Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stekkerdoos trekhaak vraag

vragen over de T4
Plaats reactie
FastFWD
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 mar 2008, 23:52

Stekkerdoos trekhaak vraag

Bericht door FastFWD »

Kan ik op een 2000 t4 2.5tdi probleemloos een trekhaak zetten met 7polige stekkerdoos voor verlichting, ivm canbus systeem? Mits aanwezig
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Stekkerdoos trekhaak vraag

Bericht door Harry62 »

Verlichting van de T4 staat buiten het canbus verhaal. Dus is gewoon te monteren (aftappen)

Het enige wat zou kunnen is de CC die afhaakt als je een aanhanger er achter hebt. ivm hoge weerstand remlichten.
Maar dat heb ik nog niet meegemaakt
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Stekkerdoos trekhaak vraag

Bericht door repelsteeltje »

heb (dank zij de duitser die zo mooi in mijn busje heeft geinvesteerd voor hem aan mij te verkopen) een origineel af fabriek trekhaak, met de originele kabelboom, die zit er keurig tussen met stekkers (dus afgetapt)

geen enkel probleem; ofwel gewoon doen. Gebruik alleen geen scotch blokkies, dat geeft vroeg of laat ellende. goede verdinging is gewoon solderen en met krimpkous afwerken.
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Stekkerdoos trekhaak vraag

Bericht door repelsteeltje »

Harry62 schreef:Verlichting van de T4 staat buiten het canbus verhaal. Dus is gewoon te monteren (aftappen)

Het enige wat zou kunnen is de CC die afhaakt als je een aanhanger er achter hebt. ivm hoge weerstand remlichten.
Maar dat heb ik nog niet meegemaakt

meer lampen in paralel schakeling geeft een lagere weerstand....... wetje van ohm......
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Stekkerdoos trekhaak vraag

Bericht door Harry62 »

repelsteeltje schreef:

meer lampen in paralel schakeling geeft een lagere weerstand....... wetje van ohm......
Het woordje weerstand was bedoeld als zegwijze. Als in tegenstribbelen van de computer op de CC.

Maar je hebt gelijk :toppie
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
pedroV
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 jul 2009, 17:09

Re: Stekkerdoos trekhaak vraag

Bericht door pedroV »

volgens mij heeft een t4 van 2000 nog geen canbus systeem
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Stekkerdoos trekhaak vraag

Bericht door repelsteeltje »

pedroV schreef:volgens mij heeft een t4 van 2000 nog geen canbus systeem
hebben ze wel, maar zeer beperkt, alleen de regelapparaten van de klokkenwinkel, motorcomputer en de starblokeertoestand praten met elkaar via een canbus. En dan ook alleen nog bij een TDI of een benzine uitvoering met motorcomputer. De 1.9 TD doet niet mee.......
Laatst gewijzigd door repelsteeltje op 21 mar 2010, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Stekkerdoos trekhaak vraag

Bericht door repelsteeltje »

Harry62 schreef:
repelsteeltje schreef:

meer lampen in paralel schakeling geeft een lagere weerstand....... wetje van ohm......
Het woordje weerstand was bedoeld als zegwijze. Als in tegenstribbelen van de computer op de CC.

Maar je hebt gelijk :toppie

aha; mooie zinspeling; idd kan die computer amok maken als er geen remlichten zijn op de auto. Schijnbaar is hij al voorbereid dat er 2x 21 watt extra aanwezig kan zijn bij een eventuele aanhangwagen.
FastFWD
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 mar 2008, 23:52

Re: Stekkerdoos trekhaak vraag

Bericht door FastFWD »

Bedankt allemaal, Bosal trekhaaksetje heeft ook die stekkers, en een geniale oplossing voor onderbreking van het mistlicht, geen relais en een aparte draad :yes Trekhaak zit er op, cruisecontrol moet nog eens maar dit heeft nooit problemen gegeven bij mijn oude t4 (1996 2.5 tdi)
Plaats reactie