Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Welke winterbanden

vragen over de T5
Plaats reactie
lipjans
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 nov 2007, 16:13
Locatie: Almelo

Welke winterbanden

Bericht door lipjans »

Heren experts.

Wie o wie kan mij vertellen welke winterbanden ik moet kiezen voor mijn T5 (kwb) uit 2003 met 130pk. Er zijn zoveel verschillende banden en natuurlijk ook een groot verschil in prijs. Ik weet het even niet meer. Ik hoor het wel. Ik rij ca. 28000 km per jaar.
Richard.
Damy

Re: Welke winterbanden

Bericht door Damy »

Ik heb goede ervaringen met Bridgestone Blizzak LM25 maar ik weet niet in welke prijsklasse je zoekt en welke bandenmaat.
Bridgestone zit in het duurdere segment, maar heeft veiligheid een prijs? :nuts
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Welke winterbanden

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik had op de T5 ook blizzak van bridgestone, heel tevreden over, ook over de mate van slijtage (de zomerbanden sleten harder (ook bridgestones)

banden vergelijken is lastig omdat het zelfde merk en type in een andere maat totaaaaaal andere eigenschappen kan hebben. Voor een goede vergelijkende test moet je dus een test zoeken die banden test met jouw maat.... en dan in de resultaten zelf je conclusie trekken aan de hand van jouw criteria (de een vind bandengeluid heel belangrijk, de ander slijtvastheid, enz enz)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
lipjans
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 nov 2007, 16:13
Locatie: Almelo

Re: Welke winterbanden

Bericht door lipjans »

Heren
Bedankt voor de info. Hier kan ik wel wat mee.

Richard
Damy

Re: Welke winterbanden

Bericht door Damy »

Zomers rij ik op mijn prive auto ook Bridgestone type RE050A ben zelf zeeeer te spreken over de kwaliteit en prestaties van deze band...ik vind ze vele malen beter dan Michelin (pilot sport) :driveT5
Plaats reactie