Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 weerstand ventilator cabine
T5 weerstand ventilator cabine
Vandaag een nieuwe voorweerstand gemonteerd voor stand 1+2 van de ventilator.
Ik heb een T5 uit 2003, 130 pk-tjes, km stand 170.500. Op een gegeven moment deed stand 1+2 van de ventilator het niet meer, stand 3 + 4 wel.
Na een paar weken met stand 3 rondgereden te hebben, begonnen m'n oren zeer te doen...
deze week een nieuwe weerstand gekocht bij de VW-dealer DAGO in Duiven(gld). Het was de eerste weerstand die hij bestelde, was nog niet eerder voorgekomen....
bestelnummer: 7EO 959 263, prijs incl. 19% btw: € 43,55, dd 21-01-2009.
Stand 1,2 en 3 word via een weerstand geregeld/ 4 draads stekker, stand 4 gaat rechtstreeks naar motor. Deze heeft een 2 draads aansluiting/stekker.
Weerstand is terug te vinden aan bijrijderskant onder handschoenenkastje.
Doe er je voordeel mee...
Ik heb een T5 uit 2003, 130 pk-tjes, km stand 170.500. Op een gegeven moment deed stand 1+2 van de ventilator het niet meer, stand 3 + 4 wel.
Na een paar weken met stand 3 rondgereden te hebben, begonnen m'n oren zeer te doen...
deze week een nieuwe weerstand gekocht bij de VW-dealer DAGO in Duiven(gld). Het was de eerste weerstand die hij bestelde, was nog niet eerder voorgekomen....
bestelnummer: 7EO 959 263, prijs incl. 19% btw: € 43,55, dd 21-01-2009.
Stand 1,2 en 3 word via een weerstand geregeld/ 4 draads stekker, stand 4 gaat rechtstreeks naar motor. Deze heeft een 2 draads aansluiting/stekker.
Weerstand is terug te vinden aan bijrijderskant onder handschoenenkastje.
Doe er je voordeel mee...
Re: T5 weerstand ventilator cabine
Hallo maellona,
Ook ik had vandaag mijn kachelweerstand vervangen.
Ik kreeg mijn auto op ventilatorstand1 niet warm en daarom stond de ventilator altijd op stand2.
Totdat deze niet meer werkte en toen kwam ik achter dat stand1 ook kapot was.
Bij de dealer in kreeg ik zelfde verhaal te horen; "komt niet meer voor".
Dank voor de aanwijzing.
Gr. Babson
Ook ik had vandaag mijn kachelweerstand vervangen.
Ik kreeg mijn auto op ventilatorstand1 niet warm en daarom stond de ventilator altijd op stand2.
Totdat deze niet meer werkte en toen kwam ik achter dat stand1 ook kapot was.
Bij de dealer in kreeg ik zelfde verhaal te horen; "komt niet meer voor".
Dank voor de aanwijzing.
Gr. Babson
T5 GP DSG, 220 pk 490 Nm
- Harry4motion
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Re: T5 weerstand ventilator cabine
zeggen dealers altijd dat het nooit voorkomt
Gelukkig hebben we internet uitgevonden
bedankt voor de tip
Gelukkig hebben we internet uitgevonden
bedankt voor de tip
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: T5 weerstand ventilator cabine
Ook die van mij is vorig jaar zomer overleden.
Erg lastig wanneer het buiten warm is en je je airco niet kunt gebruiken.
Groeten Edje
Erg lastig wanneer het buiten warm is en je je airco niet kunt gebruiken.
Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: T5 weerstand ventilator cabine
Ik heb zojuist mijn VW 2.5 TDI uit 2005 opgehaald.
Heb ruim 60km gereden maar niet warm te krijgen in de coupe.
De temperatuurmeter gaf aan dat het water 90 graden was.
Heb de blower in de hoogste stand gezet maar er komt weinig warme lucht uit.
Nog sterker er komt haast helemaal geen lucht uit.
Je hoort de blower wel flink blazen maar er komt nauwelijks lucht uit de roosters.
En het is nu -25 graden hier, had het toch graag wat warmer gehad.
Waar kan dat dan aan liggen???????
Als de weerstand kapot is dan gaat de blowermotor toch ook niet rond?
Heb ruim 60km gereden maar niet warm te krijgen in de coupe.
De temperatuurmeter gaf aan dat het water 90 graden was.
Heb de blower in de hoogste stand gezet maar er komt weinig warme lucht uit.
Nog sterker er komt haast helemaal geen lucht uit.
Je hoort de blower wel flink blazen maar er komt nauwelijks lucht uit de roosters.
En het is nu -25 graden hier, had het toch graag wat warmer gehad.
Waar kan dat dan aan liggen???????
Als de weerstand kapot is dan gaat de blowermotor toch ook niet rond?
Volkswagen Transporter / 7HK 2.5 TDI 2004 AXD
Re: T5 weerstand ventilator cabine
Misschien sneeuw in de aanzuig opening / roosters onder de voorruit? Zat bij mij afgelopen weekend ook redelijk wat sneeuw in met verminderde blaas capaciteit tot gevolg.
Groet EricP
Groet EricP
Re: T5 weerstand ventilator cabine
Misschien te kort koelvloeistof, als er te kort in zit word de kachel ook niet warm!
Groet Coen
Groet Coen
Re: T5 weerstand ventilator cabine
Heb zojuist het koelvloeistofpeil bekeken en die staat precies op peil.
Ook zit er geen sneeuw in de aanzuig opening in de roosters onder de voorruit.
Wel staat er op het forum onder T5/tips en trucs iets over “instelling verwarming”
(helemaal onderaan) dat ga ik straks nog ff uit proberen.
Ook zit er geen sneeuw in de aanzuig opening in de roosters onder de voorruit.
Wel staat er op het forum onder T5/tips en trucs iets over “instelling verwarming”
(helemaal onderaan) dat ga ik straks nog ff uit proberen.
Volkswagen Transporter / 7HK 2.5 TDI 2004 AXD
Re: T5 weerstand ventilator cabine
Heb je een sticker met "thermotop c" op de kopkant van de bestuurdersdeur zitten? Zoniet, dan heb je ook geen extra koelwaterverwarming!!!! Zonder deze optie krijg je het interieur niet warm
Dit is een bekende kwaal bij de huidige tdi's. Ze hebben zo weinig restwarmte dat je een extra kachel nodig hebt (optie $$$$$$$).
Dit is een bekende kwaal bij de huidige tdi's. Ze hebben zo weinig restwarmte dat je een extra kachel nodig hebt (optie $$$$$$$).
Re: T5 weerstand ventilator cabine
vaniac schreef:Heb je een sticker met "thermotop c" op de kopkant van de bestuurdersdeur zitten? Zoniet, dan heb je ook geen extra koelwaterverwarming!!!! Zonder deze optie krijg je het interieur niet warm
Dit is een bekende kwaal bij de huidige tdi's. Ze hebben zo weinig restwarmte dat je een extra kachel nodig hebt (optie $$$$$$$).
Nou das lekker dan.
Tis nu ff -25 graden en krijg het maar niet warm.
Maar ik vind dat er erg weinig lucht uitgeblazen word uit de roosters.
Oke het zal dan niet al te warme lucht zijn maar toch.......
Als je de blower hoort blazen denk je dat je helemaal ik je stoel word geblazen.
Maar er komt nauwelijks lucht uit.
Zit er niet ergen een filter?
Volkswagen Transporter / 7HK 2.5 TDI 2004 AXD
- Harry4motion
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Re: T5 weerstand ventilator cabine
Er zit geloof ik wel een interieur filter in, misschien zit deze verstopt? ik weet alleen niet waar hij zit, sorry
Als je bij mijn bus de ventilator op 4 zet dan blaast hij echt wel flink hard hoor!
Ik heb hem meestal op 2 als het heel koud is, het is hier nu ongeveer -10, dan wordt hij lekker snel warm, en dan gewoon verder op stand 1, dat is genoeg om hem warm te houden. vaak zet ik de temperatuur regelaar nog ietsje kouder op een gegeven moment. dubbele cabine verlengd, dus dat is best een behoorlijk ruimte die verwarmd moet worden. Ik denk dus dat er echt iets mis is bij jou. waarschijnlijk toch iets verstopt?
Heb je alle standen al geprobeerd? (zei mijn vrouw ook vannacht )
Succes daar in Noorwegen!
Als je bij mijn bus de ventilator op 4 zet dan blaast hij echt wel flink hard hoor!
Ik heb hem meestal op 2 als het heel koud is, het is hier nu ongeveer -10, dan wordt hij lekker snel warm, en dan gewoon verder op stand 1, dat is genoeg om hem warm te houden. vaak zet ik de temperatuur regelaar nog ietsje kouder op een gegeven moment. dubbele cabine verlengd, dus dat is best een behoorlijk ruimte die verwarmd moet worden. Ik denk dus dat er echt iets mis is bij jou. waarschijnlijk toch iets verstopt?
Heb je alle standen al geprobeerd? (zei mijn vrouw ook vannacht )
Succes daar in Noorwegen!
Re: T5 weerstand ventilator cabine
Ik heb alle standen geprobeert, en op elke stand hoor je de ventilator draaien.
Dus zal het niet aan de weerstand liggen.
Maar als ik dan voel op een rooster komt er haast geen lucht uit.
Je zou zeggen dat er flink wat lucht uit moet komen als je hem hoort brullen op stand 4.
Maar nagenoeg niets.
Dus zal het niet aan de weerstand liggen.
Maar als ik dan voel op een rooster komt er haast geen lucht uit.
Je zou zeggen dat er flink wat lucht uit moet komen als je hem hoort brullen op stand 4.
Maar nagenoeg niets.
Volkswagen Transporter / 7HK 2.5 TDI 2004 AXD
Re: T5 weerstand ventilator cabine
De grote klep blijft hangen waars. door geknikte kabel, is zelfs een modificatie voor. Je bent echt niet de enigste. Ik heb het toen zelf opgelost door een extra veer aan de regelschuif te hangen. Als je in de bestuurderskant omhoog kijkt in het midden zit daar een grote witte schuif, probeer die eens te bewegen.
Neemt de bus!
Re: T5 weerstand ventilator cabine
Ik kan het niet helemaal volgen.appie schreef:De grote klep blijft hangen waars. door geknikte kabel, is zelfs een modificatie voor. Je bent echt niet de enigste. Ik heb het toen zelf opgelost door een extra veer aan de regelschuif te hangen. Als je in de bestuurderskant omhoog kijkt in het midden zit daar een grote witte schuif, probeer die eens te bewegen.
Bedoel je vanuit de coupe?
Volkswagen Transporter / 7HK 2.5 TDI 2004 AXD
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Re: T5 weerstand ventilator cabine
Beste,
De witte hefboom kan je zien zitten als je kijkt rechts naast het gaspedaal.
Vertel ons eens, heb je die bijverwarler ? (te herkennen aan de sticker in je deur ) ?
succes met die klep.
John.
De witte hefboom kan je zien zitten als je kijkt rechts naast het gaspedaal.
Vertel ons eens, heb je die bijverwarler ? (te herkennen aan de sticker in je deur ) ?
succes met die klep.
John.