Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Synchro vragen!!

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Synchro vragen!!

Bericht door Charles 1065 »

Een vriend van me begint verstandig te worden, zijn Kangoo loopt op het laatst en kan van de 1e eigenaar een T4 2.4 diesel, synchro, dealer onderhouden overnemen. Hij vroeg mij wat ik van zon bus wist. Niks dus.....! Hem gewezen op dit waardevolle forum.
Zijn er mensen die zon bus hebben of hebben gehad? Wat zijn de bevindingen?
Alvast dank! Hij zal zich binnenkort registreren en voorstellen. Heb gelijk maar verteld van ons feestje op 10 januari! :jumpklap
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: Synchro vragen!!

Bericht door daimen »

ik heb een syncro 2.4 d van 1995 met 358000 op de teller,het is een geweldige auto nooit problemen mee gehad heb hem nu 3 jaar,verder woon ik in noorwegen waar dus sneeuw ligt maar daar geeft hij niets om,als het glad is ook geen probleem wij rijden natuurlijk met spijkerbanden maar ik durf gerust 100 te rijden op een glad wegdek.
heb je meer vragen hoor ik het wel :driveT4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Synchro vragen!!

Bericht door Roger B. (11)61 »

?? jij had toch een TDI?? of heb je ook een TDI naast die 2.4D syncro?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: Synchro vragen!!

Bericht door daimen »

Roger B. schreef:?? jij had toch een TDI?? of heb je ook een TDI naast die 2.4D syncro?
ja roger ik heb een 2.4d syncro 1995 en ook nog een 2.5tdi syncro 2001
du ja ik kom goed beslagen pa ijs :jumpklap
Gebruikersavatar
noorwegen
Berichten: 285
Lid geworden op: 13 jul 2009, 22:35
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Re: Synchro vragen!!

Bericht door noorwegen »

daimen schreef:ik heb een syncro 2.4 d van 1995 met 358000 op de teller,het is een geweldige auto nooit problemen mee gehad heb hem nu 3 jaar,verder woon ik in noorwegen waar dus sneeuw ligt maar daar geeft hij niets om,als het glad is ook geen probleem wij rijden natuurlijk met spijkerbanden maar ik durf gerust 100 te rijden op een glad wegdek.
heb je meer vragen hoor ik het wel :driveT4
He Daimen in Noorwegen 100 rijden??????????????????????
Nou ik dus niet he.
Er is geen land ter wereld die zulke hoge boetes heeft als Noorwegen.
Volkswagen Transporter / 7HK 2.5 TDI 2004 AXD
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Synchro vragen!!

Bericht door rick_k »

noorwegen schreef:
daimen schreef:ik heb een syncro 2.4 d van 1995 met 358000 op de teller,het is een geweldige auto nooit problemen mee gehad heb hem nu 3 jaar,verder woon ik in noorwegen waar dus sneeuw ligt maar daar geeft hij niets om,als het glad is ook geen probleem wij rijden natuurlijk met spijkerbanden maar ik durf gerust 100 te rijden op een glad wegdek.
heb je meer vragen hoor ik het wel :driveT4
He Daimen in Noorwegen 100 rijden??????????????????????
Nou ik dus niet he.
Er is geen land ter wereld die zulke hoge boetes heeft als Noorwegen.
Nou 90 dan...
Dat wij er waren (dan praat ik over 2000) reed me pa ook ineens erg netjes. Dat was nog met de 2.4 D van 1996...

mvg Rick
syncro4wd
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jan 2007, 13:05
Locatie: stockholm

Re: Synchro vragen!!

Bericht door syncro4wd »

Hoi,

Ook mijn syncro rijdt zonder al teveel problemen, de mijn is een 2,5TDI maar qua motor maakt het niet uit of het een 2wd of een syncro is. De versnellingsbak is korter bij een syncro danbij een 2wd waarbij de TDI de langste bak heeft.
De aandrijflijn is vrij sterk en zolang je je aan gelijke banden houdt zal er niet zo snel iets kapot gaan. De visco koppeling die bijvoorbeeld in de T3 heel slijtage gevoelig , daar heeft de T4 geen last van.

Mijn auto heeft 340.000km gelopen.

Oja, het is syncro en synchro!!

Erwin
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Synchro vragen!!

Bericht door Roger B. (11)61 »

Toch mooi om nu te lezen dat de Syncro niet noemenswaardig meer problemen geeft.
Ik heb destijds ook gezocht voor syncro's (maar prijsverschil was me te groot tov vergelijkbare 2wd.) en las toen dat er veel problemen mee waren, maar echt verdiept erin heb ik me nooit, omdat een kale tdi transporter syncro net zo duur was als de caravelle tdi met dubbele schuifdeur die ik toen gekocht heb.

ALs LPG interessant is voor je en je ook niets tegen zelf importeren hebt kan een ex-politie of douane T4 uit duitsland interessant zijn, vaak redelijk netjes geprijsd (je zou even moeten narekenen hoeveel BPM er nog bij komt) doorgaans perfect onderhouden en heel vaak zijn dat syncro, lange wielbasis, 2,5 liter benzine. Naar ik begrepen heb zijn het witte busjes met groen bestikkerd die streep er op, dus die kan er ook weer af met wat tijd en een blik terpetine.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
schaapT4
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:14
Locatie: het friesche land

Re: Synchro vragen!!

Bericht door schaapT4 »

hoi iedereen,

ik rij ook een syncro, van 2000, pick-up.
tot nu toe 50 dkm mee gereden (km stand 90 dkm) en geen problemen nog.
idd een "korte "versn.bak, maar voor wegrijden met aanhanger en /of op onverhard is dit ideaal.
bij normaal weggebruik kan ik in z`n tweede wegrijden.
enige nadeel is het iets hogere verbruik.

grtz. abele
Ex T4 pick-up syncro DC 102pk, ex T5 DC TDI 2004, nu T5 GP TDI 4 motion 2013
Toyota Aygo 2012
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Re: Synchro vragen!!

Bericht door doka Rick »

[quote="Charles 1065"]Een vriend van me begint verstandig te worden, zijn Kangoo loopt op het laatst en kan van de 1e eigenaar een T4 2.4 diesel, synchro, dealer onderhouden overnemen. Hij vroeg mij wat ik van zon bus wist.

Dag Charles,

Ik denk dat ik de auto ken waarover het gaat: Het is een Groene LWB met dubbelcabine en is geleverde door Göritzlehner in Hengelo. KMstand ongeveer 160000km. En de verkoper komt uit Vorden.

Klopt dit een beetje? Zoja, is jouw vriend getipt door een andere 4x4 rijder die weer een maatje van mij is.

Ik ken de auto en hij is met zorg behandeld, want de eigenaar is nogal een pietje precies.

Succes ik lees wel wat er mee gebeurd is.

Groeten Rick
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Synchro vragen!!

Bericht door Charles 1065 »

doka Rick schreef:
Charles 1065 schreef:Een vriend van me begint verstandig te worden, zijn Kangoo loopt op het laatst en kan van de 1e eigenaar een T4 2.4 diesel, synchro, dealer onderhouden overnemen. Hij vroeg mij wat ik van zon bus wist.

Dag Charles,

Ik denk dat ik de auto ken waarover het gaat: Het is een Groene LWB met dubbelcabine en is geleverde door Göritzlehner in Hengelo. KMstand ongeveer 160000km. En de verkoper komt uit Vorden.

Klopt dit een beetje? Zoja, is jouw vriend getipt door een andere 4x4 rijder die weer een maatje van mij is.

Ik ken de auto en hij is met zorg behandeld, want de eigenaar is nogal een pietje precies.

Succes ik lees wel wat er mee gebeurd is.

Groeten Rick
Dag Rick, zou kunnen! Ik weet niet welke het is............., wel heeft de potentiele koper zich al aangemeld, zie voorstel forum! Gr Charles :T44EVER
spike
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 feb 2008, 19:37

Re: Synchro vragen!!

Bericht door spike »

heb ook een syncro uit 97 heb hem nu 4 jaar en heb geen problemen tot zover
maar je moet je afvragen of je een syncro wel nodig heb
als je er gewoon mee op de weg blijft zo ik het niet doen
er zit toch meer techniek in dat kapot kan gaan
ook moet je altijd 4 de zelfde banden er op zetten
rij je er 1 lek kan je alles vervangen (zo als ik laatst )
en het rijd iets minder zuinig
maar met de sneeuw laatst is het wel weer lekker rijden en geen glijden :klappen
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Synchro vragen!!

Bericht door Pascal-141 »

spike schreef:rij je er 1 lek kan je alles vervangen (zo als ik laatst )
toch niet hoor ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
spike
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 feb 2008, 19:37

Re: Synchro vragen!!

Bericht door spike »

kun je dat ook onderbouwen ????
volgens het vw boekje moet je 4 gelijke banden rijden
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Synchro vragen!!

Bericht door Pascal-141 »

spike schreef:kun je dat ook onderbouwen ????
volgens het vw boekje moet je 4 gelijke banden rijden
4 gelijke banden , daarmee bedoelen ze = 4 banden van dezelfde maat . Wanneer je bvb op vooras 2 nw banden hebt , en op achteras 2 banden met 50% profiel , dan zit er amper een paar mm (in diameter gezien) verschil op , wat dus zo miniem is , dat het geen kwaad kan. En ook steeds banden met hetzelfde profiel nemen , zodat ze allemaal eenzelfde grip hebben .(Niet bvb 2 winterbanden en 2 zomerbanden)

En niet bvb op vooras 205/60/16 en op achteras 225/60/16 : dat kan dus zeker niet . Daar zit te veel verschil op .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie