Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ramen coaten of folie??

vragen over de T4
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

Franck846 schreef: :groteogen :groteogen Wat bedoel je met niet zo sterk?aangebrachte folie heeft voor de rest niets te houden en verkleuring??zit er nu 2 jaar op en nog net zo donker :klappen :klappen En goedkoop bij Halfords :happy
Ik heb zelf ervaring met SL Lumar folie en ''halfords'' folie en heb de ervaring dat die van SL wat sterker/ dikker is en ook als het op de ruit zit het beter bestand is tegen krassen. Denk aan kinderen, hond oid
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
wolfman
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:23

Bericht door wolfman »

hendrikus schreef:ik heb ook folie op de ramen zitten. Houd inderdaad een boel warmte buiten en ook vreemde blikken. Coaten is inderdaad erg kostbaar om te doen.

1 tip:
Ik ga zelf alleen maar voor folie van SL Lumar. Kost wat, maar beter krijg je niet. Ik heb ook meerdere auto's gezien met ''goedkope'' folie maar dat haalt het lang niet tegen kwaliteits spul. Lang niet zo sterk en vaak ook niet geheel bestand tegen verkleuren
Beste Hendrikikus:sl lummar is gewoon een duur merk,ik verkoop leverd zelf ook folie en die kwaliteit is net zo goed,mischien wel beter dan sl-llumar.
Ik heb een opleiding gevolgt bij sl-llumar in duitsland(cpf-films) heb nu met meerdere merken gewerkt,zelf nu werk ik met een folie die beter is als sl-llumar en vele male voordelige dan sl-llumar.
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Bericht door Peter 887 »

Vorige week heb ik de ramen erin laten plaatsen met de folie aan de binnenkant,en zou er nog een foto van plaatsen.
Ik vind het er netjes uitzien
Afbeelding
Afbeelding
Als je wat vlekken ziet zijn dat wolken die spiegelen in de ramen.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Ik heb zelf ervaring met SL Lumar folie en ''halfords'' folie en heb de ervaring dat die van SL wat sterker/ dikker is en ook als het op de ruit zit het beter bestand is tegen krassen. Denk aan kinderen, hond oid[/quote]


Elke week is de de bus afgeladen met kinderen,zowel eigen kinderen als van de plaatselijke VV,en er is nog geen kras te ontdekken;van een hond zou ik het kunnen voorstellen,maar dan gaan alle soorten folie's naar zn... :klappen
henkjunior
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:46
Locatie: sintodilienberg

Bericht door henkjunior »

ik heb al vele malen folie aan gebracht op mijn ramen het is zeer de vraag hoe kritisch of je zelf bent ,als de ramen maar vlak zijn zal het wat minder problemen geven ,maar als de een ruit boling heeft zal het zeer tegen vallen om de folie zonder vouwen er op te krijgen, ook elk stof deeltje zal zichtbaar zijn en niet te vergeten de luchtbelletjes.
zelf heb ik een andere oplossing .
Ik heb bij de gamma horregaas gekocht op de rol die word geleverd met een rolletje zelf klevende klitterband ongeveer 1 centimeter breed.
het klitterband heb ik om de ruit geplakt op het metaal:
dan de horregaas op maat knippen en op het klitterband aan brengen.
ik heb het horregaas dubbel aangebracht zodat ik bijna geen inkijk meer heb.
het voordeel is het is goedkoop en zeer snel te verwijderen.verder veel
succes groetjes henkjunior. PS dit heb ik bij de achterruit en de achterste twee ramen.
Gebruikersavatar
wolfman
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:23

Bericht door wolfman »

Multi-Vlaai schreef:hallo,
wat het certificaat inhoud weet ik niet heb ik me niet in verdiept,en vocht zit er helemaal niet onder mocht dat wel komen ga ik gewoon terug ze beloven namelijk dat er geen vocht onder komt. Het is ook andere folie dan je in de winkel koopt, uv werend en het raam word sterker dus veiliger.De folie word aan de binnenkant geplakt en inderdaad een kl...... werk heb even staan kijken.
heb ook een dubbel cabine.
Mochten jullie nog wat willen weten hoor ik het wel.

Groeten Edwin
Het certificaat houwt namelijk in dat het bedrijf je garantie geeft op zijn werk/en het folie.
Tevens kan als er ruitschade is aan het certificaat zien welke merk/type folie is gebruikt zodat er geen kleur verschil zal optreden als men een nieuwe ruit zal plaatsen(elk merk heeft zo zijn eigen kleur Type).
Zo staat er ook nog de lichtdoorlating op enz verschild per merk,
Gebruikersavatar
Anne Jan 298
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 feb 2007, 19:21
Locatie: Hoogeveen

Ramen blinderen

Bericht door Anne Jan 298 »

Halo,

Pas op met ramen blinderen, het is mooi, heb het zelf ook, ik heb ook de beide zijramen van de deuren geblindeerd met 35% folie, ben deze week aangehouden en de heren hadden een nieuw speeltje of ze die wel even op mijn folie mochten uitproberen. Ik had 38% licht doorlating dit moet voor de wet 75% zijn en ze bekeuren bij 50% ik kreeg geen boete omdat het een test was, maar de bekeuring bedraagt € 75, aan julie de keuze, ik heb ze gezegt, dan blijft het op mijn bus mooi zitten.

Daarna vroeg de agent of hij er even in mocht gaan zitten en hij was verbaast over deze maatregel omdat zo vond hij, mijn folie uitstekend uitzicht gaf!!!!!!!!

Groeten,
Anne-Jan 298
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

maar da's volgens mij algemeen bekend. De voorste zijruiten mogen maar heel beperkt getint zijn en aangezien de meeste ruiten al af-fabriek getint zijn kom je hier snel overheen. Daar kun je dan ook maar beter vanaf blijven wil je geen bekeuring riskeren. Standaard zit er al iets van 35% tint in meende ik
T4 2.5TDI 88pk 1999
Plaats reactie