Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Caravelle bj 2001 2,8 v6 200pk

vragen over de T4
alibibrami
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 sep 2008, 20:25

Caravelle bj 2001 2,8 v6 200pk

Bericht door alibibrami »

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Keurige auto met veeeeel pk'sssss. Verkoper zegt
Ideal für Gasumbau!!
maar wie kan mij vertellen of dit ook daad werkelijk kan?
Gebruikersavatar
patje1010
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:47
Locatie: Purmerend

Re: Caravelle bj 2001 2,8 v6 200pk

Bericht door patje1010 »

Hoi,

Heb vorig jaar een VR6 2.8 ltr uit Duitsland gehaald en heb er ook LPG G3 in laten zetten. Zonder problemen tot nu toe. Verbruik is ietsie pietsie duurder als op benzine.

Gr Patrick
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: Caravelle bj 2001 2,8 v6 200pk

Bericht door Peter 887 »

Mooi bussie, maar ik vind het vermogen van mijn 6jewel genoeg.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
alibibrami
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 sep 2008, 20:25

Re: Caravelle bj 2001 2,8 v6 200pk

Bericht door alibibrami »

Patje, waar heb jij je gasbom laten installeren ??


















/
Gebruikersavatar
patje1010
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:47
Locatie: Purmerend

Re: Caravelle bj 2001 2,8 v6 200pk

Bericht door patje1010 »

Hoi,

Heb ik in Purmerend laten doen. Maar als ik jou was zou ik hier en daar ff rondbellen er zit nogal wat prijsverschil in. Wil je een onderbouw of ééntje achterin ook daar zit behoorlijk verschil in. Maar zo rond de 2250.00 euries ben je wel kwijt.

Gr Patrick
dukerider
Berichten: 185
Lid geworden op: 01 sep 2007, 16:54
Locatie: Wuustwezel Belgium

Re: Caravelle bj 2001 2,8 v6 200pk

Bericht door dukerider »

patje1010 schreef: Verbruik is ietsie pietsie duurder als op benzine.
Mag ik vragen waarom er dan een LPG installatie inzit ??
RON
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Caravelle bj 2001 2,8 v6 200pk

Bericht door hendrikus »

dukerider schreef:
patje1010 schreef: Verbruik is ietsie pietsie duurder als op benzine.
Mag ik vragen waarom er dan een LPG installatie inzit ??
hij bedoelt wss dat hij op gas wat meer verbruikt, niet zozeer qua kosten denk ik.
T4 2.5TDI 88pk 1999
alibibrami
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 sep 2008, 20:25

Re: Caravelle bj 2001 2,8 v6 200pk

Bericht door alibibrami »

Hoi Patrick,

Dilemma

Als ik het een beetje goed inschat dan denk ik dat ik die (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1) bus voor €10000 kan kopen. komt er bpm bij +/- €1500 ,- en dan nog de gasinstallatie onderbouw €2500,- Totaal € 14000,-

Als ik voor deze ga (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... rigin=PARK) en ik zou die voor €12000 mee kunnen nemen + nog eens € 1500,- bpm zit ik op € 13500.

wat is wijsheid??
Gebruikersavatar
patje1010
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:47
Locatie: Purmerend

Re: Caravelle bj 2001 2,8 v6 200pk

Bericht door patje1010 »

Hoi,

Het gasverbruik is idd wat meer als op benzine maar scheelt niet veel. Ja wat is een wijze keuze ik ben van een diesel naar benzine/lpg gegaan. Nu lekker stil en nog 38 pkjes meer.Heb wel weer voor een automaat gekozen maar dat is een persoonlijke keuze. Succes met je zoektocht cq keuze.

Gr Patrick
alibibrami
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 sep 2008, 20:25

Re: Caravelle bj 2001 2,8 v6 200pk

Bericht door alibibrami »

Kun je mij vertellen of er verschillen in de kosten voor onderhoud zijn benzine / diesel
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Caravelle bj 2001 2,8 v6 200pk

Bericht door Multivan Generation »

@ alibrimani,
wat is het doel van je vragen?

Wil je een grote auto rijden met veel ruimte, en weet je niet wat voor motor en brandstof je wilt rijden?
Wat je kunt doen is je afvragen wat het gebruik zal worden, zoals veel met aanhangwagen erachter..
Wat zal het kilometrage per jaar zijn?

Het genot van het koppel van een diesel, of de smeuigheid en stilte van een benzine/gas-combinatie.
Wat voor rijder ben je, beetje luie rijder of niet vies van toeren draaien?

Gastank moet ook gekeurd worden, eens in de zoveel tijd.
Diesel zit je met de roetkeuring+eventueel milieuzones in Duitsland.

Allemaal afwegingen en ideëen om je op weg te helpen..
Kijk ook eens hier:
viewtopic.php?f=9&t=20169
http://www.weetjewel.com/onderhoud.htm
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
alibibrami
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 sep 2008, 20:25

Re: Caravelle bj 2001 2,8 v6 200pk

Bericht door alibibrami »

Je hebt gelijk; ik ben niet altijd even duidelijk.

Ik rij 30000 km/jaar dus op basis daarvan wil ik in ieder geval niet op benzine rijden
Ik heb een gezin met 4 kinderen; dus ik wil veel ruimte
ik rij nagenoeg nooit met een aanhangwagen

Wat wil ik wel; een verstandige keuze maken

Ik heb nu in een aantal t4's gereden waaronder een 2.5 102pk en een 2.5 150pk.

Het voordeel van deze 2.8 caravelle id dat de km stand relatief laag is. Ja ik weet een vw diesel kan nog jaren mee hoe zit dat met een 2.8 v6.

En dan nog iets niet geheel onbelangrijk. Het is veeeeeel geld

groet, Jan-Henk
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Caravelle bj 2001 2,8 v6 200pk

Bericht door Multivan Generation »

dan gaat het eigenlijk nog puur om de onderhoudskosten van de desbetreffende modellen/motoren.

De keuze benzine+gas of diesel is lastig en wordt dan dus ook mede bepaald door de onderhoudskosten.
Ik vermoed dat de VR6 (bij onderhoud door de VW-dealer) aardig aan de prijs zal zitten.
Maar ja, de distributieriem wissel bij een TDI is dat ook.

Misschien ook handig om uit te vissen wat de zwakke punten zijn van desbetreffende motoren.

102 pk is een beetje vreemde eend in deze vergelijking van de motoren 102 TDI- 150 TDI en 204 V6.
de 150 pk en 204 pk zullen qua rijden wel vergelijkbaar zijn,
maar dan is een 150 pk TDI wel veel zuiniger, reken daarvoor op 7,5 liter op 100 kilometer,
terwijl de benzine+gas-combinatie op gas wel op 15 liter gas zit (13 liter op benzine).
Maar die voorbeelden heb ik wel gegokt..

Enne oja,
even goed kijken wat je qua indeling wilt/zoekt.
Een Multivan interieur is net even wat luxer en flexibeler als een caravelle interieur..

Ook zitten de middenstoelen in een multivan beter als de bank bij een caravelle..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
alibibrami
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 sep 2008, 20:25

Re: Caravelle bj 2001 2,8 v6 200pk

Bericht door alibibrami »

maar dan is een 150 pk TDI wel veel zuiniger, reken daarvoor op 7,5 liter op 100 kilometer,
terwijl de benzine+gas-combinatie op gas wel op 15 liter gas zit (13 liter op benzine).
als dat zo is; 7,5 x 1 = € 7.50 voor diesel
15 x 0.50 = € 7,50 voor lpg

daarbij de ervaring van onderstaande link van 18 liter op 100 km dan wordt het dus een diesel
Laatst gewijzigd door alibibrami op 22 apr 2009, 20:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stn1
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:55

Re: Caravelle bj 2001 2,8 v6 200pk

Bericht door stn1 »

In Duitsland rijden er heel veel op lpg. Meestal zonder problemen. In Nederland wordt er nogals eens moeilijk gedaan over lpg maar meestal omdat er teveel diesels in de showroom staan :gekte
http://www.gaskutsche.de/lpg_handyman.php

Nederland is niet echt gasvriendelijk.
T4 california coach bj 1999. 50mm verlaagd. Getinte ruiten. Ronal 16 inch. Smoke achterlichten. Silver vision knipperlichten. Aerotwin wissers voor en achter. Embleemloze grille
Plaats reactie