Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

SLOT probleem

vragen over de T4
Gebruikersavatar
MrSinga
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 aug 2008, 13:39
Locatie: Brugge

Re: SLOT probleem

Bericht door MrSinga »

Multivan Generation schreef:Hoe zit de cylinder vast?

Ik denk dat zijn probleem daar zit... :knipoog
ik denk (is al terug 3mn geleden) met een klem of vijsje...nu het wijst zichzelf uit als je de vijzen lost en je de 'klink' eruit haalt :lach Gaat allemaal vrij vlotjes eigenlijk. ZELFS met CV zoals bij mijne T4.
tomaz
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2008, 10:30

Re: SLOT probleem

Bericht door tomaz »

MrSinga schreef:eigenlijk komt je cilinder mee? Is ie nog compleet of gebroken? Ik heb namelijk paar maand geleden een gebroken cilinder gehad. Zat ook ineens op m'n sleutel. Nieuwe cilinder gekocht, leeg. Plaatjes overgezet van oude naar nieuwe cilinder. Goed ingesmeerd en gemonteerd. Werk van een 15minuten. En gaat terug PERFECT

kostprijs cilinder: nog geen 10euro :D
Heeft er misschien nog iemand ervaring met deze werkwijze..? Ik vroeg in de lokale volkswagengarage wat de opties zijn en zij konden me alleen een volledig nieuw slot aanbieden wat me 65 euro zou kosten. Ze zeiden ook dat het niet mogelijk was om een dergelijk cilindertje (10 euro) apart aan te kopen.
Kent er misschien een (online)shop waar alleen het cilindertje wel te koop is..?

erg bedankt!
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: SLOT probleem

Bericht door koekie520 »

Normaalgezien moet zo'n cilinder gewoon verkrijgbaar zijn bij de dealer. Die verkoopt je natuurlijk liever een compleet slot. Of je plaatst een blindcilinder rechts en verplaatst de cilinder in de linkse deur.

Hier de link van T4wiki met de volledige beschrijving
http://www.t4-wiki.de/wiki/Schlie%C3%9F ... ert.C3.BCr

Op ebay staan er massa's slotcilinders voor het contact, er staan een paar grepen tussen voor het portier rechts, maar de cilinder kan je overzetten naar de linkse.
http://desc.shop.ebay.de/i.html?_nkw=Sc ... c=1&_rdc=1
Plaats reactie