Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zelf een grote beurt uitvoeren

vragen over de T5
Plaats reactie
Rob Hulshof
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 dec 2009, 21:11

Zelf een grote beurt uitvoeren

Bericht door Rob Hulshof »

Hoi,

Ik wil eigenlijk zelf een grote beurt uitvoeren op mijn T5 130 pk turbo diesel, met airco.

Wat moet je daar voor doen en welke spullen moet je daar voor kopen. Is er iemand die dit gedetailleerd kan laten zien?

robert.hulshof@gmail.com
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: Zelf een grote beurt uitvoeren

Bericht door BigRuud »

Hoi Rob, zou je dat wel zelf doen? :ie Ik bedoel, als je hier moet vragen wat je allemaal moet hebben en wat je moet doen heb ik het niet zo hoog. Maar ik kan het verkeerd hebben en ben je een topmonteur en is het plakje cake voor jou :toppie

Ik kan je 1 tip geven, doe er in ieder geval de goede olie in met de VW eisen, dit om het stuklopen van je motor te voorkomen. Je kan ook een kleine vakgarage vragen wat het bij hun kost, dat scheelt vaak veel met de dealer. :knipoog

De mijne word trouwens gewoon door de dealer onderhouden, elke keer dat ik de rekening krijg :ie is het even aan de reanimatie en de beademing maar dat is snel weer vergeten. je behoud dan wel je mobiliteits garantie en zo.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Zelf een grote beurt uitvoeren

Bericht door Henk250 »

Ha die Rob.
Om te beginnen zou ik een sleutelboek halen en je zelf even inlezen .
Bijv: http://www.tmbbooks.be/nl/bestm_Vwrep08.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Als je handig bent,en vastberaden,dan kun je veel zelf,buiten dat je misschien speciaal gereedschap
nodig hebt.
Dit kun je vaak ook huren of zo.

Sleutelen is een mooie hobby,en kan je geld besparen.

Succes anyway.

Laat je verder niet ontmoedigen door lui die in Trabantjes rijden of zelf geen technies inzicht
hebben.Dat zijn meestal jongens uit de polder die alleen maar zeepkisten of bakfietsen hebben gereden.


:lach :lach
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Rob Hulshof
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 dec 2009, 21:11

Re: Zelf een grote beurt uitvoeren

Bericht door Rob Hulshof »

Ik ga mij inlezen en heb natuurlijk ook een collega die mij wil helpen. Hij heeft technische achtergrond. Maar voor mijzelf wil ik nog weten wat voor onderdelen ik moet halen. Ik heb tenslotte wel een turbo. Dit is helemaal nieuw voor mij. NB ik kom inderdaad (letterlijk) uit de polder.

rob
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Zelf een grote beurt uitvoeren

Bericht door Johan729 »

Daar heb ik m'n eigen "mannetje" voor.Zeer klantvriendelijk,flexibel,klaagt nooit en niet duur.
Kan wel even vragen of ze er nog een autootje bij kan hebben.....
Afbeelding
Plaats reactie