Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

kapotte radiateur

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

kapotte radiateur

Bericht door raymondo »

mijn t5 174 pk. heeft nu 166000 gelopen.. deze week ging me koelvloeistof lampje branden eerste tankstation gestopt kap omhoog en de koelvloeistof spoot er uit achter de ventilator van daan. Heb wel verlengde garantie tot spetember maar de vorige beurt bij een ander bedrijf laten doen als VW....omdat er veel moest gebeuren..... en vanwege de kosten elders stukken goedkoper kon.. Maar is het normaal dat zon ding spontaan knapt? september is de bus 3 jaar... weet iemand toevallig anders ergens nog zon ding 2 e hands..? groetjes
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: kapotte radiateur

Bericht door vaniac »

Dit is de eerste keer dat ik hoor van een defecte radiateur. De lekkage zal het gevolg kunnen zijn van beschadiging.
Ik zou voorzichtig zijn met een tweedehands radiateur. Je weet niet of deze inwendig vervuild is.
CARVER
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 okt 2007, 23:40
Locatie: vw-dorp aan zee

Re: kapotte radiateur

Bericht door CARVER »

Raymon, zoals Vaniac al aangaf is het met gebruikte raditeurs wel raadzaam om goed na te gaan of deze niet vervuild is, kun je deze van een recente bus verkrijgen dan is dat zeker gezien de kosten zeker te overwegen. Mogelijkheid twee is een inmitatie radiateur, daarin zijn ook weer div. kwaliteiten in te krijgen, en ook hele slechten o.a. uit China. Kortom ga voor de bekende leveranciers en merken op onderdelen gebied, zij leveren ook aan de auto-industrie, dus is in het algemeen de kwaliteit goed.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: kapotte radiateur

Bericht door raymondo »

beschadiging kan zijn maar het is aan de binnen zijde .. dus de kant van het blok..
en ook nog wel een redelijk gat denk( is moeilijk te zien) want toen ik stopte lag er direkt al eenplas onder. nu snap ik ook wel er veel druk op ston natuurlijk.. maar dan toch het is volgens mijn meer dan een haarscheurtje.. niet iemand een richtprijs voor zon ding?hoor hetmorgen zo wie zo wel. maar misschien dat ik wat beter slaap als ik de prijs al weet..
Satnoot
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:27

Re: kapotte radiateur

Bericht door Satnoot »

Als je verlengde garantie heb, waar maak je je dan druk over. Niets vertellen en naar de dealer gaan.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: kapotte radiateur

Bericht door raymondo »

omdat hij 15000 km terug de beurt niet bij de dealer heeft gehad. heb ik geen garantie volgens hun...
Louis
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 apr 2007, 11:38

Re: kapotte radiateur

Bericht door Louis »

Het staat in de voorwaarden van de Verlengde Garantie. Onderhoud en reparaties moeten bij de Volkswagen dealer worden uitgevoerd. Doe je dat niet, dan vervalt de verlengde garantie.
Plaats reactie