Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Opgelost - Geen goed inkomende turbo
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Opgelost - Geen goed inkomende turbo
Ik heb gisteren voor het eerst wat lopen klooien met de VAG Com, de bus trekt niet zo dus maar een log maken van de LMM.
Bus heeft een nieuw luchtfilter, dit kan alleen de LMM zijn toch?
Ik heb de LMM (oude Pierburg) gisteren schoon gemaakt met remmenreiniger, denkd at het weinig heeft geholpen.
Ik post het even in cijfertjes omdat ik nog even moet klooien met de grafiek in Excel 2007.
Toeren Air Mass Air Mass
Calculated Actual
/min mg/str mg/str
2101 850 552
2224 850 552
2366 850 548,6
2489 850 552
2611 850 548,6
2713 850 555,3
2836 850 558,6
2938 850 555,3
3040 850 548,6
3142 850 552
3223 850 548,6
3325 850 545,3
3407 850 535,3
3488 850 532
3550 850 535,3
3631 850 528,7
3713 850 532
3774 850 528,7
3835 850 522
3917 850 522
Bus heeft een nieuw luchtfilter, dit kan alleen de LMM zijn toch?
Ik heb de LMM (oude Pierburg) gisteren schoon gemaakt met remmenreiniger, denkd at het weinig heeft geholpen.
Ik post het even in cijfertjes omdat ik nog even moet klooien met de grafiek in Excel 2007.
Toeren Air Mass Air Mass
Calculated Actual
/min mg/str mg/str
2101 850 552
2224 850 552
2366 850 548,6
2489 850 552
2611 850 548,6
2713 850 555,3
2836 850 558,6
2938 850 555,3
3040 850 548,6
3142 850 552
3223 850 548,6
3325 850 545,3
3407 850 535,3
3488 850 532
3550 850 535,3
3631 850 528,7
3713 850 532
3774 850 528,7
3835 850 522
3917 850 522
Laatst gewijzigd door sgsdebruijn op 22 jun 2009, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
Wie kan er wat roepen over groep B meetwaarde 011 (turbodruk)? Zit naar mijn idee aan de lage kant, zou de oorzaak poreuze slangetje(s) zijn naar de wastegate toe? of wat anders?
Group A: '003 Group B: '011
Toeren Air Mass Air Mass EGR Valve Toeren Charge Air Charge Air Charge Air
TIME Calculated Actual DutyCycle TIME PressCalc PressActual Valve D.Cycle
STAMP /min mg/str mg/str % STAMP /min mbar mbar %
0,01 2366 850 548,6 4,8 0,4 2428 1805,4 1275 68,1
0,8 2489 850 555,3 4,8 1,2 2550 1805,4 1275 68,1
1,6 2591 850 548,6 4,8 2 2632 1805,4 1275 68,1
2,4 2693 850 545,3 4,8 2,8 2754 1805,4 1264,8 68,1
3,2 2795 850 548,6 4,8 3,6 2856 1805,4 1275 68,1
4 2897 850 548,6 4,8 4,4 2958 1805,4 1264,8 68,1
4,8 2999 850 548,6 4,8 5,2 3060 1805,4 1264,8 68,1
5,6 3101 850 545,3 4,8 6 3142 1805,4 1254,6 68,1
6,4 3182 850 545,3 4,8 6,8 3244 1805,4 1264,8 68,1
7,2 3284 850 538,6 4,8 7,6 3346 1805,4 1254,6 68,1
8 3386 850 535,3 4,8 8,4 3427 1805,4 1254,6 68,1
8,8 3468 850 532 4,8 9,2 3509 1805,4 1254,6 68,1
9,6 3550 850 528,7 4,8 10 3590 1805,4 1254,6 68,1
10,4 3611 850 528,7 4,8 10,8 3672 1795,2 1254,6 68,1
11,2 3713 850 525,4 4,8 11,6 3754 1795,2 1254,6 68,1
12 3794 850 518,7 4,8 12,4 3815 1795,2 1244,4 68,1
12,8 3835 850 522 4,8 13,2 3876 1785 1244,4 68,1
Group A: '003 Group B: '011
Toeren Air Mass Air Mass EGR Valve Toeren Charge Air Charge Air Charge Air
TIME Calculated Actual DutyCycle TIME PressCalc PressActual Valve D.Cycle
STAMP /min mg/str mg/str % STAMP /min mbar mbar %
0,01 2366 850 548,6 4,8 0,4 2428 1805,4 1275 68,1
0,8 2489 850 555,3 4,8 1,2 2550 1805,4 1275 68,1
1,6 2591 850 548,6 4,8 2 2632 1805,4 1275 68,1
2,4 2693 850 545,3 4,8 2,8 2754 1805,4 1264,8 68,1
3,2 2795 850 548,6 4,8 3,6 2856 1805,4 1275 68,1
4 2897 850 548,6 4,8 4,4 2958 1805,4 1264,8 68,1
4,8 2999 850 548,6 4,8 5,2 3060 1805,4 1264,8 68,1
5,6 3101 850 545,3 4,8 6 3142 1805,4 1254,6 68,1
6,4 3182 850 545,3 4,8 6,8 3244 1805,4 1264,8 68,1
7,2 3284 850 538,6 4,8 7,6 3346 1805,4 1254,6 68,1
8 3386 850 535,3 4,8 8,4 3427 1805,4 1254,6 68,1
8,8 3468 850 532 4,8 9,2 3509 1805,4 1254,6 68,1
9,6 3550 850 528,7 4,8 10 3590 1805,4 1254,6 68,1
10,4 3611 850 528,7 4,8 10,8 3672 1795,2 1254,6 68,1
11,2 3713 850 525,4 4,8 11,6 3754 1795,2 1254,6 68,1
12 3794 850 518,7 4,8 12,4 3815 1795,2 1244,4 68,1
12,8 3835 850 522 4,8 13,2 3876 1785 1244,4 68,1
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
zo die is dood
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
de LMM bedoel je, was er al bang voor en met meer toeren mindere meting
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
das normaal want ook de turbo gaat minder doen
maar hij haalt de gevraagde maf niet van 850
kortom hij doet niks dit zijn waardes van een defecte lmm
de mijne haalt 950 bosch
krijg je geen foutcodes
is 1275 je turbodruk? dan is die ook te laag
bij een acv zou deze ook richting de 1700 1900 moeten gaan
voor lmm zou je ook een diode kunnen plaatsen die max aangeeft alleen testen !
is dit niet je prob zou je het bij de turbo of er om heen vacuum sl moeten zoeken
maar hij haalt de gevraagde maf niet van 850
kortom hij doet niks dit zijn waardes van een defecte lmm
de mijne haalt 950 bosch
krijg je geen foutcodes
is 1275 je turbodruk? dan is die ook te laag
bij een acv zou deze ook richting de 1700 1900 moeten gaan
voor lmm zou je ook een diode kunnen plaatsen die max aangeeft alleen testen !
is dit niet je prob zou je het bij de turbo of er om heen vacuum sl moeten zoeken
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
er klopt nog meer niet.
duty cycle veranderd niet turbowaardes niet.
turbo druk wordt niet gehaald dus normaal zou de n75 meer sluiten en die doet dat niet (noodloop?)
post eens een printscreen van je excel bestand, zo is het echt moeilijk om iets te zien
volgens mij worden de noodloopwaarden doorgegeven. ik weet wel niet van buiten welke deze zijn, mss kan iemand dat bevestigen
duty cycle veranderd niet turbowaardes niet.
turbo druk wordt niet gehaald dus normaal zou de n75 meer sluiten en die doet dat niet (noodloop?)
post eens een printscreen van je excel bestand, zo is het echt moeilijk om iets te zien
volgens mij worden de noodloopwaarden doorgegeven. ik weet wel niet van buiten welke deze zijn, mss kan iemand dat bevestigen
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
volgens gerrit speek zou dat rond de 550 zijn
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
Welke kanalen kan ik het beste meten, ik heb nu 003 en 011 gedaan
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
3 is lmm 11 is turbodruk
als er iets met de turbo is komt die ook niet aan zijn maf
geen foutcodes?
als er iets met de turbo is komt die ook niet aan zijn maf
geen foutcodes?
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
Ik krijg deze, heb G62 besteld dat is de sensor.
Kan hij door een kapotte LMM in noodloop gaan?
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Control Module Part Number: 074 906 021 L
Component and/or Version: 2,5l R5 EDC G00SG 1450
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 27774
1 Fault Found:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-00 - Open or Short to B+
Als ik volledige autoscan doe met VAG-COM shareware dan zegt de software na een aantal adressen te hebben gescanned dat ik voor een bepaald adres een regisred version nodig heb.
Kan hij door een kapotte LMM in noodloop gaan?
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Control Module Part Number: 074 906 021 L
Component and/or Version: 2,5l R5 EDC G00SG 1450
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 27774
1 Fault Found:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-00 - Open or Short to B+
Als ik volledige autoscan doe met VAG-COM shareware dan zegt de software na een aantal adressen te hebben gescanned dat ik voor een bepaald adres een regisred version nodig heb.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
dat klopt maar deze heeft niks met de lmm te maken
dit is de koelvloeistof temp sensor die bij je vacuum pomp zit de onderste
de lmm geeft aleen een storing als die sluiting of helemaal geen sig doorgeefd
temp sensor zowiezo vervangen scheelt duiten diesel
dit is de koelvloeistof temp sensor die bij je vacuum pomp zit de onderste
de lmm geeft aleen een storing als die sluiting of helemaal geen sig doorgeefd
temp sensor zowiezo vervangen scheelt duiten diesel
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
Weet dat de G62 er los van staat, is besteld maandag is hij binnen.Duveltje-77 schreef:dat klopt maar deze heeft niks met de lmm te maken
dit is de koelvloeistof temp sensor die bij je vacuum pomp zit de onderste
de lmm geeft aleen een storing als die sluiting of helemaal geen sig doorgeefd
temp sensor zowiezo vervangen scheelt duiten diesel
Turbo is inwendig gecontroleerd, geen speling of aanlopende schoepjes, ik hoor trouwens geen fluittoon.
Wat zou ik nog uit kunnen lezen om te kijken wat er mis is? kan je ook uitlezen of er wat met de wastegate is? of dat er misschien vacuumproblemen zijn?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
Stuur de exel file eens naar mijn toe als je wilt, dan maak ik er een grafiekje van.
rene.smids#gmail.com #=@
René
rene.smids#gmail.com #=@
René
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 00:12
- Locatie: peize
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
zou het niet kunnen zijn wat ik laatst had?dat de schoepenverstelling zowat vast zat door overmatige aanslag?
bus is naar jos geweest in dieverbrug,die heeft alles weer mooi schoongemaakt en nu trekt het weer zoals het hoort.
egr is wel dicht,maar jos zei dat het ook komt door korte ritjes,wat ik de laatste 3 jaar idd doe.-2 keer 12 kilometer-
bus is naar jos geweest in dieverbrug,die heeft alles weer mooi schoongemaakt en nu trekt het weer zoals het hoort.
egr is wel dicht,maar jos zei dat het ook komt door korte ritjes,wat ik de laatste 3 jaar idd doe.-2 keer 12 kilometer-
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
Dat was toch je turbo? die liep mooi vrij en volgens mij heeft die van mijn geen schoepenverstellingmultivan150pk schreef:zou het niet kunnen zijn wat ik laatst had?dat de schoepenverstelling zowat vast zat door overmatige aanslag?
bus is naar jos geweest in dieverbrug,die heeft alles weer mooi schoongemaakt en nu trekt het weer zoals het hoort.
egr is wel dicht,maar jos zei dat het ook komt door korte ritjes,wat ik de laatste 3 jaar idd doe.-2 keer 12 kilometer-
VW T4 Multivan 2.5TDI+++