Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Eberspacher Hydronic D3WZ

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Eberspacher Hydronic D3WZ

Bericht door J.F.A. »

Hoi allemaal. In mijn T4 2000 TDI California zit deze kachel ingebouwt. Deze krijgt de voedingsspanning van de hoofdaccu, Nu wilde ik dezeaansluiten op de 2e accu, doch heeft iemand voor mij de juiste manier ? Er komt nl een plus vanaf de hoofdaccu naar het stuurkastje van de D3WZ. Doch onder het Dashbord waar de zekeingen zitten zit ook een plus leiding voor de kachel. Wie o wie weet de oplossing of heeft de aansluitingen welke verlegd moeten worden. Hoor het graag. Groet Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Eberspacher Hydronic D3WZ

Bericht door Roger B. (11)61 »

Als ie niet is omgebouwd werkt deze kachel waarschijnlijk alleen bij lopende motor en buitentemp onder de-was het nu 4 of 9 graden?

is dat geval zie ik het nut niet van aansluiten op tweede accu
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: Eberspacher Hydronic D3WZ

Bericht door J.F.A. »

Roger B. schreef:Als ie niet is omgebouwd werkt deze kachel waarschijnlijk alleen bij lopende motor en buitentemp onder de-was het nu 4 of 9 graden?

is dat geval zie ik het nut niet van aansluiten op tweede accu
Neen. Zit op het instrumenten paneel een tijdschakelklokje waarmee je de kachel onafhankelijk kunt bedienen. Motor hoeft niet te lopen. Zelfs kontakt hoeft niet aangezet te worden

Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33869
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Eberspacher Hydronic D3WZ

Bericht door Multivan Generation »

het lijkt dus om een standkachel te gaan :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: Eberspacher Hydronic D3WZ

Bericht door J.F.A. »

Multivan Generation schreef:het lijkt dus om een standkachel te gaan :knipoog
Inderdaad. Kan als standkachel fungeren. :T44EVER :driveT5
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Eberspacher Hydronic D3WZ

Bericht door Roger B. (11)61 »

oke.... en waarop zit die verwarming dan aangesloten? op motor-koelsysteem met aansturing van de aanjager? of is het een hete lucht verwarming?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Eberspacher Hydronic D3WZ

Bericht door pluuke »

Weet je zeker dat het de D3WZ is ? (WZ = wasserzuheizer) deze hangt linksvoor achter je voorwiel...
En niet de D3L.... (Luftheizer) deze hangt midden onder je bus.
Deze is standaard op de 2e accu aangesloten (tenmisnste bij mijn Multivan wel).
(Als de spanning van de 2e accu wegvalt is de display van de schakelklok ook weg)

Is het een originele California ?
Kijk ook eens hier :
http://www.t4-wiki.de/wiki/D3LC
http://www.t4-wiki.de/wiki/Zuheizer
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: Eberspacher Hydronic D3WZ

Bericht door J.F.A. »

it aangesloten op het koelwater systeem. Links voorin het motor compartiment. Het is wel degelijk een D3WZ :werkaanT4
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Eberspacher Hydronic D3WZ

Bericht door Roger B. (11)61 »

en toch met klokje te bedienen (is dat dan achteraf ingebouwd (bediening) of origineel zo ?

kan me voorstellen dat aansturing vanaf de tweede accu moeilijkheden geeft met de werking als zuheizer omdat dat vanuit de motor (en dus primaire accu) aangestuurd wordt.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Eberspacher Hydronic D3WZ

Bericht door René »

Dat kan hoor.

Je hebt 2 soorten klokjes voor in het dashboard.

Afbeelding

Afbeelding

Berrie

http://213.239.212.66/wiki/Schalter_E111_(Vorwahluhr)
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: Eberspacher Hydronic D3WZ

Bericht door J.F.A. »

Berrie en Rene schreef:Dat kan hoor.

Je hebt 2 soorten klokjes voor in het dashboard.

Afbeelding

Afbeelding

Berrie

http://213.239.212.66/wiki/Schalter_E111_(Vorwahluhr)
Het schakelklokje is van eberspacher zelf ( Mini Uhr )
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Eberspacher Hydronic D3WZ

Bericht door Roger B. (11)61 »

bij mij zit het bovenste erin met eberspächer logo rechts in het lege vlak, is achteraf omgebouwd naar standkachel.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie