Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vreemd geluid T5 174 TIP-6

vragen over de T5
Plaats reactie
De Vries
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2009, 23:39

Vreemd geluid T5 174 TIP-6

Bericht door De Vries »

Mijn VW maakt met regelmaat een vreemd geuid. Hij is van jan 09 en maakt het rare geluid al vanaf de eerste dag. De dealer kan het niet verklaren en pon schijnt het ook niet te weten. Als dit geluid er is stinkt de motor ook vreselijk. (brand lucht) Het geluid is te omschrijven als een schavend geluid. Het zit links voorin de motor. Ik heb een gezocht op you-tube en heb een fragmentje gevonden zie http://www.youtube.com/watch?v=6Io266y_dvI PS dit is niet mijn VW.


Wie weet wat dit is en kan het kwaad??

MVG Arjan
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: Vreemd geluid T5 174 TIP-6

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

Mijn VW maakt met regelmaat een vreemd geuid. Hij is van jan 09 en maakt het rare geluid al vanaf de eerste dag. De dealer kan het niet verklaren en pon schijnt het ook niet te weten. Als dit geluid er is stinkt de motor ook vreselijk. (brand lucht) Het geluid is te omschrijven als een schavend geluid. Het zit links voorin de motor. Ik heb een gezocht op you-tube en heb een fragmentje gevonden zie http://www.youtube.com/watch?v=6Io266y_dvI PS dit is niet mijn VW.


Wie weet wat dit is en kan het kwaad??

MVG Arjan
Hoi Arjan
Dit is onze T5, Dit is het regenereren van de roetfilter. Om de 400-600 km maakt hij dit geluid & inderdaad dan ruik je een verbrande geur.
Het regenereren stopt bij ons na ongeveer 20km. We rijden er nu al zo een 60.000km met rond zonder pannes.
Wat ons ook opvalt is dat de T5 dan krachtiger aanvoelt, hij is pittiger, durft te schokken bij accelereren, dit is vooral gevaarlijk als je in files rijdt omdat je de te hevige acceleratie niet verwacht.
Er is volgens de garage & de importeur van België niets aan te doen. Het zijn volgens hun stromings geluiden van de turbo :muur . De turbo is al eens vervangen zonder resultaat.

Vooral bij stads-& fileverkeer (bij optrekken & stoppen) maakt hij echt een ijzer op ijzer achtig geluid (dan schamen we ons wel om VW te rijden vooral als mensen dit horen).
Vorig jaar hebben we ons een nieuwe uitlaat laten plaatsen 2x2, als hij nu genereert maakt hij een sportief geluid, was dit maar altijd zo :lach .

MVG
Wesley & Yasmine
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
MENTHAL THEO
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 nov 2008, 18:11

Re: Vreemd geluid T5 174 TIP-6

Bericht door MENTHAL THEO »

Ik had dit geluid ook maar na veel zoeken kwam ik erachter dat er een soort demper is ( die neemt de stromingsgeluiden van de turbo op )die inplaats van een stuk turboslang komt sindsdien is het voor 95 % weg. Alleen bij bepaalt weer is het iets meer maar kan hier mee leven.
Damy

Re: Vreemd geluid T5 174 TIP-6

Bericht door Damy »

Ik heb hetzelfde en vind het vrij irritant, bij mij hebben ze al de Turbo vervangen omdat ik ook buiten de brandlucht vermogensverlies had bij een warme motor, hoe warmer hoe beroerder.
Die "stromingsgeluiden" heb ik nog steeds vind het nogmaals superirritant en ga er bij eerste beurt nogmaals melding van maken.
Gebruikersavatar
shantos
Berichten: 91
Lid geworden op: 23 mar 2007, 14:00
Locatie: Rijnmond

Re: Vreemd geluid T5 174 TIP-6

Bericht door shantos »

heb er al vanaf dag 1 last van.
het heeft te maken met het roetfilter.
en ondanks het vreemde geluid doet hij het nog steeds prima en zonder problemen.
er is na 30000km wel een druksensor van het roetfilter vervangen en daarna was de ondragelijke geur weg.
begin hem nu 100000km later soms weer te ruiken.
:T54LIFE :T54LIFE
T5, Mei 2007, lwb,128kw,getund bij JD naar 208 pk, 60 jaar pakket, trekhaak,schuifdak, nu 750000 km
Quinten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2009, 09:50

Re: Vreemd geluid T5 174 TIP-6

Bericht door Quinten »

Heren,

Ook ik heb regelmatig last van een schavend geluid in mijnT5 2.5 TDI automaat en ben hiervoor regelmatig bij mijn dealer geweest.
Op die momenten was er helaas niets te horen.
Het zou i.d.d. het regenereren van de roetvanger kunnen zijn, maar ik kan mij dat niet voorstellen.
Zelf denk ik dat het met de overbrenging (versnellingsbak) te maken heeft.
Maar goed, ik laat het er niet bij zitten en wil van VW weten waar het geluid door ontstaat.
Het lijkt mij overigens sterk dat men hier niet van weet.
Vorige week heb ik schriftelijk om opheldering gevraagd en nu nemen ze het probleem eindelijk serieus.
Zodra er iets bekend is laat ik het jullie weten.
Tot slot, adviseer ik jullie om ook een briefje te schrijven met de vraag waar dit geluid vandaan komt en vraag of ze schriftelijk antwoord willen geven.
reinfred
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2009, 19:57

Re: Vreemd geluid T5 174 TIP-6

Bericht door reinfred »

het geluid wat je hoort zijn stromings geluiden van de lucht van de turbo naar de intercooler.Dit hoor je sneller bij een automatenbak als bij een handgeschakelde bak.Je kan er eventueel een soort demper tussen doen maar helemaal kwijt raak je het niet.
T5Sporter
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2009, 20:36

Re: Vreemd geluid T5 174 TIP-6

Bericht door T5Sporter »

Als ik jou was zou de auto bij de dealer neerzetten en zeggen zorg maar dat het gemaakt word want dit is gewoon fabrieksgarantie ,ik vind het een heel raar geluid T5sporter T5 174 Tip 6
Plaats reactie