Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Originele camper en kenmerken daarvan

vragen over de T4
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door annoyingthing »

repelsteeltje schreef:in het serviceboekje, op blz. 1 zit een sticker vanaf de fabriek geplakt, daar staan de meerwerkcode's op. maar ook de uitvoering, en het motornummer chassino enz.[
Bij een originele california staat dit woord er dan ook languit op. Deze zelfde sticker zit dus ook op het vak links boven de voeten van de bestuurder. vakje is eenvoudig te wisselen, dus controleer ook het chasinummer wat er op staat met het nummer van de bus, kan ook van de donor komen :bonk
Boekje weg, sticker weg, dan zelf ook maar snel weg, zit altijd een luchtje aan.
Op het service boekje en klepje beide staat kombi
Een california heeft een chasinummer dat begint met VW2, maar een caravelle ook.... (VW1 is voor alle andere bedrijfswagens)
Die van ons begint idd ook met WV2 [ zie replay hierboven
Oudere california's hebben de typeplaat op de inbouw zitten, met popnagels, een alu plaaje. Later werd er in de C stijl, net boven de slotvanger van de schuifdeur een sticker geplakt.
Sticker niet gevonden nog popnagelgaten in de C style
California's hebben achterveren met een gele stip, exclusief op dit type toegepast......
Net gekeken en :ie de stip die erop zit is blauw
Een california is nooit een verlengde bus, heeft altijd een klep, geen deurtjes achter, en er zit vanaf de b stijl naar achter altijd overal dubbelglas, op het schuivende deel van de schuiframen na.
Klopt dit is bij ons ook het geval
inbouw van het hefdak past naadloos en zit naadloos, westfalia had daar goede mallen voor. Handwerk is meestal wel herkenbaar.
De pees waarmee het tentdoek op het frame vastzit steekt aan de achterzijde ong. 10cm uit wat dus over is aan lengte
Conclusie is toch wel dat we gefopt zijn ... en dan druk ik me nog heeeeeel erg netjes uit :groteogen
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door sgsdebruijn »

Wat denk ik het belangrijkste is, heb je de marktwaarde van een originele WV betaald of zat je er dik onder.
Ik zat er dus onder en wist van te voren dat het geen fabriekscamper was. Het is ook best moeilijk om objectief naar zo'n ding te kijken als je er graag 1 wilt hebben. Ik heb er best wat aan gedaan de afgelopen 3 weken en ook weleens gedacht van shit wat een kl@tekoop maarja hij is van eind 96 dus ook niet nieuw.

Als ik er 1 van 98 of 99 had moeten kopen had ik minimaal 5000 bij moeten leggen en dat hadden wij er niet voor over.
En zelfs aan zulke zouden we aan onderhoud zeker op zijn minst een grote beurt moeten verspijkeren.

Onze handelsbenaming is 70X02C wat staat voor een Caravelle. Identificatie begint met WV2ZZZ enz....

Ik wens je veel succes, ik zou niet weten of je wat kan beginnen en al helemaal niet als je er al het e.e.a. aan hebt laten doen.
Mocht je niets kunnen beginnen laat het de pret niet drukken en het hoeft zeker geen slechet auto te zijn!
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door keestdi »

ik heb naar die engelse serie gekeken,maakte een bed is een t3 en wat kastjes,is er ergens een site waar ik inbouw maten kan vinden of tips,droom van een camper maar heb het geld niet wou zelf wat maken.
:driveT4
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door annoyingthing »

California man schreef:Hoi Eric,

zoals je alles omschrijft zit er idd een luchtje aan en ben ik bang dat het om een omgbouwd exemplaar gaat. zeker terug gaan en dit ook melden, eventueel met een aangetekende brief ivm bewijslast later.

Veel succes met het oplossen hiervan.
We gaan morgen idd terug en willen een aannemelijk verhaal horen, eerder vertrekken we dus niet :knipoog
Als we deze weg noodgedwongen in moeten slaan dan komen we ff bij je terug voor info, is dat oké?
Maar we hopen dat dat niet nodig is natuurlijk.

Jeannette
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door annoyingthing »

sgsdebruijn schreef:Wat denk ik het belangrijkste is, heb je de marktwaarde van een originele WV betaald of zat je er dik onder.
Ik zat er dus onder en wist van te voren dat het geen fabriekscamper was. Het is ook best moeilijk om objectief naar zo'n ding te kijken als je er graag 1 wilt hebben. Ik heb er best wat aan gedaan de afgelopen 3 weken en ook weleens gedacht van shit wat een kl@tekoop maarja hij is van eind 96 dus ook niet nieuw.

Als ik er 1 van 98 of 99 had moeten kopen had ik minimaal 5000 bij moeten leggen en dat hadden wij er niet voor over.
En zelfs aan zulke zouden we aan onderhoud zeker op zijn minst een grote beurt moeten verspijkeren.

Onze handelsbenaming is 70X02C wat staat voor een Caravelle. Identificatie begint met WV2ZZZ enz....

Ik wens je veel succes, ik zou niet weten of je wat kan beginnen en al helemaal niet als je er al het e.e.a. aan hebt laten doen.
Mocht je niets kunnen beginnen laat het de pret niet drukken en het hoeft zeker geen slechet auto te zijn!
Tja marktwaarde ...dat is toch hoeveel je ervoor durft te vragen? :knipoog
Laten we het zo zeggen dat we idd niet de hoofdprijs hebben betaald.
Dit laat onverlet dat de Camper is aangeboden als originele Westfalia, als dat het niet is riekt het naar misleiding, toch? [ het verhaaltje over het gehakt :knipoog ]
We hebben vandaag een Bearlock en een Brandrup toprail laten monteren en daar wordt die gelukkig niet minder waard of slechter van.

Blijft voor ons nog over de vraag waar onze handelscode voor staat nl. KombiK3
Is deze basis, vanuit Belgie geleverd, gebruikt voor ombouw naar Westfaliacamper
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
Gebruikersavatar
volvosurfer
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 mei 2009, 22:32
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door volvosurfer »

Toch wel vervelend om er achter te komen zo. Tegelijk kan je je dus nu afvragen hoe het zit met de km's. Wat is nou de werkelijke historie van de auto enz enz.

Succes met jullie gesprek met de verkoper. Ik hoop dat ie een goede verklaring heeft.
Jaaaaaa, een mooie California gekocht!!
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door annoyingthing »

California man schreef:
achter veren worden nog weleens uitgewisseld voor zwaardere exemplaren of ivm breuk nieuwe.
Even aan het zoeken geweest op de veren aangezien we wisten dat er door Peter 111 wat over geschreven was.
http://people.zeelandnet.nl/diape/html/verlagen.htm#4

Wat blijkt de gele en blauwe hebben allebei een draagkracht van 1000KG
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door annoyingthing »

volvosurfer schreef:Toch wel vervelend om er achter te komen zo. Tegelijk kan je je dus nu afvragen hoe het zit met de km's. Wat is nou de werkelijke historie van de auto enz enz.

Succes met jullie gesprek met de verkoper. Ik hoop dat ie een goede verklaring heeft.
Klopt idd ja je begint nu overal aan te twijfelen enne das geen prettig gevoel en idee :muur

ps hoe bevalt je drager? :knipoog
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
Gebruikersavatar
volvosurfer
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 mei 2009, 22:32
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door volvosurfer »

[Off Topic mode ON] Drager bevalt prima![Off topic mode OFF]

Nogmaals succes enne, maar snel genieten, is beter dan je zorgen maken.
Jaaaaaa, een mooie California gekocht!!
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door sgsdebruijn »

Inderdaad, lekker genieten.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door annoyingthing »

Even, bij deze, een bedankje voor iedereen die gereageerd heeft en ons verder op weg heeft geholpen :yes
Misschien idd wel een idee om een heldere beschrijving van de kenmerken door een kenner te schrijven en dan onder tips en trics te plaatsen.

Nogmaals bedankt allemaal voor jullie support.

Jeannette

:T44EVER
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: Originele camper en kenmerken daarvan * update *

Bericht door annoyingthing »

Hoe het verder ging :knipoog

We zijn idd terug geweest en hebben onze zorgen en twijfels kenbaar gemaakt.
Na dit gesprek en veel kijken bij andere T4 campers zijn we uiteindelijk samen nog niet veel wijzer geworden [de verkoper en wij dus]
Het was gelukkig een zeer prettig gesprek waarbij wij het gevoel hadden dat als wij in de maling zijn genomen dat hij dat ook is, hij heeft hem ook als zijnde een echte camper ingeruild van een klant die een T5 california bij hem heeft gekocht.
Wat ons vertrouwen gaf is dat wij bij de VW dealer hier de historie van de auto mogen opvragen en dat de kosten daarvan voor hem zijn.
Tevens mogen we wat kleine defecten mogen laten repareren op diezelfde voorwaarde.
Maandag dus maar eens een afspraak maken bij de VW dealer.

ps Heeft iemand een idee tot hoeverre die historie opvragen kan gaan? tot aan de fabrikage ervan?
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: Originele camper en kenmerken daarvan * update *

Bericht door annoyingthing »

annoyingthing schreef:Hoe het verder ging :knipoog

We zijn idd terug geweest en hebben onze zorgen en twijfels kenbaar gemaakt.
Na dit gesprek en veel kijken bij andere T4 campers zijn we uiteindelijk samen nog niet veel wijzer geworden [de verkoper en wij dus]
Het was gelukkig een zeer prettig gesprek waarbij wij het gevoel hadden dat als wij in de maling zijn genomen dat hij dat ook is, hij heeft hem ook als zijnde een echte camper ingeruild van een klant die een T5 california bij hem heeft gekocht.
Wat ons vertrouwen gaf is dat wij bij de VW dealer hier de historie van de auto mogen opvragen en dat de kosten daarvan voor hem zijn.
Tevens mogen we wat kleine defecten mogen laten repareren op diezelfde voorwaarde.
Maandag dus maar eens een afspraak maken bij de VW dealer.

ps Heeft iemand een idee tot hoeverre die historie opvragen kan gaan? tot aan de fabrikage ervan?
Omdat we toch in de buurt waren gelijk even langs EPS gereden voor een katvervanger :jump
Vriendelijke mensen daar enne toppie service :klappen
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
Gebruikersavatar
chris bkm
Berichten: 206
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:53
Locatie: lage zwaluwe NB
Contacteer:

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door chris bkm »

gewoon bij de VAG dealer

als je hun medewerking krijg kan je alles zien de gehele historie van de auto

groete chris :ikrij
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door Leo45 »

Bij mij zit in de schuifdeurstijl een sticker met de volgende tekst:

Westfalia Van Conversion GmbH
33378 Rhede-Wiedenbruek
GERMANY

type 218000 Y01944

In het service boekje zit de volgende sticker (die zit ook op de zekeringenkast)

WV2zzz70 z YH102831
CALIFORNIA COACHKR
75KW TDI 5G
ACV 225733 DXZ
LB3Y00000000UC

en dan de lijst met uitvoeringsopties.

Ik denk dat dit je wel genoeg zegt.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Plaats reactie