Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

help, ik sta stil

vragen over de T4
Plaats reactie
greetivo
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 feb 2007, 11:43

help, ik sta stil

Bericht door greetivo »

Hallo,

Weet iemand de oorzaak van onze stilstand ?
We hebben een T4 2.5l uit '98 automaat op benzine.
We krijgen hem niet uit "P", vorige week soms niet, en nu zit hij muurvast: de knop aan de versnellingshendel kunnen we niet induwen om deze naar bvb "D" te zetten, ondanks dat we het rempedaal induwen.

Is dit de fameuze relais 109 ?

Dank voor uw antwoord want de auto staat muurvast in onze garage.

Ivo
rider
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 mar 2009, 18:13

Re: help, ik sta stil

Bericht door rider »

hallo ivo

ik ben geen monteur, maar een relais is een stroom ding.
als ik je probleem lees is er iets mis in je bak.
ben bang dat het de relais niet is.

succes
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: help, ik sta stil

Bericht door Roger B. (11)61 »

de vergrendeling van de pook (je moet rem intrappen om pook te bedienen) zit bij sommige auto's in de bak, maar kan ook in het pookmechaniek zitten, en dat deel is hoedanook electronisch.

of dat bij de T4 via Relais 109 loopt weet ik niet.

maar het kan ook een mechanisch iets zijn in het ontgrendelmechaniek van de pook
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
geveltoerist
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 dec 2008, 22:15

Re: help, ik sta stil

Bericht door geveltoerist »

hoi kijk is naar je remlichtschakelaar ... 80%kans dat die stuk is ...hij zit onder je rempendaal......
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: help, ik sta stil

Bericht door Rotor »

Hi , ik heb ook een automaat, maar ik kan hem zonder de rem te bedienen wel in alle standen zetten, maar haal ik de sleutel uit het contactslot dan zit de pook echt vast, dus ik denk dat er iets mis is met je contactslot, of iets met de chip in de sleutel, of de uitlezer daarvan Gr Ton.
greetivo
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 feb 2007, 11:43

Re: help, ik sta stil

Bericht door greetivo »

Het waren de remlichten: een kapot contactje onder het rempedaal, geen remlicht = niet schakelen, simpel opgelost maar wel frustrerend.

Mijn vrouw waaagt nu nog wel van: "Als ik rem, een bocht neem en terug optrek, blijft hij hangen in een te lage versnelling."

Iemand een idee ? Ik hoop niet op de olie van de automaat, want die is vorig jaar vervangen door een VW-garage, waarom hebben die geen ervaring hiermee, elke garage die ik belde hiervoor had schrik om dit te doen en wist blijkbaar niet dat dit op een bepaalde temperatuur moest met speciaal gereedschap.
Bovendien had ik nadien een olie-lekkage die volgens mijn niet-merkgebonden-gewone-en-goedkope-garage-met-prima-service veroorzaakt werd door de automaatolie...
Plaats reactie