Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rem hapert???

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stn1
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:55

Rem hapert???

Bericht door stn1 »

:werkaanT4 Bij mn t4 california uit 1999 lijkt het of de rem bij zacht afremmen hapert. Je voelt dat ook in het pedaal. Lijkt wel een beetje op abs zoals dat hapert.

Vanochtend na een korte rit kreeg ik ook een abs melding en handremlampje ging branden.

De california heeft bijna een jaar stil gestaan in Duitsland. Volgens de handelaar waar ik m heb gekocht was het vuil op de remmen. Heb nu een paar honderd kilometer ermee gereden.

:politie

Iemadn dit al eens gehad of weet wat het kan zijn.
T4 california coach bj 1999. 50mm verlaagd. Getinte ruiten. Ronal 16 inch. Smoke achterlichten. Silver vision knipperlichten. Aerotwin wissers voor en achter. Embleemloze grille
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Rem hapert???

Bericht door Multivan Generation »

ik denk dat een van de ABS sensoren op de assen, een scheurtje vertoond.
Dat zijn die zwarte kunststof schijven net aan de binnenkant bij de wielen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: Rem hapert???

Bericht door Christoffel »

Luchtspleet van een sensor te groot.

Bij remmen ziet hij ziet hij dan van 1 wiel geen signaal meer( vaak bij een lagere snelheid, er wordt dan weinig signaal door de ABS spoel ontwikkeld) , waardoor je een ABS ingreep krijgt.
Blijft signaal te zwak, krijg je een storing op je dashboard te zien.

Bij de eerstvolgende keer dat je je contact weer aanzet en je rijdt weg en hij ziet de sensor weer kunnen de storingslampjes weer uit zijn.

Roest op de scijven kunnen de sensoren vervuilt of zelfs naar achteren gedrukt hebben.

Chris
Afbeelding
Plaats reactie