Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

levensduur 130 pk blok

vragen over de T5
Plaats reactie
goudriaan
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 nov 2009, 12:34
Locatie: Steenwijkerwold

levensduur 130 pk blok

Bericht door goudriaan »

hallo,

een vraag die niet zo eenvoudig is te beantwoorden.
wat zou de levensduur van een 130 pk blok kunnen zijn bij voorzichtig gebruik.... (alleen in de vakantie een caravan) California 2005, nu 100.000 km.
ik heb met een 115 pk tdi passat uit 2000 ongeveer 360.000 km gereden zonder dat er ooit iets kapot geweest is aan de motor ( turbo werd wel slechter, soms "noodloop") distributie van de passat werd om de ton vervangen incl waterpomp. Olie werd ververst om de 30.000.- km. nauwelijks olie verbruik.
Op het forum lees ik regelmatig van problemen, maar er zullen toch ook wel bestuurders zijn die wel erg tevreden zijn en heel veel probleemloze km maken !

:driveT5
Karel_t5
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:13

Re: levensduur 130 pk blok

Bericht door Karel_t5 »

Volgens mij is hier niet op te antwoorden... Ook zal het motorblok zelf niet snel stukgaan, eerder de turbo en andere dingen die aan het blok zelf zitten.

Karel
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: levensduur 130 pk blok

Bericht door Donald4Motion »

Ik zou eens op autoscout kijken en dan op kilometers selecteren.
Zo kan je een beetje zien wat voor kilometerstanden er op staan en geeft toch iets aan over de duurzaamheid van zo'n blok.

Kijk bevoorbeeld eens naar MB 200D of E klasse ofzo erg betrouwbaar want erg veel hoge kilometerstanden dus erg betrouwbaar
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: levensduur 130 pk blok

Bericht door RickyT5 »

Donald4Motion schreef:Ik zou eens op autoscout kijken en dan op kilometers selecteren.
Zo kan je een beetje zien wat voor kilometerstanden er op staan en geeft toch iets aan over de duurzaamheid van zo'n blok.

Kijk bevoorbeeld eens naar MB 200D of E klasse ofzo erg betrouwbaar want erg veel hoge kilometerstanden dus erg betrouwbaar
Klopt, mijn zwager heeft een taxi bedrijf. Hij had tot voor kort een MB 250 D (verlengd) rijden met 789.000 km op de teller. Met originele bak (hand geschakeld) en blok :jumpklap
Rick
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: levensduur 130 pk blok

Bericht door BigRuud »

Elke auto wil natuurlijk stuk, wat volgens mij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel belangrijk is: wie rijd er in en hoe word er mee gereden. :ie :ie

Die van mij (174 pk) heb ik na 60.000 k.m nog niks met de motor gehad. :toppie Maar geef ik hem 1 week aan Edjeraketje mee dan kan hij vast en zeker in de revisie, als hij uberhaupt te repareren is :lach :knipoog :lach
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: levensduur 130 pk blok

Bericht door Donald4Motion »

ja die zal wel denken bij jou wagen " Tis niet vooruit te branden man!" :ikrij
:knipoog
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: levensduur 130 pk blok

Bericht door edjeraketje »

BigRuud schreef:Elke auto wil natuurlijk stuk, wat volgens mij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel belangrijk is: wie rijd er in en hoe word er mee gereden. :ie :ie

Die van mij (174 pk) heb ik na 60.000 k.m nog niks met de motor gehad. :toppie Maar geef ik hem 1 week aan Edjeraketje mee dan kan hij vast en zeker in de revisie, als hij uberhaupt te repareren is :lach :knipoog :lach
Jij hebt geen recht op inspraak :nuts. 5Jaar jonge bus en 60000 km. Die van mijhad dat in 1,5 jaar. De eerste echte kosten beginnen bij een ton.
Vaak gezeik met de pompverstuivers en de daarbij horende zuigerschade. Turbo's die het laten afweten, spruitstukken die kapot gaan,
ik heb echter nog nooit een versnellingsbak of aandrijfassen hoeven vervangen. Zie en hoor veel bussen van produktie 2003 levering 2004 met klachten over verstuivers/ zuigerschade turbo"s en kopschade. Koop zelf niet weer een bus die net nieuw op de markt is, dit vanwege de kinderziektes. Zo ben ik ook benieuwd hoe die 4 pitter zich gaat houden in een 2,5 a 3,0 tons bus.
We zullen het gaan zien!!!

Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: levensduur 130 pk blok

Bericht door appie »

Mijn klanten verheugen zich er op. :yes
Neemt de bus!
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: levensduur 130 pk blok

Bericht door painter »

Weet van Ed zijn vrouw, dat hij niet eens de Turbo kruimelzuiger mag gebruiken.
De schraapveren zijn al 4 keer vervangen, dus zoals zijn vrouw al opperde, als er iemand zuigt, ben ik het.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
de hunter
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2008, 21:41

Re: levensduur 130 pk blok

Bericht door de hunter »

Hier inderdaad een erg tevreden t5 130pk rijder rijd gemiddeld 90000km per jaar en heb echt nooit problemen met de auto alleen de laatste bj03-2008 (helaas in dec 2009 voor de deur gestolen ) had een wat vreemde loop bij het regenereren van het bekende roet filtertje, maar moet wel zeggen dat bij mij de bus er na 2jaar altijd uit gaat dit ivm de nog aantrekelijke inruil .Mijn conclusie alles netjes warm rijden en gewoom het onderhoud volgens boekje gaat het blokje vele kilometers mee
Gebruikersavatar
pee
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 nov 2007, 19:20
Locatie: knokke Heist

Re: levensduur 130 pk blok

Bericht door pee »

Mijn MV 2004 heeft er nu 243800 km op staan en rijd nog altijd super.
Alle 30000 op onderhoud.
Wel wat olie verbruik (2 liter op 30000km) maar dat heb ik al van toen hij 70000km had toe ik hem overnam van collega die ook olie verbruik had van toen hij nieuw was.


:T54LIFE
Mvg,
Pee
Eric 175
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2007, 04:18

Re: levensduur 130 pk blok

Bericht door Eric 175 »

Levensduur is inderdaad van heel veel dingen afhankelijk. In het geval van de T5 moet je ook een beetje mazzel hebben. Normaal gesproken kunnen TDI blokken wel een paar ton mee. Mijn T52004: nu 150K en de 1.4tdi in 2003 polo 305K.
Plaats reactie