Mijn schakelproblemen met de automaat zijn eindelijk ( na 6 maanden ) opgelost door de VW dealer in Veenendaal!!!!!
De bus is nu getuned naar 170 pk en door het hogere koppel schakeld hij rustiger en ook schakeld hij ook niet onnodig terug en weer op...Ook de klacht dat hij even niet reageerd op het gas na gasloslaten is compleet verdwenen.
Ik heb de afgelopen maanden contact gehad met JD tuning en die vertelde al dat tunen de auto rustiger zou maken, baksoftware veranderen had hij nog nooit gedaan, de daeler wilde in eerste instantie niet met behoud van garantie tunen ( vanwege de automaat ) maar uiteindelijk hebben ze software gekregen ( volgens mij van OCT ) en is hij met behoud van garantie getuned ( gratis / garantie ), en JD had gelijk ,de software van de bak kijkt inderdaad naar de motorsoftware en als er meer koppel beschikbaar ( vlakker koppelverloop )is hoeft hij niet onnodig terug te schakelen etc etc...
Maar goed een lange lijdensweg is ten einde gekomen en kan nu vollop genieten van mijn ( inmiddels half jaaar oude ) bus.
En die extra PK's zijn mooi meegenomen :klappen ....ik hoop dat iemand nog iets aan deze info heeft
gr John
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Vraag over automaat 2.5 TDi 130pk
Re: Vraag over automaat 2.5 TDi 130pk
Proficiat, de aanhouder wint toch altijd weer. Helaas laten de meeste mensen het er bij zitten en blijven de problemen bestaan. Ik zie dit zelf in mijn eigen omgeving maar al te vaak.
Maar jouw bus rijdt weer goed
Maar jouw bus rijdt weer goed
VW T5 California 2.5 TDi 131 pk 2008 6 versnellingen handgeschakeld, Bearlocked.
Re: Vraag over automaat 2.5 TDi 130pk
Oeps ,
kreeg vandaag alsnog de rekening, daar moet ik toch even met de dealer over babbelen....
kreeg vandaag alsnog de rekening, daar moet ik toch even met de dealer over babbelen....
Re: Vraag over automaat 2.5 TDi 130pk
Hallo Mondial,
ik heb met mijn T5, zelfde uitvoering en tuning als jij, het zelfde euvel. Ik wil dan ook eens contact opnemen met de dealer in Veenendaal, heb jij misschien een naam bij die dealer of het kenteken van jouw T5, alvast bedankt Franz
ik heb met mijn T5, zelfde uitvoering en tuning als jij, het zelfde euvel. Ik wil dan ook eens contact opnemen met de dealer in Veenendaal, heb jij misschien een naam bij die dealer of het kenteken van jouw T5, alvast bedankt Franz
Re: Vraag over automaat 2.5 TDi 130pk
Als je dat ding nou chip, vallen je aandrijfassen er dan niet gelijk onderuit?? Ik heb al zoveel 130 pktjes met kapotte assen gehad...
mvg Rick
mvg Rick
Re: Vraag over automaat 2.5 TDi 130pk
hallo laat ik mij even voorstellen ik ben dries boink
ik rijd een t5 uit 2005 174 kw automaat
gezien mijn werk had ie allang dood moeten zijn nl continu 2000 kg gewicht geladen en dan nog dagelijks een aanhanger
met 2 paarden erin eraan dus +/- 2000 kg erachter het enige wat ik heb meegemaakt is inderdaad een enkele keer stotteren
ik dacht ook aan de bak maar de dealer heeft mijn brandstof filter vervangen en het probleem was opgelost ik kreeg er wel bij verteld dat ik mij vooral niet aan de service interval moest houden en het brandstof filter regelmatig moet vervangen dit doe ik dus gelijk met de olie ondertussen 255000 km verder nooit meer gezeik gehad .
ik rijd een t5 uit 2005 174 kw automaat
gezien mijn werk had ie allang dood moeten zijn nl continu 2000 kg gewicht geladen en dan nog dagelijks een aanhanger
met 2 paarden erin eraan dus +/- 2000 kg erachter het enige wat ik heb meegemaakt is inderdaad een enkele keer stotteren
ik dacht ook aan de bak maar de dealer heeft mijn brandstof filter vervangen en het probleem was opgelost ik kreeg er wel bij verteld dat ik mij vooral niet aan de service interval moest houden en het brandstof filter regelmatig moet vervangen dit doe ik dus gelijk met de olie ondertussen 255000 km verder nooit meer gezeik gehad .
Re: Vraag over automaat 2.5 TDi 130pk
De aandrijflijn van de 174 pk is anders dan die van de 130 pk. De 174 pk heeft veel minder last van de aandrijfassen omdat deze dikker zijn. Daar zitten nog aardig wat verschillen in.dries-b schreef:hallo laat ik mij even voorstellen ik ben dries boink
ik rijd een t5 uit 2005 174 kw automaat
gezien mijn werk had ie allang dood moeten zijn nl continu 2000 kg gewicht geladen en dan nog dagelijks een aanhanger
met 2 paarden erin eraan dus +/- 2000 kg erachter het enige wat ik heb meegemaakt is inderdaad een enkele keer stotteren
ik dacht ook aan de bak maar de dealer heeft mijn brandstof filter vervangen en het probleem was opgelost ik kreeg er wel bij verteld dat ik mij vooral niet aan de service interval moest houden en het brandstof filter regelmatig moet vervangen dit doe ik dus gelijk met de olie ondertussen 255000 km verder nooit meer gezeik gehad .
mvg Rick