuwe turboslang op gezet. "s Avonds terug naar huis, ergens achteruit gereden, slang klapt er af. Zelf even er in gedrukt en thuis gekeken: blokkeerring zat er niet in gedrukt....

Gelukkig stond ik er zelf mee, mijn vrouw of een ander had hulp moeten inroepen.
Plaats reactie