Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achterruitenwisser op hol

vragen over de T5
Plaats reactie
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

Achterruitenwisser op hol

Bericht door marko t5 114 »

Tja, sommige functies zijn prettig, zoals ruitenwissers op de achterdeuren. Alleen gaat de rechter wisser niet meer uit. Hij blijft heerlijk heen en weer vegen. Als de wegen wat vochtig zijn is het nog wel uit te houden, maar toen het eenmaal droog was... :ie
Gelukkig bracht zekering 30 uitkomst,(er uit gehaald) maar dat is wel een draconische oplossing, want nu doet de linker het ook niet meer :nuts

Mijn vraag is: weet iemand waar dit aan ligt? Ik denk aan een massa verbinding in combinatie met het vochtige dooiweer. Maar wie weet mag het zeggen!
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Achterruitenwisser op hol

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik was laatst met mijn vagcom de bus aan het uitlezen. Gaf hij een foutmelding over de ruitenwissers.
Misschien is dit bij jou ook het geval nu.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Achterruitenwisser op hol

Bericht door Harry4motion »

Ik had een keer een bus daar deed achter links het niet en rechts het wel.
Als ik dan het contact uitzette, en weer aan, dan deed links het ook weer :nuts
weet niet of je hier wat aan hebt :muur
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Achterruitenwisser op hol

Bericht door heemskerk »

Harry4motion schreef:Ik had een keer een bus daar deed achter links het niet en rechts het wel.
Als ik dan het contact uitzette, en weer aan, dan deed links het ook weer :nuts
weet niet of je hier wat aan hebt :muur
Ik herken dat Harry. Het lijkt er de schijn van te hebben dat de koude er een negatieve invloed op heeft?? Ik heb het volgende al eens of vaker ervaren: Ruitenwisser achter waarvan een het maar doet, dashboard verlichting op 'low' terwijl de regelaar op voluit staat, fake ledjes in portieren die niet aangaan bij vergrendeling v/d/ deuren (soms ook weer wel, vooral na nogeens de boel op slot te doen met de zapper), Display v/d boardcomputer die weleens wat vreemds weergeeft etc. Het lijkt de comfortmodule die kuren heeft...? Na het contact een keer aan en uit te hebben gezet is alles weer normaal, behalve de ledjes in de portieren; die blijven kuren houden althans, de aansturing daarvan.
Richard1
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2009, 21:13

Re: Achterruitenwisser op hol

Bericht door Richard1 »

Hallo Marco,

Ik heb hetzelfde gehad met de ruitenwissers. Het probleem is dat er vocht in een van de ruitenwissermotortjes zit en deze maken dan sluiting.Oplossing voor mij was 1 nieuw motortje die netjes onder garantie is vervangen. Ik hoop je hiermee verder geholpen te hebben,groetjes van Richard 1.
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

Re: Achterruitenwisser op hol

Bericht door marko t5 114 »

Allen bedankt voor de moeite die jullie genomen hebben. Ik ben inderdaad bang dat het een combinatie van kou en vocht is. Over 2500km krijgt hij een beurt, ik zal tot die tijd wisserloos achter rijden en het dan laten verhelpen. Misschien is tegen die tijd het vocht opgedroogd en de temperaturen wat hoger!
Roger K
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2010, 14:35

Re: Achterruitenwisser op hol

Bericht door Roger K »

Mijn T5 is van 2006, heb het zelfde probleem met de rechter wissermotor, ook die heb ik vervangen op verzoek van de dealer maar dat heeft maar twee weken gewerkt.
Nu schijnt het volgens de dealer zo te zijn dat de linker de rechter aanstuurd, kan iemand mij helpen met een electrisch schema?
Wil het nu zelf wel eens weten...
Plaats reactie