Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dubbele achterdeuren / bumper

vragen over de T5
Plaats reactie
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

dubbele achterdeuren / bumper

Bericht door johnny van de voorde »

Hallo allemaal ! :zwaai

Sinds een tweetal maanden heb ik hetvolgende probleem :

De dubbele achterdeuren komen tegen de bumper !!! :bonk :bonk :bonk

Ik ben er gaan op letten en het blijkt dat veel transporters maar een kleine spatie hebben tussen de onderkant van de deuren en de bumper.
Wanneer ik een aanhangwagen heb getrokken (origineel gemonteerde trekhaak, af fabriek) zit de bumper tegen de deuren aan.
Er zijn al krassen te zien in de bovenkant van de bumper !!! Bij de dealer zegt men :

Daar hebben we nou nog nooit van gehoord ! :nuts :nuts :nuts , maar dat zeggen ze natuurlijk altijd .

Iemand ???

Alvast bedankt,
John. :ikrij
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: dubbele achterdeuren / bumper

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

Wij hebben dit ook gehad met onze rechter achterdeur, iemand heeft dit voor ons opgelost, d.m.v. de bouten aan de rechter achterdeur losser te draaien & dan de deur wat naar boven te wringen & dan de bouten terug vast te draaien, ofwel de bouten gewoon afstellen zoals je bij een kastdeurtje doet. We weten het juist niet meer exact.

mvg Yasmine & Wesley
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: dubbele achterdeuren / bumper

Bericht door Jeroen T5 204 »

De deuren hebben inderdaad de neiging wat door te zakken. De ruimte is al krap en als ze dan ook nog eens doorzakken.

Bij mij raakte de linkerdeur de rechter aan de bovenkant. Maar dit had een andere oorzaak.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: dubbele achterdeuren / bumper

Bericht door mettesboy »

Hoi,

Ik heb dit voorgehad met mijn kofferklep.
Kocht de wagen en liet er in naplaatsing een trekhaak onderzetten (wel in de vw garage) een westfalia.
Ik kocht de auto in december, lekker koud weer dus.
Een drietal maanden later bij de eerste warmteprikken zag ik ineens dat de bumper volledig bekrast was en de verf aan de onderrand van de klep zat al bijna op het metaal.
OORzaak?
Er werd bij het plaatsen van de trekhaak een metalen plaat gestoken in de bumper net onder de plastic, en die metalen plaat was aan beide kanten vastgeschroefd.
Door de hitte zette de plaat sterk uit en kwam bol op de bumper te staan.
Misschien is dit bij jullie ook zo?
Is netjes opgelost door garage, alles netjes herspoten.

"bij mijn dealer hadden ze zelfs nog nooit van het waterpomp probleem gehoord! ze blijven dit zelfs nu nog ontkennen."
worden eigenlijk nog steeds die slechte pompen gestoken nu? of steken ze nog altijd dezelfde rommel als ze je pomp vervangen?
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
SanderS
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2008, 15:06

Re: dubbele achterdeuren / bumper

Bericht door SanderS »

Dat van de Westfalia trekhaak is een bekend iets. De originele bumperversteviging wordt namelijk verwijderd om te trekhaak te kunnen plaatsen. Daardoor krijg je een 'slappe' achterbumper. Dit lossen sommige garages op dmv montage van een metalen plaat in de bumper. Echter deze kan idd uitzetten en kromtrekken. Ik heb het bij inbouw van mijn trekhaak (zelf gedaan) anders gedaan, namelijk de originele bumperversteviging aangepast. Even met de haakse slijper en een bus zinkspray aan de gang en hij past prima over het trekhaakframe :).
Plaats reactie