Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

tevreden over automaat

vragen over de T5
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

tevreden over automaat

Bericht door Rico »

Hi,

Ik lees hier op het forum relatief veel problemen over de T5-automaat. Maar, het is natuurlijk ook zo dat iemand op het forum in de regel niet gaat melden dat de automaat het zo goed doet. Dus stel ik nu even gericht de vraag "wie rijdt met een automaat en bevalt het goed?".

Ik wil zelf namelijk een automaat gaan aanschaffen, heb al twee keer ermee proefgereden en het rijdt heerlijk, maar defecten aan automaten zijn meestal kostbaar, dus wil ik wel een goed gevoel hebben voordat ik er eentje aanschaf. Anders zal het toch een handbak worden.

Rico
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: tevreden over automaat

Bericht door Guus NLB »

T5/174(200)/2005 /95.000km

Bevalt zeer goed, ook met zware aanhanger (2.700 kg) in NL, ook met en zonder caravan in de bergen !
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: tevreden over automaat

Bericht door Rico »

Hi Guus,

Van wanneer in 2005 is jouw auto? En begrijp ik het goed, is de jouwe gechipt? Zo ja, door wie?

Groet,

Rico
Timmertje
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mar 2008, 04:24

Re: tevreden over automaat

Bericht door Timmertje »

Ik rijd nu sinds een jaar met een 174pk aut. (nieuw gekocht) en ik moet zeggen bevalt me 10x beter dan die vreselijke koppeling in de t5 en de korte verzetten..


Zoals ik rijd zullen de meeste als mishandeling van de bak en vragen om problemen noemen hier (goed warm en koud rijden hou ik me zeer strikt aan, maar das dan ook alles) maar na 20.000 km nog geen enkele vorm van problemen of aanwijzingen daarvan.


Gr Michel
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: tevreden over automaat

Bericht door Henk250 »

Ik rijd al 60.000km met de T5 automaat 130 pk.
Bevalt me prima,en wil niet meer anders.
Ik had een soort gat soms,in de 3e en 4e versnelling,dwz,de bak
twijfelde bij optrekken.
Na een software update,geen last meer.

Maar zoals met alles,het is van belang hoe je er mee omgaat en onderhoud.
In kouwe toestand nooit stressen.


:T54LIFE
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
SanderS
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2008, 15:06

Re: tevreden over automaat

Bericht door SanderS »

Timmertje schreef:Ik rijd nu sinds een jaar met een 174pk aut. (nieuw gekocht) en ik moet zeggen bevalt me 10x beter dan die vreselijke koppeling in de t5 en de korte verzetten..


Zoals ik rijd zullen de meeste als mishandeling van de bak en vragen om problemen noemen hier (goed warm en koud rijden hou ik me zeer strikt aan, maar das dan ook alles) maar na 20.000 km nog geen enkele vorm van problemen of aanwijzingen daarvan.


Gr Michel
Dat zou toch ook niet best zijn, als hij zelfs met een 'slechte' rijstijl al bij 20.000 km problemen zou geven. Wat ik hier begrepen heb, is dat deze problemen pas vanaf 60.000 km komen.

Bij mij houdt hij trouwens ook in tussen de 3 en de 4 (174 pk automaat uit 2005), dus misschien heb ik ook een softwareupdate nodig.
Gebruikersavatar
fjpalm
Berichten: 199
Lid geworden op: 19 mei 2007, 15:32
Locatie: T HARDE

Re: tevreden over automaat

Bericht door fjpalm »

rij ook 174 pk automaat multivan
teller staat nu op 225.000 zonder probleem
alleen zo nu en dan nieuwe software
rij 90% met lange aanhanger en veel!!! te zwaar
ligt puur aan je rij stijl wil niet zeggen dat ik rustig rij kan het gaspedaal goed vinden
eens een automaat altijd een automaat
:driveT5 :T54LIFE
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: tevreden over automaat

Bericht door zeef »

Bijna 20.000km in een '08 Multian 130pk met automaat. Geen klachten, het rijdt heerlijk!
Multivan T5 Comfortline 130pk
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: tevreden over automaat

Bericht door alfagek »

Ik heb een 174 pk automaat van 6 jan 2009.

Te vereden maar vind dat deze te snel schakeld, rij al in zijn 6 bij 80km per uur

Bij het nemen van lange bochten heb je geen tractie meer, auto wil dan uitbreken .

terwijl als je een versnelling terug gaat ( tiptronnic ) dan trekt de auto door de bocht zonder problemen.

Zou hem wel andere software willen met schakeltoerental van 2500 toeren i.p.v. 2000 toeren.

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: tevreden over automaat

Bericht door Guus NLB »

@Rico
Geleverd 06-2005.
Hartog Tuning Scharwoude
MENTHAL THEO
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 nov 2008, 18:11

Re: tevreden over automaat

Bericht door MENTHAL THEO »

Als je hem in de S- stand plaats gaat de toerentallen wat omhoog en gaat het misschien beter.
Doornbos
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 apr 2009, 16:31

Re: tevreden over automaat

Bericht door Doornbos »

Rij in een T5 automaat 130 pk sept 2006 60.000 km tot volle tevredenheid.
Al die klachten die hier op het forum voorbij komen herken ik absoluut niet.
Had hiervoor een handgeschakelde bak (ook T5) binnen 70.000 km onder garantie 3x de vesnelingsbak vernieuwd en na de 3e keer nog van twijfelachtige kwaliteit.
Vandaar dat ik besloten heb om over te stappen op een automaat.
3 mnd geleden laten chippen naar 165pk en nu rijdt ie helemaal super.
Moet er bij zeggen dat ik een zeer rustige rijder ben.
Timmertje
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mar 2008, 04:24

Re: tevreden over automaat

Bericht door Timmertje »

SanderS schreef:
Timmertje schreef:Ik rijd nu sinds een jaar met een 174pk aut. (nieuw gekocht) en ik moet zeggen bevalt me 10x beter dan die vreselijke koppeling in de t5 en de korte verzetten..


Zoals ik rijd zullen de meeste als mishandeling van de bak en vragen om problemen noemen hier (goed warm en koud rijden hou ik me zeer strikt aan, maar das dan ook alles) maar na 20.000 km nog geen enkele vorm van problemen of aanwijzingen daarvan.


Gr Michel
Dat zou toch ook niet best zijn, als hij zelfs met een 'slechte' rijstijl al bij 20.000 km problemen zou geven. Wat ik hier begrepen heb, is dat deze problemen pas vanaf 60.000 km komen.

Bij mij houdt hij trouwens ook in tussen de 3 en de 4 (174 pk automaat uit 2005), dus misschien heb ik ook een softwareupdate nodig.

Ik wil geen discussie ontketenen maar als ze bij vw 174pk in combi met een automaat in een bus stoppen dat ik dat mag gebruiken, en niet 2x per dag..

En ik heb, ook hier maar ook op andere fora's zat andere verhalen gelezen van rustige rijders waarvan de automaten sneuvelen binnen de 15.000km..

En als de auto er op een dag mee stopt, er zit garantie en mobiliteitsgarantie op dus maak me er niet zo druk om..
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: tevreden over automaat

Bericht door Rico »

Er zijn dus wel degelijk mensen die tevreden zijn over hun automaat. Goed om te horen. Heb voor mezelf wel de conclusie getrokken dat ik voor aanschaf van een automaat dan wel moet gaan achterhalen of software updates gedaan zijn en anders zo snel mogelijk na aanschaf moet laten uitvoeren. Mooi onderhandelingspuntje lijkt me.

Tot zover iedereen bedankt voor z'n reactie!
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: tevreden over automaat

Bericht door Henk250 »

Rico schreef:Er zijn dus wel degelijk mensen die tevreden zijn over hun automaat. Goed om te horen. Heb voor mezelf wel de conclusie getrokken dat ik voor aanschaf van een automaat dan wel moet gaan achterhalen of software updates gedaan zijn en anders zo snel mogelijk na aanschaf moet laten uitvoeren. Mooi onderhandelingspuntje lijkt me.

Tot zover iedereen bedankt voor z'n reactie!

Volgens mij heb je ongelijk.
Als de automaat af fabriek goed rijdt,NIKS aan doen.
Heb je klachten,dan pas updaten.
Bij een beurt (bij VW dealer) wordt de T5 zoiezo aan de kast gehangen,om te kijken
of je probs oid hebt,en om te zien of je wat aan de software hebt veranderd.(gechipt)
Als dat zo is, :zwaai :zwaai met garantie.
Heb je een update nodig,dan komt er die in,als zij dat vinden.
Ik verwacht trouwens dat als hij van de fabriek komt,er ook de laatste software inzit.

Kortom,als het niet kapot is,niet repareren.

:lach :lach
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Plaats reactie