Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ervaring chippen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Eldert 895
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:11
Locatie: Beek-Ubbergen
Contacteer:

Bericht door Eldert 895 »

Hoi Ron,

Goeie tip. Ga ik eerst eens proberen.

Eldert
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ Eldert,
bij een chiptuning via PON is dat normaal.
Dat werkt als een soort aan-uit-schakelaar.
beneden de 2000 rpm zo dood als een pier, dan tot 3000 rpm flink trekken en daarboven is het weer over.

Johan 729 heeft toen eens in mijn bus gereden en heeft het verschil tussen een PON-chip en een fatsoenlijke tuning ervaren.

@ Ron, nee niets gehad , maar je kunt me alsnog mailen :kus
Als je op het knopje email drukt dan zie je het emailadres, maar ik denk dat Henk of een andere moderator een soort beveiliging erop heeft gezet ivm spambots of zo? Effe het adres kijken en aanpassen
groeten Peter
Richard-221
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Andelst

Bericht door Richard-221 »

www.jdengineering.nl

Werd laatst getipt dat naar dit adres veel auto's van het VAG concern gaan en tevens veel porches.
Ervaring heb ik er "nog"niet mee maar "hij"schijnt wel een goede naam te hebben in het tuning wereldje.

groet Richard
Gebruikersavatar
bruun
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:39

Bericht door bruun »

Ik heb mn bus laten chippen bij jd engineering , koste zo alles bij elkaar 650 euro. Eerst lezen ze je motor uit en controleren ze alles even daarna zetten ze je bus dan op de rollenbank , tegen de muur hebben ze een lcd scherm hangen waar ze de waardes vanaf kunnen lezen dmv een grafiek . Een soort op maat chip , heb mn T4 laten chippen naar de 202 pk (dankzij eps uitlaat)roet wel een klein beetje maar is en blijft een diesel. En ze draaien meteen even de rollenbank waardes voor je uit,

Zonder de rollenbank is het 550 euro , maar voor die honderd euro zou ik het niet laten

Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

220 ouderwetse guldens voor een stukje papier? :nuts
Gebruikersavatar
bruun
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:39

Bericht door bruun »

Multivan Generation schreef:220 ouderwetse guldens voor een stukje papier? :nuts
Maar wel perfect afgesteld op mn uitlaatje :knipoog
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Ik zag je uitdraai, maar er kwam een vraag naar boven.

Hoe kun je de dip in koppel vanaf 2000 rpm tot aan 2500 rpm verklaren?

Is toch een VTG-lader?

misschien weet er iemand een antwoord op de bij mij gerezen vraag?
En je bent van 175 naar 202 pk gegaan? dat is 27 pk verschil of te wel een toename van 15%, best weinig.. wat is het verschil in koppel?

Alvast dank
Groeten peter
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:220 ouderwetse guldens voor een stukje papier? :nuts
Een run op de testbank is gewoon van primair belang bij chippen. Een "tuner" die een chip monteerd , en die geen testbank ter beschikking heeft , is eigenlijk niks meer dan een knutselaar die dan ook nooit kan controleren of alle waardes OK zijn , en kan ook nooit een chip "op maat" maken.
Ik ben dus zeker van mening dat een testbank onontbeerlijk is bij het betere tuningwerk . :o)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:Ik
En je bent van 175 naar 202 pk gegaan? dat is 27 pk verschil of te wel een toename van 15%, best weinig.. wat is het verschil in koppel?

Alvast dank
Groeten peter
Volgens mij gaat het om de uitdraai van een 150PK - T4 , Peter , die na de vitaminekuur 202PK behaald.
Da's best stevig gechipt volgens mij. :knipoog
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ Pascal, kijk even naar de beginwaarde in de tabel, juist ja 175 pk, Door bijvoorbeeld de EPS uitlaat en misschien andere zaken.

Misschien zijn jullie het niet met me eens, maar alles valt of staat bij de 'driveability' van een auto.
En een rollenbank is natuurlijk wel erg mooi, maar wel veel geld voor zo'n uitdraai..Je weet dan wel precies wat je gekregen hebt :happy
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Bericht door Ron---63--- »

Wordt een leuke topic zo....
Ben vandaag aan het bellen gegaan:

Chipmeister: 400 euro plus pomptiming afstellen (stevige chip)
JD enginering: 550 euro standaard chip, evt op de rollenbank 100 extra. Voor 675 euro chip op maat incl rollenbank.
JOS werkt samen met TJ (TurboJohan): 500 euro incl pompafstelling/ wastegate afstelling en nieuwe LMM van Pierburg
VanVucht tuning: 450 normale chip, 500 op maat chip.
De Ringsleutel: 450 euro chip op maat incl ''ruil Bosch LMM"

Ik zit vaak op TDIclub forum te neuzen en kom tot de conclusie dat Jos erg bekend is en erg goed werk afleverd. Werkt samen met chipmeister en TJ.

De andere bedrijven zullen ook prima zijn maar ik ga ook op intuitie af
JD vond ik erg duur. Heeft wel een rollenbank maar heeft weinig zin bij een automaatbak. De Ringsleutel heeft ook een rollenbank en kwam met zelfde verhaal.

Groet Ron 63
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1687
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Bericht door henkru »

En Marja 350 euro, en ik ben dik tevreden. :T44EVER
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
bruun
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:39

Bericht door bruun »

Multivan Generation schreef:@ Pascal, kijk even naar de beginwaarde in de tabel, juist ja 175 pk, Door bijvoorbeeld de EPS uitlaat en misschien andere zaken.

Misschien zijn jullie het niet met me eens, maar alles valt of staat bij de 'driveability' van een auto.
En een rollenbank is natuurlijk wel erg mooi, maar wel veel geld voor zo'n uitdraai..Je weet dan wel precies wat je gekregen hebt :happy
Ja kwam idd door de EPS uitlaat , deze zit van voor tot achter inc katvervanger en een grotere diameter dan de standaard uitlaat. Er zit ook nog een k&n luchtfilter in. (standaard was dit een 150 pk T4)

Als er geen EPS uitlaat onder hing , zou ik rond de 175 pk uitkomen.

En de bus rijdt prima , gewoon fff iets oppassen met inhalen . Hopelijk deze maand even verlagen.
Laatst gewijzigd door bruun op 19 jan 2007, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bruun
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:39

Bericht door bruun »

Multivan Generation schreef:Ik zag je uitdraai, maar er kwam een vraag naar boven.

Hoe kun je de dip in koppel vanaf 2000 rpm tot aan 2500 rpm verklaren?

Is toch een VTG-lader?

misschien weet er iemand een antwoord op de bij mij gerezen vraag?
En je bent van 175 naar 202 pk gegaan? dat is 27 pk verschil of te wel een toename van 15%, best weinig.. wat is het verschil in koppel?

Alvast dank
Groeten peter
De dip kon hij er niet uitkrijgen , maar de brandstofpomp stond ook een waarde van 130 ipv van tussen de 30 en 65. Het is idd maar 27 pk , hij kon er meer uithalen maar kwam je in de problemen met de VTG lader . Ik was in het begin van plan om de bus te laten chippen in combi met grotere verstuivers zodat deze ergens rond de 225 a 230 pk uitkwam.

JD Engineering was de enigste die dit afrade( van de 5 chiptuners ), en vertelde meteen dat de VTG Lader te zwak is om zoiets aan te kunnen. Dus toen was deze keuze snel gemaakt.
Richard-221
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Andelst

Bericht door Richard-221 »

T4 T4 2.5 Tdi 150
Serie U/min Tuning Preis
110 kW / 150 Ps 295 Nm 1900 136 kW / 185 Ps 360 Nm 790,00 €
75 kW / 102 Ps 250 Nm 1900 101 kW / 138 Ps 325 Nm 790,00 €
65 kW / 88 Ps 195 Nm 1900 88 kW / 120 Ps 260 Nm 690,00 €


TEC-POWER
Plaats reactie