Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

voorzichtige indeling camper

vragen over de T4
Travel Wolf
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 dec 2009, 02:29
Locatie: Assen

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door Travel Wolf »

Ik heb een Carthago Malibu uitvoering. Op mijn site kan je een paar foto's zien hoe die de indeling heeft. Eindkeuken met toiletruimte ernaast en een tafel met treinzit in het midden.
Als ik de middelste bank omdraai in de rijrichting heb ik zelfs een 6 persoons bus. http://www.fsanders.nl/vw_camperbus/vw_ ... agina.html

Dit is dus een standaard bus die je minder vaak ziet dan de westfalia's, met als voordeel (vind ik) een "loop"vlak.
Ik ben niet meer in het bezit van een Transporter. Dus zal niet meer actief aan het forum deelnemen. Bedankt voor de afgelopen jaren feedback!
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door matje86 »

Wolf jij hebt wel een lwb en niet een standaart kwb
kijk ook een op de home pagina links boven ,, menu keuze,, en ga naar de optie t4 folder info - maten
dan zie je dit
http://www.weetjewel.com/t4_maten.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door surfingerik »

Ik vind de inrichting van jou erg mooi wolf! Maar het gaat dus nu wel om de lange uitvoering bij jou? Het blijft wel moeilijk om te kiezen hoe je de bus gaat indelen, gelukkig heb ik nog even de tijd. De bus is bijna aangeschaft en na de wintersport voorzichtig beginnen :)
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Travel Wolf
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 dec 2009, 02:29
Locatie: Assen

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door Travel Wolf »

Ja het gaat inderdaad om een lwb :knipoog, dus een lange wielbasis. Je ziet ze niet zoveel in deze indeling, was dus even zoeken. Maar de Carthago Malibu's hebben het.

Als je het in een korte bus na wil maken zou je eventueel de "middelste" bank weg kunnen laten en de voorstoelen draaibaar maken?
Ik ben niet meer in het bezit van een Transporter. Dus zal niet meer actief aan het forum deelnemen. Bedankt voor de afgelopen jaren feedback!
(con)standkachel
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 mei 2007, 23:17
Locatie: Rotterdam

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door (con)standkachel »

Op deze pagina's vind je duidelijke foto's van zowat alle T4 campers die fabrieksmatig zijn gebouwd.
http://www.vw-bulli.de/de/galerien/t4-b ... pekte.html

Ik vind bijvoorbeeld de 1992 california club er ook heel praktsch uitzien.

Succes vast met bouwen!
Dehler Profi GL
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door Dirk/970 »

Leuke link naar die prospekte! Wel grappig, ik kende die California Club niet, maar dat is zo'n beetje de indeling die ik zelf voor ogen heb voor de vernieuwing van mijn campertje!
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door Egbert&Manon »

Er is zelfs een filmpje op Youtube van de California club




Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door Dirk/970 »

Thanx, kan ik thuis goed laten zien wat ik nou eigenlijk bedoel :knipoog
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
The Indian*701*
Berichten: 254
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:40

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door The Indian*701* »

ey guys, ik lees net jullie plannen.
Ik heb hem ook omgebouwd.
Ik heb er eerst voor gezorgd dat hij belastingstechnisch in orde was.
Let goed op de vereiste maten van het bed en de opstelling van de keuken.
Ik heb uiteindelijk dezelfde opstelling als van Herman ( even verder op in dit item)
Het bed trek ik in de breedte uit en klaar.
Ingeklapt heb ik zodoende de ruimte om me fiets of lange stukken zonder probleem te vervoeren.
Ik moet wel eerlijkheidshalve zeggen dat ik hem puur belastingtechnisch ermee rond rij en als het uitkomt gebruik ik hem als slaapgelegenheid ofwel om een kopje koffie te maken en lekker ff te chillen na een wandeling of zo.

gr. en suc6

The Indian*701*


surfingerik schreef:Hoi iedereen,

eindelijk is het zover, er kan eindelijk naar een busje gekeken worden om om te bouwen tot camper. Op dit moment kijken we vooral naar een t4.
bij het kijken naar een busje hoort ook alvast het nadenken over de indeling, daarom hebben we een schets gemaakt (dankzij mac) waarom ik hoopt dat jullie ons want handige feedback kunnen geven.
hier de foto:
Afbeelding

en hier de uitleg:

van plaats dat we de bank in de lengte uit klappen willen we hem over de breedte uit klappen. rede daarvoor is onze surfspullen lekker op de vloer kunnen liggen. Als we alleen deel 3 uitklappen creeren we een gezellig zithoekje. eerlijk is eerlijk hoe dit uitklappen gaat gebeuren moeten we nog even over brainstormen maar ik ben er van overtuigd dat het mogelijk is. We hebben ook gedacht aan 2 banken tegenover elkaar maar ik denk dat we op deze manier meer opberguimte kunnen creëren.
de vraag is wel, in deze opstelling steek de bank een stukje uit bij de schuifdeur, leverd dit moeilijkheden op bij de keuring?

kastgedeelte hebben we wat ideeen maar zijn we nog niet uit, op dit moment denken we dat deze als laatste gebouwd kan worden in de ruimte die we over houden. aangezien we altijd met beperkte middelen op pad gaan is zeeen aan ruimte niet prioriteit nummer 1. we denken ook wel wat opbergruimte ander de bank te kunnen bouwen en de keuken dus in totaal moet dat genoeg zijn.
ons grote vraagteken is de haalbaarheid van de bank opstelling en vragen daarom ook jullie mening.

alvast bedankt!
Erik en Ingrid

ps alle maten zijn binnen maten en in cm's
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door Egbert&Manon »

Zit hier nog iets interessants bij?




Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Plaats reactie