Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraag over automaat 2.5 TDi 130pk

vragen over de T5
mondial
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 dec 2008, 18:27

Re: Vraag over automaat 2.5 TDi 130pk

Bericht door mondial »

Mijn schakelproblemen met de automaat zijn eindelijk ( na 6 maanden ) opgelost door de VW dealer in Veenendaal!!!!! :gekte

De bus is nu getuned naar 170 pk en door het hogere koppel schakeld hij rustiger en ook schakeld hij ook niet onnodig terug en weer op...Ook de klacht dat hij even niet reageerd op het gas na gasloslaten is compleet verdwenen.

Ik heb de afgelopen maanden contact gehad met JD tuning en die vertelde al dat tunen de auto rustiger zou maken, baksoftware veranderen had hij nog nooit gedaan, de daeler wilde in eerste instantie niet met behoud van garantie tunen :muur ( vanwege de automaat ) maar uiteindelijk hebben ze software gekregen ( volgens mij van OCT ) en is hij met behoud van garantie getuned ( gratis / garantie ), en JD had gelijk ,de software van de bak kijkt inderdaad naar de motorsoftware en als er meer koppel beschikbaar ( vlakker koppelverloop )is hoeft hij niet onnodig terug te schakelen etc etc...

Maar goed een lange lijdensweg is ten einde gekomen en kan nu vollop genieten van mijn ( inmiddels half jaaar oude ) bus. :ikrij

En die extra PK's zijn mooi meegenomen :klappen ....ik hoop dat iemand nog iets aan deze info heeft :toppie

gr John
wersitime
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 nov 2008, 14:20

Re: Vraag over automaat 2.5 TDi 130pk

Bericht door wersitime »

Proficiat, de aanhouder wint toch altijd weer. Helaas laten de meeste mensen het er bij zitten en blijven de problemen bestaan. Ik zie dit zelf in mijn eigen omgeving maar al te vaak.

Maar jouw bus rijdt weer goed :driveT4
VW T5 California 2.5 TDi 131 pk 2008 6 versnellingen handgeschakeld, Bearlocked.
mondial
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 dec 2008, 18:27

Re: Vraag over automaat 2.5 TDi 130pk

Bericht door mondial »

Oeps ,

kreeg vandaag alsnog de rekening, daar moet ik toch even met de dealer over babbelen....
franzl54
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 dec 2008, 07:54
Locatie: Heemskerk NH

Re: Vraag over automaat 2.5 TDi 130pk

Bericht door franzl54 »

Hallo Mondial,
ik heb met mijn T5, zelfde uitvoering en tuning als jij, het zelfde euvel. Ik wil dan ook eens contact opnemen met de dealer in Veenendaal, heb jij misschien een naam bij die dealer of het kenteken van jouw T5, alvast bedankt Franz
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Vraag over automaat 2.5 TDi 130pk

Bericht door rick_k »

Als je dat ding nou chip, vallen je aandrijfassen er dan niet gelijk onderuit?? Ik heb al zoveel 130 pktjes met kapotte assen gehad...

mvg Rick
dries-b
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2009, 12:23

Re: Vraag over automaat 2.5 TDi 130pk

Bericht door dries-b »

hallo laat ik mij even voorstellen ik ben dries boink

ik rijd een t5 uit 2005 174 kw automaat
gezien mijn werk had ie allang dood moeten zijn nl continu 2000 kg gewicht geladen en dan nog dagelijks een aanhanger
met 2 paarden erin eraan dus +/- 2000 kg erachter het enige wat ik heb meegemaakt is inderdaad een enkele keer stotteren
ik dacht ook aan de bak maar de dealer heeft mijn brandstof filter vervangen en het probleem was opgelost ik kreeg er wel bij verteld dat ik mij vooral niet aan de service interval moest houden en het brandstof filter regelmatig moet vervangen dit doe ik dus gelijk met de olie ondertussen 255000 km verder nooit meer gezeik gehad . :driveT5
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Vraag over automaat 2.5 TDi 130pk

Bericht door rick_k »

dries-b schreef:hallo laat ik mij even voorstellen ik ben dries boink

ik rijd een t5 uit 2005 174 kw automaat
gezien mijn werk had ie allang dood moeten zijn nl continu 2000 kg gewicht geladen en dan nog dagelijks een aanhanger
met 2 paarden erin eraan dus +/- 2000 kg erachter het enige wat ik heb meegemaakt is inderdaad een enkele keer stotteren
ik dacht ook aan de bak maar de dealer heeft mijn brandstof filter vervangen en het probleem was opgelost ik kreeg er wel bij verteld dat ik mij vooral niet aan de service interval moest houden en het brandstof filter regelmatig moet vervangen dit doe ik dus gelijk met de olie ondertussen 255000 km verder nooit meer gezeik gehad . :driveT5
De aandrijflijn van de 174 pk is anders dan die van de 130 pk. De 174 pk heeft veel minder last van de aandrijfassen omdat deze dikker zijn. Daar zitten nog aardig wat verschillen in.

mvg Rick
Plaats reactie