Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Advies gevraagd

vragen over de T4
Plaats reactie
Rayman
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:47

Advies gevraagd

Bericht door Rayman »

Hallo mensen,

ik heb een T4 transporter uit 2000 en dit is 2.5 tdi, verlengd en met een automaat. Nu heb ik sinds een tijdje een probleem en niemand schijnt te weten wat het is. Wanneer ik de bus met ongeveer 50 km rechts flauw instuur, hoor ik een zoemend c.q. brommend geluid aan de voorzijde van de bus, volgens mij aan de bestuurderskant. Mee naar Garage v.d Velden in Zoetermeer ( VW Dealer) geweest en hun hebben mijn wiellagers gecontroleerd met stetoscoop en in orde bevonden. daarna kreeg ik de mededeling : meneer waarschijnlijk zijn het uw banden. Inmiddels heb ik de banden om laten zetten ( van voor naar achter en andersom ) maar probleem blijft. Vandaag aan de voorkant toch maar nieuwe schokbrekers laten plaatsen, maar geluid is er nog steeds. Wanneer ik naar links draai heb ik geen enkel probleem, ook merk ik geen verschil met volle belading of niet. Ik wordt er moedeloos van en ook de service van deze garage laat veel te wensen over, iemand misschien een idee wat dit zou kunnen zijn ??

Alvast bedankt voor het meedenken

Mvgr. Rayman
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

Re: Advies gevraagd

Bericht door keestdi »

is de cat leeg ,die van mij hoor ik ,met laag toerental,ook zoemen,doet hij na de cat leeg is.ik heb geen automaat,het enigste wat jij meer hebt dan mijn bus is een extra olie koeler.plak deze eens af met tape en kijk of hij het dan ook doet. :muur
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Advies gevraagd

Bericht door koos 890 »

Rayman mijn vermoede gaat toch uit naar het rechtervoorwiellager . Als je linksom ga heb je er dan geen last van ???????
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Rayman
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:47

Re: Advies gevraagd

Bericht door Rayman »

koos 890 schreef:Rayman mijn vermoede gaat toch uit naar het rechtervoorwiellager . Als je linksom ga heb je er dan geen last van ???????
Nee het is alleen met flauw rechts insturen.
Rayman
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:47

Re: Advies gevraagd

Bericht door Rayman »

keestdi schreef:is de cat leeg ,die van mij hoor ik ,met laag toerental,ook zoemen,doet hij na de cat leeg is.ik heb geen automaat,het enigste wat jij meer hebt dan mijn bus is een extra olie koeler.plak deze eens af met tape en kijk of hij het dan ook doet. :muur
Zal wel niet slim overkomen maar wat is de cat ??
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Advies gevraagd

Bericht door Roger B. (11)61 »

allereerst is het volgens mij van het forum beheer uit niet echt gewenst een garage met naam en toenaam te noemen met negatieve reclame.

Ten tweede, als je niet tevreden bent over je (merk)garage.....ga dan bij een ander.........

De cat (eigenlijk Kat) is de katalysator, een onderdeel van je uitlaatsysteem ontworpen om te zorgen dat er minder milieu belastende stoffen uit je uitlaat geblazen worden, deze geeft extra luchtweerstand in het uitlaatsysteem en wordt vaak leeg gemaakt (werking is dan ook weg) om te zorgen dat de turbo eerder op druk komt (scheelt een 200-300 toeren)

Ik verdenk de wiellagers of de homokineten als oorzaak van je zoemgeluid, voor zover dat via het forum te beoordelen is
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Advies gevraagd

Bericht door Harry62 »

Komt je remslang niet tegen het wiel?
Als deze vervangen is kan hij verkeerd gemonteerd zijn.

Er zitten ronde beschermrubbers omheen, controleer deze op slijtage.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Plaats reactie