Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

4 Motion reset

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

4 Motion reset

Bericht door Harry4motion »

Ik reed laatst in Duitsland, op een zandweg met daarop een dikke laag sneeuw
Dus ik had daar al een keer of 8 met 30 km per uur overheen gereden, omdat ik daar bezig was met een klus. Op een gegeven moment weet je de weg wel en dacht ik kom laat ik eens kijken wat zo'n 4 Motion nou echt doet. Dus even flink bulderen, echt wel indrukwekkend hoor, gaat echt als een rakket, alle lampjes knipperen op het dashboard, maar het gaat als een kogel! :yes vooral in de bochten met een 4 wiel drift is het heel mooi :klappen
Dus vanaf de sneeuw de weg op, deze was goed gepekeld, dus hier gewoon weer normaal gereden. gaat opeens na ongeveer 1 minuut normaal te hebben gereden 3 oranje lampjes 1 sec branden :ie hierbij zat in eidergeval het lampje van het midden diff. ik kon het niet goed zien, want het duurde maar kort.
Daarna stond de tijd op 00:00, mijn dagteller op 0 km (nee mijn km teller niet :muur ) en mijn boardcomputer gaf aan dat ik nog maar 140 km kon rijden, en hiervoor was dat ongeveer een halve tank, ca 350 km. Ook de benzine wijzer gaf ineens 1/4 aan ipv 1/2 :nuts
Ik ben hem meteen vol gaan tanken, en toen was alles weer normaal, maar wat het was geen idee? Moest nog naar huis, dus ik ben blij dat hij het weer goed deed. Hij hield niet in of zo, maar wat het nou was?
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: 4 Motion reset

Bericht door Donald4Motion »

Ik ben de laatste paar dagen ook lekker aan het driften met die gladheid. Het 4Motion is ook helemaal in zijn element onder deze omstandigheden.

Mij valt wel op dat als je wat te haaks de bocht om wilt driften dat de motor echt inhoud en als je wat rechter gaat sturen dan gaat'ie weer.
Maar inderdaad, driften met zo'n bus wil wel, erg leuk met dit weer :ikrij .
Je moet alleen uitkijken als je van glad op asfalt komt want dan heb je weer bakken grip en dan ben je eerder aan het slopen.

Ik heb nog geen lampjes gehad die knipperen zoals jij zegt. alleen de antislip, maar dat is een lampje voor goed gedrag toch :toppie
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: 4 Motion reset

Bericht door Harry4motion »

@ Donald4Motion
Ja klopt die anti slip die knippert wel, maar dat diff lampje had ik echt nog nooit gezien.
En er branden er nog 2 ook oranje, een beetje in het midden.
Deze branden ook niet als je de auto start.
Nou ja hij doet het nog ik zie het wel, misschien moet ik die verlengde garantie maar gaan doen.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: 4 Motion reset

Bericht door Donald4Motion »

ik had een tijdje terug wel weer een nieuwtje erbij gehad.
zodra ik een drempel nam dan ging ook het antislip lampje knipperen :bonk

hoe oud is je wagen eigenlijk en hoeveel kilometer heb je al(pas) gedraaid?
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: 4 Motion reset

Bericht door Harry4motion »

Klopt heb ik ook, als ik hard over een heuvel ga zodat alle 4 de wielen bijna loskomen dan gaat het antislip lampje knipperen en houd hij even in, daarna gaat hij pas weer verder. Dus als je echt haast hebt moet je niet te hard over bruggetjes rijden, want dan wordt je daarna gestraft. Eigenlijk is het nog niet verkeerd. :gekte
Dit zal wel zijn dat de elektronica denkt dat je om gaat slaan of zo.
Ik heb het ook wel eens als ik hard over een verkeersdrempel ga, en ik rij met mijn achterkant eraf. dan gaat het anitslip lampje ook knipperen en houdt hij in.
Hij is uit maart 2008 en ik heb nu 40000 op de tellerstaan.
Afgelopen tijd 6 ritten van 640 km achter elkaar, dat telt wel op. Maar dan merk je pas echt dat het een hele fijne wagen is. Zeker nu met de 4 motion en die gladheid, maar ook je ruitensproeier vloeistof tank war lekker veel ingaat, je tank van 80 liter, en dat je lekker hoog zit. Minder last van pekel. Bus is echt beter dan een personen wagen. En ik heb er zat gehad in duitsland die eerst zitten te douwen dat ze er langs willen, en puntje bij paaltje kunnen ze je niet eens bij houden :yes
Plaats reactie