Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achterklep kan niet meer open help !!

vragen over de T5
Plaats reactie
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Achterklep kan niet meer open help !!

Bericht door Deki »

Hallo mensen ... kunnen jullie me helpen !

Hoe kan ik me achterklep openen via me achterbak !! heb die plaat weg gehaald maar begrijp die mechanisme niet ... er is een pinnetje los dat is het enige wat ik zie maar weet niet waar die aan vast hoort te zitten !!!!! AUB kan iemand me helpe ..... heb me achterklep hard dicht gedaan en er is iets losgeschoten maar weet niet hoe ik het kan maken .......

BEDANKT ALVAST .... !!!! kan wel janken
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

???

Bericht door vaniac »

Welke plaat heb je weggehaald?
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Bericht door Deki »

Hoi vaniac !! ja die plaat van die achterklep waar je allemaal kleine pinnetjes hebt van binnen ..... ..

intussen heb ik hem open gekregen maar er is een pinnetje los geschoten klein metaal dingetje ... ik begrijp niet hoe ik die goed kan vastkrijgen als of het van speelgoed is gemaakt ... !! ik weet niet of ik duidelijk ben ... maar het is precies dat gene wat omhoog gaat en dan clickt je slot open klein ijzer dingetje wat is losgeschoten ... !! heel triest gemaakt van VW vindt ik het gaat nergens om ... :bonk

bedankt alvast voor je snelle reactie
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Bericht door erik 924 »

Gaat het om een t5 of t4 want bij t4 heb ik het wel eens gehad.
Kon toen raampje van dc uiruithalen.
Later een tyripje om het scharniertje gedaan!!!
Succes
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Bericht door Deki »

Het gaat om een T5 ..... raampje moest ik eruit zagen !! met een T4 kan je het rubber gewoon weg halen en klaar !

:bonk
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Bericht door erik 924 »

Deki schreef:Het gaat om een T5 ..... raampje moest ik eruit zagen !! met een T4 kan je het rubber gewoon weg halen en klaar !

:bonk
Hebben ze bij de T5 weer zie vreselijke kniegewrichtjes gebruikt bij de duw en trekstangetjes???? Kan je daar van buiten eventueel bij(als het spul nog werkt) ?
Of moet je de betimmering even weghalen en vanuit de binnenkant gaan werken?
Meestal is een draadbinder of tyrip voldoende om het steviger te maken.
He ik hoor het even van je!
reinier en marja
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:05
Locatie: Wervershoof

Bericht door reinier en marja »

Hallo Deki

Ik heb het al twee keer gehad met de t5, door de dealer is er twee keer een nieuw slot ingezet onder garantie

Groeten Reinier
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

bouwjaar???

Bericht door vaniac »

Deki schreef:Hoi vaniac !! ja die plaat van die achterklep waar je allemaal kleine pinnetjes hebt van binnen ..... ..

intussen heb ik hem open gekregen maar er is een pinnetje los geschoten klein metaal dingetje ... ik begrijp niet hoe ik die goed kan vastkrijgen als of het van speelgoed is gemaakt ... !! ik weet niet of ik duidelijk ben ... maar het is precies dat gene wat omhoog gaat en dan clickt je slot open klein ijzer dingetje wat is losgeschoten ... !! heel triest gemaakt van VW vindt ik het gaat nergens om ... :bonk

bedankt alvast voor je snelle reactie
Hallo Deki,
Uit welk bouwjaar stamt je T5?
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Bericht door Deki »

Goedeavaond mensen bedankt voor jullie reacties !!

Eric : ja ik ben van de binnenkant in me cabine gekomen en heb te betimmering weggehaald .. ik zou niet weten hoe je vanaf buite binnen kan komen ???

Reinier en marja : heb geen garantie meer :bonk

Vaniac : Bouwjaar 2004 Okt 130pk

Het is een prachtige auto ... jammer dat ze het zo dom hebbe gemaakt die achterklep bij de T4 had je nog zo'n knopje die je indrukte en hij ging open van binnen .... !

Ik begrijp alleen niet waarom ze het zo slap hebbe gemaakt .. mag toch nooit gebeuren .. En de rekening van PON van 1500 Pleuries om een nieuwe cabine (Tussenschot) te zette en me acherklep te maken ... ja dat gaat nergens meer om :muur

heeft iemand messchien een tekening van die slot van de achterklep hoe het allemaal werkt ?? !! er is alleen een pinnetje losgeschoten maar kan hem niet goed vastmaken ...

Groetjes Deki
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

In het begin kwam dit probleem vaker voor bij de T5. Misschien kun je het coulance gooien met de dealer. Zo zou je een gedeelte van de kosten terug kunnen krijgen.
reinier en marja
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:05
Locatie: Wervershoof

Bericht door reinier en marja »

Deki

Ook wij hadden geen garantie meer maar de dealer loste dit perfect op voor ons

Groeten Reinier
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Bericht door Deki »

Ik wil iedereen bedanken voor hun reactie !!

Ik heb het probleem self opgelost alles ziet er weer uit als nieuw :happy gelukkig maar ...

hopelijk gebeurt het niet meer !!!

Bedankt & Groetjes Deki
Ruud PS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:32

Bericht door Ruud PS »

En nu willen wij toch allen weten hoe je dit hebt opgelost.
Plaats reactie