Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achterveren

vragen over de T4
Plaats reactie
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

achterveren

Bericht door ailko vos »

ik heb even een vraag ?ik ben nu bezig met mijn derde setje achterveren.deze breken steeds en de auto word nooit zwaar beladen hij is meestal leeg .is er een andere oplossing dan iedere keer maar nieuwe originele te kopen.Ik heb nu sachs veren bij de automatrialenzaak gehaald en hoop dat deze langer meegaan dan 2 jaar voor andere suggesties sta ik open maar wil geen verlagingsveren ivm de rug van mijn vrouw
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: achterveren

Bericht door Roger B. (11)61 »

veren van de T4 breken JUIST als je onbeladen rijdt, zwaarbeladen T4's hebben er nauwelijks last van.

de originele verlagingsveren van de mutlivan (lichtgrijze codering) schijnen het comfortabelst te rijden.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: achterveren

Bericht door Multivan Generation »

Inderdaad..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Pabo
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jan 2010, 18:33

Re: achterveren

Bericht door Pabo »

Ik heb er ook al een aantal versleten, en ik kan maar 1 oorzaak vinden: Drempels!
Je kunt beter niet de originele standaard veren aanschaffen want deze breken gewoon weer!
Ik heb er nu verzwaarde veren onder, die kunnen wat meer hebben.
Bij de originele veren zijn de uiteindes dunner dan in het midden, daarom breken ze altijd bij het uiteinde.
De verzwaarde veren zijn overal even dik, en geven naar mijn mening evenveel comfort.
Dat komt misschien ook omdat mijn bus altijd een behoorlijk gewicht te vervoeren heeft.
Als je geen gewicht achterin hebt kan ik me voorstellen dat de bus wat stug aanvoelt omdat hij nauwelijks inveert.
succes.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: achterveren

Bericht door matje86 »

ik heb 1 x een breuk gehad
tegenwoordig niet meer
Afbeelding
:jump :toppie :zwaai :ikrij :T44EVER :love
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
MarcoBT4
Berichten: 634
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:06
Locatie: Rotterdam

Re: achterveren

Bericht door MarcoBT4 »

hahahah Matje, aan het verzamelen zo te zien in je bus :gekte
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: achterveren

Bericht door matje86 »

is allemaal al hergebruikt :wjw
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
MarcoBT4
Berichten: 634
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:06
Locatie: Rotterdam

Re: achterveren

Bericht door MarcoBT4 »

geweldig :yes
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: achterveren

Bericht door stijnh »

Roger B. (11)61 schreef:veren van de T4 breken JUIST als je onbeladen rijdt, zwaarbeladen T4's hebben er nauwelijks last van.

de originele verlagingsveren van de mutlivan (lichtgrijze codering) schijnen het comfortabelst te rijden.....
is hier ook een verklaring voor?
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Rene 778
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:54
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: achterveren

Bericht door Rene 778 »

Je kunt er ook een paar hulpveren bij in zetten dit werkt ook goed
Afbeelding
gr. Rene
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: achterveren

Bericht door Roger B. (11)61 »

Rene 778 schreef:Je kunt er ook een paar hulpveren bij in zetten dit werkt ook goed
lijkt me dat hulpveren bij altijd onbeladen rijden geen nut hebben en dat ie er eerder stugger van wordt, en dat wil hij niet ivm de rug van zijn echtgenote

stijnh schreef:
Roger B. (11)61 schreef:veren van de T4 breken JUIST als je onbeladen rijdt, zwaarbeladen T4's hebben er nauwelijks last van.

de originele verlagingsveren van de mutlivan (lichtgrijze codering) schijnen het comfortabelst te rijden.....
is hier ook een verklaring voor?
ervaringsgegeven dat ik (oa hier) gelezen heb van anderen (mijn T4 rijdt op HRsuspension weet niet of ik daar echt kapot van ben, kan ik nade bilsteins meer over zeggen)

Kan me er wel een verklaring voor bedenken:

Leeg rijdt je auto dus op de (bijna) uitgeveerde veren, hierdoor wordt het uiteinde (dunner dus soepeler) veel gebruikt.
Ga je de auto beladen, dan zal dat dunne deel eerst inveren en ligt die winding op de andere, het veren komt dan meer uit de stuggere, dikkere windingen en het dunne deel zal minder bewegen waardoor het ook minder snel breekt

lijkt me een plausibele verklaring, maar of DAT de reden is weet ik niet
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie