Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

25% korting op nieuwe bus

vragen over de T5
karel de grote
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 jan 2007, 21:44

25% korting op nieuwe bus

Bericht door karel de grote »

even gekeken op http://www.mobile.de" onclick="window.open(this.href);return false; naar een nieuwe MV.
Staat vol met nieuwe, te bestellen, auto's met maar liefst 25% korting; zie bijv. http://www.eug-automobile.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Ofwel, op een volgeplakte MV 180 pk DSG-4 Motion bespaar je 20 ruggen naast diverse opties welke daar ook veel goedkoper zijn.
Pon verdient dus scheppen met geld?
Importeren is verder een fluitje van een cent en er zijn hier legio bedrijven die dat voor je regelen inclusief het ombouwen naar DC en keuren. Waarom doet niet iedereen dit of zie ik iets over het hoofd?
Heb inmiddels al een paar keer een (personen)auto uit Duitsland gehaald en geen problemen gehad.
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: 25% korting op nieuwe bus

Bericht door Pim 328 »

Dan moet je alleen wel niet gek opkijken als je bij een dealer komt deze geen zin heeft om garantie werkzaamheden uit te voeren.

Of als de fabrieksgarantie na 2 jaar is afgelopen nog wat te halen valt via een coulance regeling
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
karel de grote
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 jan 2007, 21:44

Re: 25% korting op nieuwe bus

Bericht door karel de grote »

Nu heb ik met mijn Nederlandse bus ook al geen goede dealerervaring en de coulance na 2 jaar stelt ook niet zo veel voor (allemaal getouwtrek en ontkennen) dus moet je na 2 jaar gewoon een nieuwe met 25% korting kopen.

Pim 328 schreef:Dan moet je alleen wel niet gek opkijken als je bij een dealer komt deze geen zin heeft om garantie werkzaamheden uit te voeren.

Of als de fabrieksgarantie na 2 jaar is afgelopen nog wat te halen valt via een coulance regeling
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: 25% korting op nieuwe bus

Bericht door edjeraketje »

Ik denk dat je met 25% korting heel wat reparaties kunt betalen. Kun je zelf bepalen welke VW garage je uitkiest en heb je in ieder geval geen getouwtrek meer over garantie of coulance.
Zowieso wacht ik met een andere bus tot de (kinder)ziektes uit de nwe zijn. En ben ook heel benieuwd hoe het 2liter blok zich houd in een zwaar voertuig als de T5GP.
Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: 25% korting op nieuwe bus

Bericht door Henk250 »

Pim 328 schreef:Dan moet je alleen wel niet gek opkijken als je bij een dealer komt deze geen zin heeft om garantie werkzaamheden uit te voeren.

Of als de fabrieksgarantie na 2 jaar is afgelopen nog wat te halen valt via een coulance regeling

De " dealer" van M***L waar ik wel eens kom,doet zowiezo niks fatsoenlijks onder garantie.
Ze laten je betalen voor bijna alles wat onder " garantie" valt.
Zelfs een simpele 30.000km beurt verkloten ze,door het interval op 15000km te zetten.
Bij het vervangen van de richtingaanwijzer pook,stonde het stuur niet meer recht,etc,etc.
VW gaat prat op hun goed opgeleid personeel(vandaar de urenprijzen),hoe kunnen deze dingen dan
gebeuren.
Het is bij mij en anderen al jaren een heikel punt dat de service minder wordt,en de rekening hoger.
Simpele ontwerpfouten,zoals de vooras,waterpomp etc,zouden gewoon levenslang onder garantie
vervangen moeten worden.
Daarbij is de arrogantie niet van de lucht bij de VW dealers,wat mij zeer tegen de borst stuit,gezien
de prijs van hun producten.
Ik moet ook werken voor mijn geld,net als het gros van de bevolking,en hou steeds mijn hart vast als ik
naar de dealer moet.
Het is van de gekke dat een wereldmerk als VW maar 2 jaar "garantie", terwijl anderen 5,6 of 7 jaar
geven.(Je kunt " garantie bijkopen ja,inderdaad,maar wat valt hier allemaal onder?)
Dit zegt wat over het vertrouwen in hun eigen produkt.
Een collega van mij had 6 Transporters,en stapt nu over op Iveco.
Het personeel is erg enthousiast over dat merk,wat ook al jaren meedraait.
Ik krijg steeds meer het idee dat VW alleen er op uit is om je zo arm mogelijk te maken,en hun
produkten steeds slechter maakt.
Ik zit er steeds meer over te denken om geen VW bedrijfswagen meer te kopen,maar toch " japans"
te gaan rijden.
Bij een klant van me,een Toyota dealer,komt een Hi-Ace met 1,8 miljoen km op de klok,met de originele
motor.Dit is een taxibusje,dus wordt redelijk misbruikt door de diverse chauffeurs,(parttime en pro),wat voor
mij een extra bewijs is dat VW hun eigen ondergang aan het ensceneren is.
Voor mij is de VW een fijne bus,rijdt goed etc,maar de prijs/kwaliteit,is al jaren niet meer hetzelfde
wat het geweest is,waarbij VW ook nog eens probeert op alle service en garantie flink geld te vragen.

Maar ieder zijn mening.

:driveT5
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: 25% korting op nieuwe bus

Bericht door ferry395 »

Hoi Henk

Hier sluit ik mij volledig bij aan.
Vooral die arrogantie van die kwallen bij de dealer die alleenaardig zijn al kom je een nieuwe bus uitzoeken,dat is de hoofdzaak waarom wij geen nieuwe vw bus hebben gekocht.
En mocht ik er weer een kopen is dat niet bij de vw dealer in az land maar gewoon bij een ander bedrijf,en uiteraard ook het onderhoud( wat in uurloon al 15 tot 20 euro scheeld ).
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: 25% korting op nieuwe bus

Bericht door Danny »

De " dealer" van M***L waar ik wel eens kom,doet zowiezo niks fatsoenlijks onder garantie.
Ze laten je betalen voor bijna alles wat onder " garantie" valt
garantie is garantie daar is geen discussie over, toch...
Bij het vervangen van de richtingaanwijzer pook,stonde het stuur niet meer recht,etc,etc.
VW gaat prat op hun goed opgeleid personeel(vandaar de urenprijzen),hoe kunnen deze dingen dan
gebeuren
't Is niet het personeel dat bakken geld verdient maar de dealer, ze krijgen een fatsoelijk loon en maken natuurlijk ook fouten, wij allemaal toch wel eens en zeker als we nog eens flink onder druk staan om alles binnen 't opgelegde tijdsschema af te werken, voor sommieg dingen tijd te over voor andere loopt het dan weer uit en is je baas niet tevreden.
Het is bij mij en anderen al jaren een heikel punt dat de service minder wordt,en de rekening hoger.
Simpele ontwerpfouten,zoals de vooras,waterpomp etc,zouden gewoon levenslang onder garantie
vervangen moeten worden

ben ik mee akkoord al is het zo dat zelfs de space shuttle ontplofte of vaak in panne staat en hoeveel talenten werken daar niet aan... :bifun
Het is van de gekke dat een wereldmerk als VW maar 2 jaar "garantie", terwijl anderen 5,6 of 7 jaar
geven.(Je kunt " garantie bijkopen ja,inderdaad,maar wat valt hier allemaal onder?)
Dit zegt wat over het vertrouwen in hun eigen produkt.
met de we care heb je toch een aardige verzekering de rest is pure commercie en wij zijn de idioten die het kopen he :bonk

je hebt natuurlijk een punt maar heb je al eens met zo'n Toyota busje gereden??? :muur

Hoedanook 't zijn geen liefdadigheidsinstellingen en 't is vooral de importeur die de dealers flink onder druk zet... Natuurlijk heb je overal aso's tussenzitten, op naar een andere dan zou ik zeggen :toppie

wat invoeren aangaat daar ben je vrij in en daar kan geen importeur wat aan doen :lach
Gebruikersavatar
topsun
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:09
Locatie: Hengelo (Ov.)
Contacteer:

Re: 25% korting op nieuwe bus

Bericht door topsun »

Heb vorig jaar ook een T5 laten importeren.
Hij is nu gewoon bij de VW dealer in Hengelo :klappen :klappen in
onderhoud, en alles valt gewoon onder garantie.
Is ondertussen al 2x een Turbo vervangen (onder garantie)
ondanks dat die getuned is. Ik denk wel dat het helemaal
afhankelijk is van de betreffende VW dealer en/of de
monteurs, echter garantie is garantie.
Daar heeft elke dealer zich aan te houden, snap ook
niet waarom bepaalde dealers hier moeilijk om doen.
Ze melden de storing bij Pon, deze geeft dan accoord,
waarna zij hun kosten bij Pon kunnen declareren.

Ik zal altijd een bus importeren, scheelt ontzettend
veel geld.

Bryan
Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: 25% korting op nieuwe bus

Bericht door Harry4motion »

Als importeren 20000,- scheelt altijd doen. :yes
Die heb je alvast in je zak, moet je wel heel goede garantie krijgen wil je dit bedrag terug verdienen :bonk
En inderdaad die garantie waar je toch wel recht op hebt blijft toch touwtrekken, of je hem nu hier koopt af in Duitsland.
Beetje jammer is dat wel vind ik, want inderdaad zo'n Toyota bus rijdt niet zo goed als een transporter, maar als je daar wel goede garantie op krijgt ben je toch wel geneigd om erin te gaan rijden.
Ik zag een reclame op TV voor een Kia (personenwagen) , en die geven gewoon 7 jaar garantie!!, ik weet niet of je hierover ook moet touwtrekken als je de garantie nodig hebt en waarop de garantie geld, maar als je op het punt staat een auto te kopen, zijn dit toch wel doorslagevende argumenten.
Kortom ik droom nog even van een VW bus met DSG kopen in Duistland, met het laatste lettertje ook rood 250 pk , en met 7 jaar volledige garantie :nuts
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

Re: 25% korting op nieuwe bus

Bericht door henkiepenkie »

in 2005 m,n t5 zelf opgehaald uit duitsland. hij was net een jaar oud, en de "probleempjes" zijn netjes door de dealer opgelost.
geen enkel probleem.
fabrieksgarantie=fabrieksgarantie. kan een dealer niks aan veranderen.

groetjes,

Henk
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: 25% korting op nieuwe bus

Bericht door Donald4Motion »

Klinkt bijna te mooi om waar te zijn :groteogen
Maar je kan wel lekker wat doekoe's op zak houden zo :toppie
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: 25% korting op nieuwe bus

Bericht door niels »

Karel, als je in Dld een nieuwe bus koopt, hoe zit dat dan met de bpm?

Niels
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: 25% korting op nieuwe bus

Bericht door Donald4Motion »

als je grijs gaat rijden op de zaak dan heb je daar niks mee van doen
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: 25% korting op nieuwe bus

Bericht door niels »

Oké dat is duidelijk, en als het geel zou worden?
Ik begreep dat de BPM langzaam gaat verdwijnen, te beginnen met het 1e jaar: 2010

Gr. Niels
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: 25% korting op nieuwe bus

Bericht door Donald4Motion »

Die BPM zal er wel af gaan zodra jij h'm op de oprit hebt staan :muur
Autorijden is plezier en plezier hebben in nederland moet zwaar betaald worden.Het zal noooooit goedkoper worden :gif
:winter
Plaats reactie