Ik wil mijn aluvelgen met zomerbanden verwisselen door stalenvelgen met winterbanden. Nu lijkt het net of de bouten te lang zijn.
Nu hoorde ik dat er waarschijnlijk roest in het einde van het busje, waar je de bout indraait, zit. Heeft iemand een tip hoe je dat
roest kan verwijderen en of andere trucks om de bout er toch in te krijgen?
Als de bouten inderdaad de juiste zijn (lang niet bij alle aluvelgen kun je de zelfde bouten gebruiken dan bij de (originele) stalen velgen!!) en je krijgt ze er niet ver genoeg in, dan komt dat waarschijnlijk door vervuiling of beschadiging van de schroefdraad.
om schroefdraad te reinigen kun je niet veel anders dan met een draadvijl, of beter een draadtap van de juiste maat (diameter en spoed) de schroefdraad op te schonen.
Een schroevendraaier erdoor heeft weinig zin, dan raak je alleen de toppen van de draad, en de vervuiling zit juist in de dalen...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Bij stalen velgen horen andere bouten, dan aluvelgen.
Heb ik me laten vertellen bij de bandenboer.
het kan natuurlijk dat je wel de goeie bouten hebt, maar een ander probleem mee speelt zoals ik net van roger lees
aftermarket aluminium velgen hebben 99 van de 100 conische bouten, vw gebruikt bol-conische bouten. Veel origineel VW aluvelgen kunnen wel met de zelfde bouten als de stalen velgen gemonteerd worden.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
zit inderdaad veel verschil in.
De standaard stalen velgen hebben de bolconische bouten, mn LM winterset die ik er nu op heb liggen heeft tapse bouten en mn Audizomerset heeft ook bolconisch.
Ik denk in het geval van jou, dat je bouten echt gewoon te lang zijn !!!
Hartelijk dank voor alle tips. Ik heb wel de goede lengte bouten voor de velgen dus het zal wel vuil en roest zijn.
Hebben we wat te doen tijdens de feestdagen
Mijn ervaring is dat de bouten te lang zijn. Het is goed om dat even te checken. Wij stonden met onze vorige bus (Mercedes V) dus met een lekke band in Denemarken. Da's niet grappig als je het reservewiel niet kunt gebruiken. Met de de lekke band 3 kiometer gerold en geloof mij; dat valt niet mee! Nu bij 'm'n campertje meteen even gecheckt en idd; geen originele bouten in de bus. Bij VCC gevraagd en ook die zeiden dat je originele boiten moest hebben. Die kreeg ik zo mee want daar hebben ze een bak vol van over bij het omwisselen naar LMM.