Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Remvloeistofreservoiroverstroming

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Remvloeistofreservoiroverstroming

Bericht door Johan191 »

Minimaal 3 keer woordwaarde, maar daat gaat het niet om.
Op mijn bus zijn voor nieuwe schijven en remblokken gekomen en achter nieuwe blokken.
Wat mij opvalt is dat de remvloeistof (welliswaar minimaal) onder de dop weg loopt.
Wil ik de dop los draaien dan komt het er echt flink wat uitlopen. Vandaar dat ik de dop maar weer snel goed vast heb gedraaid.
Remmen heb ik geen problemen mee. Ook niet een sponseffect na een paar keer trappen, kortom niets aan de hand lijkt mij.
Maar hoe los ik het lekken (overstromen) op. Heeft de garage een foutje gemaakt en heb ik nu te veel remdruk ???
Kortom roept U maar weer.

(ps) ik zag afgelopen week al een verdwaald stukje tussen koelvloeistof staan hierover maar ik wil toch graag het naadje van de kous weten.
Gaat tenslotte wel over de remmen, moet er niet aan denken dat ze het niet doen.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
DomBo
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 jan 2007, 22:38
Locatie: Friesland

Bericht door DomBo »

Door de nieuwe blokken en schijven gaan de remcilinders naar binnen, hierdoor gaat de olie terug in het reservoir.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Ja, dat was mij al wel duidelijk, maar hoe los je dit op ?
Domweg de dop er afhalen en de remvloeistof opvangen die er uitgegooid wordt ?
Houdt dit overstromen daarna automatisch op ?
En had de garage dit moeten controleren ?
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Bericht door Wim T4 935 »

Ben het wel eens met de vorige reactie alleen is er hier natuurlijk sprake van een normale menselijke eigenschap namelijk het maken van een fout in dit geval door de monteur. Die had er na montage voor moeten zorgen dat de vloeistof niet boven het maximum uitkomt bv door via een ontluchtingsnippel het teveel laten wegvloeien. Hoe dan ook je zult er iets aan moeten (laten) doen want het weglekken onder de afgesloten druk wijst over overdruk die zich een weg naar buiten zoekt.

Succes
:T44EVER
Wim
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Hoi Johan,

Heb je olie bijgevuld?
Nu de remzuigers terug gedrukt zijn komt de olie terug in het reservoir en stroomt het dus over :ie
Denk erom dat remolie agressief is voor je lak!
Dus goed schoonmaken!

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Bericht door Rotor »

Hallo Johan,
nu kan ik toch even mijn ei kwijt.......je hebt nieuwe remblokken erop gekregen, deze remblokken zijn dikker dan de oude blokken
en om de nieuwe blokken te plaatsen, moet er ruimte vrij gemaakt worden, dus worden de rem cilinders terug gedrukt, wat dus tot het gevolg heeft dat de rem olie terug stroomt naar het remolie potje, dat alles heeft geen gevolg voor jou rem druk
Wel is het een slordige zaak van de monteur.
De remolie die uit het potje stroomt kan de lak aantasten
dus dat zou ik wel weghalen, verder voorzie ik geen problemen.
mvg Ton..
henk88
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:41
Contacteer:

Bericht door henk88 »

De vloeistof tast de lak en alle andere roestwerende middelen aan,het is zaak om dit meteen weg te spoelen met veel water.

Ik zou zeker de monteur aanspreken en eventuele schade claimen.

Succes.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Ton bedankt. :toppie
Morgen meteen maar effe de dop losdraaien en het teveel aan remolie opvangen.
Dat het de lak aantast heb ik al gemerkt. Er is wat langs de hoofdremcilinder gelopen, en bij het schoonmaken hiervan kwam de zwarte lak mee.
Agressief spul hoor.

Henk, wegspoelen met water heb ik nog niet gedaan. Puur met een doekje de handel schoongemaakt. Dat is dus blijkbaar niet voldoende.
Ik ga de boel nu zeker flink afspoelen.

Tsja die garage wilde ook wel de distributieriemwissel doen die er aan zit te komen, maar daar zoek ik denk ik wel even een andere voor op.
Laatst gewijzigd door Johan191 op 19 apr 2007, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Bericht door Rotor »

Johan je kunt het teveel er ook uit halen door er een stukje closetpapier erin te hangen...
Gebruikersavatar
dijk
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:00
Locatie: LA, N-O Brabant

Bericht door dijk »

En vervang regelmatig je remvloeistof, iig om de 20 000 km, wel zo verstandig én het staat in ieder serviceboekje, je wil nie weten hoeveel meuk aan vocht en partikels je remsysteem verzamelt
gr Dijk

[img=http://img03.picoodle.com/img/img03/8/4 ... 606cc5.jpg]
Laatst gewijzigd door dijk op 19 apr 2007, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Ton, wanneer ik de dop losdraai loopt het er vanzelf al uit. Ik zal het moeten opvangen
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Bericht door Rotor »

Johan dan neem je een hele closetrol mee naar de bus, en absorberen maar hahaha.
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Bericht door Charles 1065 »

Ben toch benieuwd welke "garage" je bent geweest Johan!!! Heb voor je wel dat nummer van die mijnheer uit Gendringen!!!
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

remvloeistof

Bericht door j.d.hukema »

Johan ga naar een botenzaak bij jullie in de buurt en die zijn er en vraag of ze reflex verkopen. kost ongeveer 8 euro maar maakt vuil teer olie nicotine en alle soorten schoon. Is een unversele reiniger en tast niets aan .
Ik maak er de motor ruimte mee schoon in boten.Lukt het niet dan wil ik wel een opsturen, maar dan komen er verzend kosten overheen. werkt goed en wordt goed schoon.

Dick
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ Johan,
doe je wel even handschoenen aan, als je eraan begint :knipoog

Enne gewoon iets van keukenrol pakken, volgens de reclame
zitten er allemaal kleine zuigende olifantjes in :ie
Dus komt wel goed :klappen
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie