Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Moeilijk te sluiten achterklep

vragen over de T5
Plaats reactie
lipjans
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 nov 2007, 16:13
Locatie: Almelo

Moeilijk te sluiten achterklep

Bericht door lipjans »

Ik heb een T5 uit 2003 met een achterklep die moeilijk te sluiten is. Je moet hem erg hard dicht gooien en dan ook nog tegenhouden met de handen. Ik heb geprobeerd dit verder af te stellen, maar dit helpt niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit verbeteren kan. Ik vindt het erg irritant. Bij mijn vorige bus (T4 uit 99) had ik dit probleem helemaal niet.

Richard.
Niels86
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jan 2009, 19:27

Re: Moeilijk te sluiten achterklep

Bericht door Niels86 »

Waarschijnlijk ligt het aan het feit dat de lucht niet weg kan, je zou een gat in je tussenwand kunnen maken zodat de lucht wat beter weg kan. je kunt ook eerst even proberen met je schuifdeur open, dat zal wel schelen.

Gr Niels
Luitjes
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 jan 2008, 23:56

Re: Moeilijk te sluiten achterklep

Bericht door Luitjes »

Ja kan ook even kijken of de sluitpen die in het slot van de klep valt niet te ver in de auto is afgesteld.
Dan dien je de klep hard dicht te gooien en de klep tegen te houden zodat deze niet terug veert.

Deze kun je met een multi-tandsleutel loszetten en verstellen.
lipjans
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 nov 2007, 16:13
Locatie: Almelo

Re: Moeilijk te sluiten achterklep

Bericht door lipjans »

Ik heb het slot al bijgesteld, maar dit helpt niet. Tevens heb ik de stootrubbertjes ook opnieuw afgesteld, maar het probleem is nog steeds aanwezig.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Moeilijk te sluiten achterklep

Bericht door Kobus »

Het sluiten van de achterklep was bij de eerste serie een bekend euvel; niet voor niets kwam er binnen een jaar de mogelijkheid tot het bijbestellen van een elektrische sluithulp (ideaal!). Ik moest mijn klep destijds ook altijd hard dichtgooien, maar hoefde 'm dan weer niet tegen te houden. Bij het dichtdoen moest ik er wel eerst aan gaan hangen om 'm naar beneden te krijgen (erg sterke gasveren dus). Het kan misschien zijn dat het aan je gasveren ligt.
stop the rat race
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Moeilijk te sluiten achterklep

Bericht door Danny »

Om eens slechte afstelling uit te sluiten verwijder dan je gasveren eens en sluit de klep zachtjes, sluit ie dan vanzelf dan moet je 't zoeken bij lucht die niet wegkan (test met zijdeur open) of andere gasveren steken, misschien eens kijken of er een update is.
Bijvoorbeeld een lichtere gasveer die toch nog makkelijk de klep openhoud maar iets minder vlot in de hoogte duwt maar vooral makkelijker sluit...

sucses
Plaats reactie