Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hemel / plafond loshalen T5

vragen over de T5
Plaats reactie
karel F
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 feb 2010, 20:22

hemel / plafond loshalen T5

Bericht door karel F »

Hallo T4/5 ers/sters,
Ik heb een vraag over het verwijderen van het plafond in de cabine van een T5 uit 2008 enkele cabine.
Tot zo ver heb ik de dwarse kunststof strip verwijderd en het armatuur van de binnenverlichting en het bijbehorende kastje maar weet niet hoe ik zonder beschadiging de twee zonnekleppen kan verwijderen om de hemel/plafond los te halen.
Heel erg bedankt voor jullie tips.
Vrgr, Karel
jayvw
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 okt 2009, 16:13
Locatie: Belgie

Re: hemel / plafond loshalen T5

Bericht door jayvw »

Hey,

Ik heb er bij mij ook een gedemonteerd om te vervangen door een zonneklep met tft scherm. Het kapje onderaan de draaiarm moet je gewoon voorzichtig met een schroevendraaier loswrikken het zit gewoon vastgeklikt. Hierdoor komen er 2 torkschroeven vrij en kan je het geheel losdraaien. Veel succes ermee

greets
Jay
karel F
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 feb 2010, 20:22

Re: hemel / plafond loshalen T5

Bericht door karel F »

jayvw schreef:Hey, Jay, Bedankt voor het antwoord, ik ga het Voorzichtig proberen.
Vrgr, Karel

Ik heb er bij mij ook een gedemonteerd om te vervangen door een zonneklep met tft scherm. Het kapje onderaan de draaiarm moet je gewoon voorzichtig met een schroevendraaier loswrikken het zit gewoon vastgeklikt. Hierdoor komen er 2 torkschroeven vrij en kan je het geheel losdraaien. Veel succes ermee

greets
Jay
Plaats reactie